Voor een vriend ben ik bezig een nieuw systeem samen te stellen. Er is een beperkt budget van 350 euro en er gaan wat onderdelen van een ouder defect geraakt systeem mee. Normaal gesproken ga ik me orienteren en zoek zelf wat uit, maar op dit moment ben ik niet echt zeker wat nu de beste keuze is. Ik twijfel tussen een Intel of een AMD systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Er zal enkel mee gegamed worden (niet de allernieuwste games en ook niet op Full HD resolutie, er hangt een 720p TV aan het systeem).
Wat mag het systeem gaan kosten?
350 euro, geen cent meer
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, een mATX behuizing, een 500Gb HDD en een BeQuiet Straightpower 400w voeding met 1x PCI-E aansluiting.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, CPU, geheugen en videokaart
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag alles bij 1 shop bestellen. Ik zie dat in onderstaande lijsten uit de pricewatch de bedragen iets lager uitvallen dan bij de shop waar ik gekeken heb.
Ga je overklokken?
Nee
Ik heb nu dit Intel systeem samengesteld:
En dit AMD systeem:
Ik heb voor het gevoel een AMD CPU/AMD GPU en een Intel CPU/Nvidia GPU combinatie gemaakt maar dit is uiteraard niet noodzakelijk.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Er zal enkel mee gegamed worden (niet de allernieuwste games en ook niet op Full HD resolutie, er hangt een 720p TV aan het systeem).
Wat mag het systeem gaan kosten?
350 euro, geen cent meer
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, een mATX behuizing, een 500Gb HDD en een BeQuiet Straightpower 400w voeding met 1x PCI-E aansluiting.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, CPU, geheugen en videokaart
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag alles bij 1 shop bestellen. Ik zie dat in onderstaande lijsten uit de pricewatch de bedragen iets lager uitvallen dan bij de shop waar ik gekeken heb.
Ga je overklokken?
Nee
Ik heb nu dit Intel systeem samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-4150 Boxed | € 95,49 | € 95,49 |
| 1 | ASRock H81M-DGS | € 36,59 | € 36,59 |
| 1 | MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB OC | € 124,95 | € 124,95 |
| 1 | GeIL Evo Veloce GEV38GB1333C9DC | € 59,90 | € 59,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 316,93 | |
En dit AMD systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-6600K Boxed | € 81,- | € 81,- |
| 1 | Asus A58M-E | € 41,05 | € 41,05 |
| 1 | Asus R7260X-DC2OC-2GD5 | € 107,70 | € 107,70 |
| 1 | GeIL Evo Veloce GEV38GB1333C9DC | € 59,90 | € 59,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 289,65 | |
Ik heb voor het gevoel een AMD CPU/AMD GPU en een Intel CPU/Nvidia GPU combinatie gemaakt maar dit is uiteraard niet noodzakelijk.