Toon posts:

MSI R9 290X Crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal
Misschien dat dit onderwerp al eerder is besproken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe PC, maar regelmatig heb ik een gpu crash, mijn beeldscherm gaat in standby, ik kan de comp wel resetten, maar mijn scherm blijft dood, alleen als ik hem helemaal uit zet en weer aan dan start hij gewoon op. ik heb het vaak met Assassin's creed 4, net na het laden van de wereld bam alles uit, Met de beta van de nieuwe expansion van WoW doet hij het ook regelmatig, na het laden en als je dan in de wereld komt Bam alles zwart.
Temp is tussen 75 en 85 graden, ik overclock niet,
nieuwste drivers etc
liefst zou ik meteen een oplossing hebben , maar dat gaat niet, dat begrijp ik,
de leverancier waar ik de kaart heb gekocht zegt hij waarschijnlijk kapot is, en dat ik hem op moet sturen.

Komt dit probleem vaker voor en is er een oplossing ?

sorry voor mijn taal fouten O-)

win 8.1 64 bit heb ik en dit is mijn comp

Intel Core i7 4770K / 3.5 GHz
MSI Z97-GD65 GAMING - Moederbord -
MSI R9 290X GAMING 4G - Grafische kaart
Samsung 840 EVO mSATA - Solid state drive - 120
G.Skill TridentX Series - DDR3 - 16 GB
Corsair Hydro Series H80i Extreme Performance Li..

1200watt voeding
Regelmatig

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

En in twee maand tijd heb je niet een andere gpu geprobeerd??? :+

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-02 08:05
YouTube: videocardtest

Is het net zoals dit, het klinkt bekend.

Ik heb mijn kaart rma gestuurd. De kans is vrij groot dat je elpdia geheugen hebt veel
Mensen denken dat het daaraan ligt. Het is volgens mij vij normaal dat die r9 290 kaarten
Defect aankomen als je verschillende forums mag geloven.

Volgensmij lossen sommige merken het met een biosflash op maar niet doen gewoon terugsturen.

[ Voor 10% gewijzigd door Bartosy op 06-08-2014 18:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
evilweed schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:30:
En in twee maand tijd heb je niet een andere gpu geprobeerd??? :+
idd nog nog niet geprobeerd :D ik heb ze niet op het schap liggen. maar kan proberen

Verwijderd

Topicstarter
Bartosy schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 18:24:
YouTube: videocardtest

Is het net zoals dit, het klinkt bekend.

Ik heb mijn kaart rma gestuurd. De kans is vrij groot dat je elpdia geheugen hebt veel
Mensen denken dat het daaraan ligt. Het is volgens mij vij normaal dat die r9 290 kaarten
Defect aankomen als je verschillende forums mag geloven.

Volgensmij lossen sommige merken het met een biosflash op maar niet doen gewoon terugsturen.
Bedankt Bartosy, klinkt niet goed dus, ik ga die test ook maar eens doen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:57

D4NG3R

kiwi

:)

Welke voeding heb je? 1200W is leuk en aardig, maar ten 1e compleet onnodig en ten 2e als deze merkloos is kan het gewoon pure rotzooi zijn.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 19:14:
Welke voeding heb je? 1200W is leuk en aardig, maar ten 1e compleet onnodig en ten 2e als deze merkloos is kan het gewoon pure rotzooi zijn.
antec

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Typenummer?

Welke grappenmaker heeft hier ooit een 1200W voeding in gedrukt :') zelfs als je flink wilt gaan overklokken is 600W nog voldoende.

Verwijderd

Topicstarter
voeding heb ik gekregen van goede vriend.

antec tpq 1200

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:57

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 19:32:
voeding heb ik gekregen van goede vriend.

antec tpq 1200
http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story5&reid=177
Iets over speciale kabels, maar ik ga er vanuit dat je dit al gebruikt.

In ieder geval, dit is zeker niet meer de nieuwste voeding, als die al 5 jaar oud is zou die gewoon tegen het einde van zijn levensduur aan kunnen lopen ( eg. hoge ripple bij belasting ).
Vraag even aan je vriend hoe oud die is.

