Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PL3X4N
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 14:19

PL3X4N

Add me on XBL: PL3X4N

Topicstarter
Beste mensen

Na heel wat uren aan klooien vraag jullie maar eens voor hulp.

Ik heb hier staan een HP desktop met een Core i5, 4GB geheugen zonder extra videokaart oid.

Het probleem.

Windows 8.1 (NL) start niet door, na het POST of bios scherm komt het wel bekende Windows vlaggetje in beeld. Hierna blijft het angstvallig zwart. De HDD geeft geen activiteit meer en ook de cursor komt niet te voor schijn.

Zelfde probleem komt ook voor in safe mode.

Een Ubuntu live CD of HirensBCD start wel normaal door.

De eigenaar van de PC heeft voor iets te vragen zelf aan lopen klooien met systeem herstel en andere vage dingetje. Uiteraard zijn er geen backups van de persoonlijke bestanden van hem. 8)7

Ik heb zelf geprobeerd om de MBR te repareren via een Win8 iso. De HDD kan ik wel benaderen via een andere windows installatie (deze geeft aan geen problemen te kunnen vinden op de schijf) dus een backup maken is nog wel mogelijk.

Ik vraag me af of iemand nog een oplossing weet hiervoor. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:32

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je de installatie niet repareren? http://www.howtogeek.com/...n-windows-8-the-easy-way/ Dan kan je de boel 'refreshen'.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Maak eerst een backup, daarna inderdaad refreshen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PL3X4N

PL3X4N

Topicstarter
Outerspace schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:53:
Kan je de installatie niet repareren? http://www.howtogeek.com/...n-windows-8-the-easy-way/ Dan kan je de boel 'refreshen'.
Thx voor je antwoord, die optie werkt ook niet :( was ik vergeten te melden. De machine geeft dan alleen de melding Kan windiws installatie niet vernieuwen. Met een pad naar een log file.

Denk dat de laatste optie is, backup maken en windows opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldSchoolPhoto
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 10:26
Als iets goed stuk is en je kan vervangen ipv repareren, dan heeft vervangen de voorkeurbij mij, dan neem je zeker geen fouten mee. Dus ja, hd leegtrekken in mijn ogen en een kale installatie uitvoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:11
Probeer op te starten met advance features en dan voor command prompt kiezen, daar typ je chkdsk /f c:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PL3X4N

PL3X4N

Topicstarter
rafler schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 19:18:
Probeer op te starten met advance features en dan voor command prompt kiezen, daar typ je chkdsk /f c:
Ook dat werkte niet.. :/ ik ga m maar backuppen en leeg trekken zoals OldSkoolPhotos zegt

Heb meerdere passes gedaan met verschillende hdd test tools vanaf Hirens etc zonder resultaten. Toch bedankt voor je opmerking :)

Denk dat er iets goed mis is met de Windows installatie door het gepruts van de eigenaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 23:48
Kom je in Safe Mode? Zo ja check dan de Windows logs eens en laat system file checker de integriteit van Windows controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PL3X4N

PL3X4N

Topicstarter
EricJH schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 23:15:
Kom je in Safe Mode? Zo ja check dan de Windows logs eens en laat system file checker de integriteit van Windows controleren.
Kuch* "Zelfde probleem komt ook voor in safe mode." ;)

Maar ja.. komt ook voor in safe mode. Ik ga er een bakcup van trekken en windows opnieuw installeren. :)
Pagina: 1