Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 612705

Topicstarter
Hallo,

Ongeveer 5 dagen terug, ben ik iets te enthousiast geweest door met mijn s5 te gaan duiken, en 10x van de water glijbaan af te gaan.. Ongeveer 15 min nadat ik het water uit was gegaan gaf mijn telefoon een zwart beeld. Eenmaal het klepje opgen gemaakt, zaten er overal water druppels.. zelfs op de batterij. Nadat ik mijn batterij eruit had gehaald was zoals te verwachten de "Water damage indicator" (sticker) onder de batterij rood van de waterschade en liet los. Eenmaal thuis aangekomen had ik mijn telefoon laten drogen.. 3 uur erna deed alles het weer en was er niks aan de hand! Nadat ik mijn telefoon diezelfde nacht in de lader had gelegd en wakker werd, werkte mijn touch screen niet meer optimaal. Mijn s5 begon uit zichzelf te typen.. Ik heb mijn telefoon nog een paar dagen in rijst gelegd maar ook dat mocht niet baten. Als ik mijn telefoon aanzet, en mijn pincode wil invoeren, doet mijn touchscreen het niet bij de letter "0" en als ik op "OK" wil klikken doet hij niks.. Heb de telefoon al weg gebracht voor een waterschade reparatie maar ook daar lag het niet aan. Volgens meneer is er mogelijk water achter het scherm gekomen.. en voor een nieuw scherm moet ik 200 euro betalen bij hem. Wat ik natuurlijk niet ga doen... Hij kan wel die Water damage indicator stickers voor me bestellen en terug plaatsen. Ik heb mijn telefoon echter nergens verzekerd. Iemand tips wat ik e.v.t. zou kunnen doen? Sorry voor dit uitgebreid verhaal :9 Ik hoor graag van jullie tips!

Mvg,

David.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Je inboedelverzekering bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-04 14:00

garriej

Ik las ondertieten.

3 uur laten drogen is natuurlijk ook niet lang genoeg, je had hem lekker een week moeten laten drogen just to be sure.

*flies away

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-03 14:38
Dat werkt dus alleen als je thuis schade hebt, en daarnaast dekken ze geen waterschade.

Ik ben bang dat er niet iemand is die wat voor je kan betekenen naast jouw eigen portomonee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-04 21:31

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Waarom zou je nieuwe water damage indicator stickers willen hebben? Iedere hersteller kan aan het toestel zelf ook wel zien dat het nat geweest is. Het zal hoe dan ook gaan corroderen, zeker na langdurige blootstelling aan water (verrijkt met chloor).

Ik gok dat je er met een schermreparatie nog niet bent, en zou, zoals Momus al aangeeft, je inboedelverzekeraar bellen en vragen of je voldoende verzekerd bent. Of de mijne waterschade dekt weet ik niet (zeker), maar ik heb ook buitenshuis dekking.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:39
Nieuwe kopen en nooit meer doen ( zwemmen met je telefoon ).
Niemand kan hier iets mee doen.

Je verlies nemen en het is waarschijnlijk dat je het geen 2 de keer meer doet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
thedon46 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:21:
[...]

Dat werkt dus alleen als je thuis schade hebt, en daarnaast dekken ze geen waterschade.

Ik ben bang dat er niet iemand is die wat voor je kan betekenen naast jouw eigen portomonee
Dat is helemaal niet waar, de voorwaarden verschillen per verzekeraar.
Dus nogmaals, gewoon even de inboedelverzekering bellen en vragen hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 08:13

leuk_he

1. Controleer de kabel!

De kans is aanzienlijk dat er nog meer onderdelen in je toestel gaan corroderen (al minder zijn). Als de reparateur niet wat aansluitingen kan schoonvegen/contact spray kan op spuit is 200 euro voor een scherm+digitizer een mooie reparatie prijs.

Indicator stikkers heb je niks aan tenzij je de boel wil bedonderen. Daar zul je hier ook geen tips voor krijgen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-04 21:31

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mods hebben geen gevoel voor humor....offtopic, dus weg :X

[ Voor 84% gewijzigd door PaT op 10-08-2014 21:12 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Momus schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:24:
[...]

Dat is helemaal niet waar, de voorwaarden verschillen per verzekeraar.
Dus nogmaals, gewoon even de inboedelverzekering bellen en vragen hoe of wat.
Thanks! Ik ga als eerst even mijn inboedel verzekering bellen. Mocht dat nou niet werken.. zou het nut hebben om alsnog een smartphone verzekering af te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Misschien toch eens contact opnemen met Samsung zelf. Als je dit plaatje ziet, zou je denken dat de telefoon er tegen moet kunnen. Ook lees ik reviews waarbij de S5 een uurtje in de wasmachine overleeft, en andere zwemverhalen.

