Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste Medeforummers!

Ik heb in februari mijn Samsung galaxy S2 ingeruild voor de Sony Xperia z1.
Toptoestel! Dacht ik... Al snel mankeerde er van alles aan het scherm. Touchscreen deed wat 'ie zelf wilde.
Drie keer ter reperatie aangeboden bij VTS (vodafone), en het toestel is drie keer "gerepareerd".

Toen kreeg ik een CoulanceSwap aangeboden van vodafone, en mocht een ander toestel uitkiezen. Ik heb toen dus gekozen voor de Xperia z2.

Wat een pracht-toestel! Alles werkt perfect en naar behoren!!
Wat ik lees over de naadjes langs het schermglas heb ik geen last van en van andere mankementen ook niet.

Waar ik wel last van heb, zijn rare vlekken boven- en onder aan het glas van de voorkant van de telefoon.
Het zijn een soort 'druipers'. Dit is al sinds het begin, maar heb ivm werk geen tijd om terug te gaan naar de vodafonewinkel. Ik heb gebeld met vodafone en die zeggen dat als ik me er echt heel erg aan irriteer dat ik gewoon vts moet bellen voor een reparatie.
Maar dat vind ik weer zonde want het toestel werkt prima naar behoren.

Even uitleg over de 'druipers'. Wanneer het scherm helemaal schoon is, en ik met een vette vinger over het scherm wrijf, zie je uiteraard de veeg van de vette vinger. Precies bij de 'druipers' blijft het schoon...

Ook met bijvoorbeeld onder water, of spatwater, als ik de telefoon uit het water haal verschijnen er allemaal kleine druppeltjes op het glas. Echter bij de 'druipers' word het een grote vlek water. Het lijkt wel of de druipers het water aantrekken..

Verder ben ik achter nog iets geks gekomen. Bij bepaalde lichtinval op de achterkant van het toestel is er een soort chip te zien. Dit lijkt mij niet helemaal normaal.

Mijn vraag is nu, wat is hier aan te doen? ik ga niet zomaar met schoonmaakmiddelen aan de haal, en om nu meteen het toestel terug te sturen terwijl het goed werkt, vind ik ook een beetje te veel van het goede....

Zijn er meer mensen met ditzelfde probleem, of heeft iemand een vriend of kennis die hier ook last van heeft en een oplossing weet?

Hier wat fotos!

De soort chip waar ik het over had:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2znspll.jpg

De 'druipers' onder aan het scherm:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2pot75i.jpg

De 'druipers' boven aan het scherm:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2lveqgw.jpg

Ik hoop dat iemand hier een oplossing weet voor de problemen!

Met vriendelijke groet,

Alard van der Linden

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2014 17:27 ]

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-10 14:55
Die chip die je ziet is alvast normaal. Dat is de NFC antenne die daar zit. Wat je ziet is op elke Z1 en Z2 te zien.

Die druipers is wat anders. Dat lijkt me een fout gelopen oleophobic ding te zijn. Als ik me niet vergis is het scherm van de Z2 behandeld met een vet-afstotende laag. Oleophobic. Bij die druipers van jou is die laag blijkbaar niet meer aanwezig.

www.SmartphoneHelp.be

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor je antwoord!

Wat zou jij doen? Er mee terug gaan, of het gewoon zo laten?

Groetjes

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-10 14:55
Tja, als je er weinig last van hebt zou ik zo laten. Tenzij je echt elke dag gaat zwemmen met het ding zal je er geen hinder van hebben. Misschien toch eerst naar de winkel gaan en wijzen op die druipers met de uitleg erbij. Dit is iets wat een klassieke hersteller niet kan/mag oplossen. Dus je toestel voor x aantal weken laten opsturen heeft geen zin. Je krijgt hem waarschijnlijk gewoon ongewijzigd terug. Het is ofwel onmiddellijk vervangen of niets.

www.SmartphoneHelp.be

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

crossposten is niet de bedoeling. Dit draadje gaat op slot

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Dit topic is gesloten.