Verwijderd

Topicstarter
weet ik niet precies , hij heeft hem een half jaartje gebruikt. denk dat hij jaar of 2 is

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 20:04:
weet ik niet precies , hij heeft hem een half jaartje gebruikt. denk dat hij jaar of 2 is
Heeft hij het niet van iemand anders gekregen?
Ik weet het niet is geen handig antwoord :+

Verwijderd

Topicstarter
nieuw gekocht

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Nieuw gekocht zegt nog niet zo heel veel, nou is 3 jaar gesealed op een plank liggen waarschijnlijk beter als 3 jaar in een systeem actief worden gebruikt maar het blijft een wat oudere (en voor elk systeem wat ik me kan bedenken extreem overkill) voeding.

Antec maakt echter wel topkwaliteit voedingen dus ik denk dat het probleem ergens anders moet worden gezocht ;) uitsluiten is echter nooit verkeerd dus als je toevallig een andere voeding hebt liggen om te testen: Doe dat.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx , ja dat die overkil is weet ik ook idd :D maar ja gratis he. maar als k dit allemaal zo lees denken jullie dat het meer een voeding probleem is, dan een videokaart probleem ?
het rare is ook soms gaat het wel goed en soms moet ik wel 3 a 4 keer het spel starten en dan gaat het wel weer even goed.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2014 22:52 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Niet zozeer nee, maar HW uitsluiten is nooit verkeerd :+ .

Verwijderd

Topicstarter
Oke,

ik ben er nu achter hoe ik kan voorkomen, me gpu clock op -12.7% zetten dan blijft het goed gaan
wazig. als hij op normaal staat dan staat hij op 1030mhz nu op een 890 ofzo. maar het gaat nu wel goed.
maar ligt het dan aan de kaart ?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 16:06:
Oke,

ik ben er nu achter hoe ik kan voorkomen, me gpu clock op -12.7% zetten dan blijft het goed gaan
wazig. als hij op normaal staat dan staat hij op 1030mhz nu op een 890 ofzo. maar het gaat nu wel goed.
Nu je cpu eens flink op de staart trappen.

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 16:06:
Oke,

Dit klinkt als een heel bekend iets. Heb je al op MSI userfora een berichtje gemaakt ? een paar van de mods daar (zoals Flobelix) hebben enorm veel kennis en hebben toegang tot de nieuwste firmware versies voor je kaart *ze hebben dan wel het serienummer nodig van je kaart , sstaat op stickertje*

Vaak is het een combo van driver aansturing + niet updated firmware, Tevens heb je meerdere geheugen sticks in je computer ? zo ja draai zelfde benchmark met 1 stick en kijk of het dan weer gebeurd.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik had een identiek probleem in het begin, Sapphire 290X Elpida, na een bios update van de kaart waren mijn problemen voor 90% opgelost. Nu heb ik 2 290X kaarten er in zitten identieke serie maar 1 met Hynix en de oude met Elpida geheugen. Nu draait het gewoon goed en staat de kaart met Hynix als 'master'.

Het enige dat ik soms heb is dat mijn computer niet uit standby wil komen maar dit is sporadisch.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Verwijderd

Topicstarter
bedankt kerels, hier kan ik wat mee,
idd heb ik ook last gehad van het niet uit standby komen. of en zeer traag werkens bureaublad waar door ik uiteindelijk de pc moest herstarten, ik gebruik nu gewoon de uit knop op me toetsenbord en dat werkt.

ik heb contact gehad met de ondersteuning van MSI, ik heb het idee dat zij het wel serieus nemen, en vroegen mij ook foto van afterburner te maken zo kort mogelijk voor een cash. met wat ik nu geprobeerd heb en die foto hoop ik dat ze idd met een oplossing komen.

hartelijk`dank

Verwijderd

Topicstarter
op MSI user forum komen ze er ook niet uit :D
heb ik weer.

Thanks iig
Pagina: 1