HDMI switch + ARC

Pagina: 1
Acties:

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:14

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik heb op het moment drie apparaten die ik wil aansluiten op mijn TV via een HDMI switch, in verband met automatisering en trage TV interface etc.

De drie apparaten zijn:
  • Philips Home Cinema set met ARC ondersteuning (eigenlijk alleen voor ARC gebruikt)
  • Intel NUC met XBMC als media center
  • Humax 5050c om tv te recorden/kijken (wordt binnenkort vervangen door een ander model)
Nu geven de Humax en XBMC digitale audio, waarbij XBMC sowieso DTS etc. doorstuurt, wat mijn TV niet ondersteunt (passthrough). Wat ik graag dus zou willen is dat de HDMI switch het geluid rechtstreeks vanaf XBMC naar de Home Cinema set stuurt via ARC (anders kan het wel via SPDIF maar dan heb ik weer gedoe met TrueHD en DTS-HD).

Ik had de volgende switch gevonden die dit lijkt te ondersteunen, echter weet ik niet of ik het wel goed begrijp: HQ Silver Series SSH105

In de handleiding staat het volgende:
Supports Audio Return Channel (ARC) from sink device. Connect ARC port to amplifier receiver
(only functional on port 1).
Betekent dit dat ARC alleen werkt vanaf de output port (TV) naar input 1 (Home Cinema), of wordt het van de actieve input direct naar input 1 gestuurd?

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is, anders gebruik ik wel SPDIF O-)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Als je een receiver hebt die HDMI heeft waarom gebruik je die dan niet gewoon als switch?

Alle proemn in n drek

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15:14

Kiwi

Gadgetfreak

Topicstarter
Ik heb alleen een Home Cinema set, die heeft maar 1x HDMI (uitgang). Die kan dus niet functioneren als switch (helaas).