Is er in de handleiding van de telefoon duidelijk gemaakt dat je er niet mee kan zwemmen, of op een andere manier aangegeven dat de waterbestendigheid beperkingen heeft ? (M.a.w., mogen ze van jou verwachten dat je weet wat IP67 precies inhoudt ?)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:07
offtopic, dus weg

Verder is de telefoon niet meer zelf te redden verwacht ik en reparatie kost nu éénmaal geld..

[ Voor 75% gewijzigd door PaT op 10-08-2014 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Haha, uiteraard in mijn hand tijdens het filmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:12
u_nix_we_all schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:35:
Misschien toch eens contact opnemen met Samsung zelf. Als je dit plaatje ziet, zou je denken dat de telefoon er tegen moet kunnen. Ook lees ik reviews waarbij de S5 een uurtje in de wasmachine overleeft, en andere zwemverhalen.

Is er in de handleiding van de telefoon duidelijk gemaakt dat je er niet mee kan zwemmen, of op een andere manier aangegeven dat de waterbestendigheid beperkingen heeft ? (M.a.w., mogen ze van jou verwachten dat je weet wat IP67 precies inhoudt ?)
Volgens gebruikers op internet is de Samsung Galaxy S5 waterbestendig tot een diepte van zo'n 1 meter (conform de IP67-certificering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-04 20:35

Luppie

www.msxinfo.net

D. This Warranty does not cover water damage to the Samsung Galaxy S5, S5 Mini or S4 Active Mobile Phone where the water damage was caused by:

• improper closure of the back cover of the Samsung Galaxy S5, S5 Mini or S4 Active Mobile Phone; or
• use of a non Samsung accessory cover; or
• submersion of the Samsung Galaxy S5, S5 Mini or S4 Active Mobile Phone in water for 30 minutes or more; or
• the depth of the water at which the Samsung Galaxy S5, S5 Mini or S4 Active Mobile Phone was submerged was greater than or equal to 1 metre.
Is het in Europa niet zo geregeld, dat het eerste jaar van de garantie, de leverancier moet aantonen dat de fout bij de gebruiker ligt. En dat in het 2e jaar de gebruiker moet aantonen dat de fout bij het apparaat ligt ?

In dat geval, laat Samsung dan maar aantonen, dat het toestel dieper dan 1 meter is geweest of dat de cover er niet goed op zat. Misschien is het wel een productiefoutje geweest.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:22
En mensen zich maar afvragen waarom die bloody verzekeringen zo duur worden.
wanneer nemen mensen zelf weer eens verantwoordelijkheid (en nee dat is niet hetzelfde als dat "sorry maar ich habe es nie gewusst" wat politici er onder verstaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

gekkie schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:40:
En mensen zich maar afvragen waarom die bloody verzekeringen zo duur worden.
wanneer nemen mensen zelf weer eens verantwoordelijkheid (en nee dat is niet hetzelfde als dat "sorry maar ich habe es nie gewusst" wat politici er onder verstaan.)
Ik neem verantwoordelijkheid door een verzekering te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:22
garriej schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:41:
[...]

Ik neem verantwoordelijkheid door een verzekering te nemen.
Mjah als vrijbrief om als een dwaas met je spullen om te gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Anoniem: 612705 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:36:
[...]
Haha, uiteraard in mijn hand tijdens het filmen
Dus het was de bedoeling dat je S5 met je mee ging zwemmen?

Het was geen ongeluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:54
thedon46 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:21:
[...]

Dat ligt maar net aan je inboedelverzekering.. (zelf heb ik all-risk en buitenshuis dekking, dan kan je dit gewoon claimen waarbij het bij reparatie geen eigen risico is en bij vervanging wel eigen risico van 100)

Volgens mij kan je dit toestel niet meer goed laten functioneren zonder wat te vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

gekkie schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:42:
[...]

Mjah als vrijbrief om als een dwaas met je spullen om te gaan ?
Nee hoor, heb ik de afgelopen 5 jaar 1 keer gebruik gemaakt van de verzekering toen ik m'n telefoon van de trap had af laten donderen.

Moet wel zeggen dat ik geen hoesjes gebruik omdat die lelijk zijn en dat dus eigenlijk ook de reden is dat ik een verzekering heb. Daarnaast ben ik zo onhandig als dat je maar onhandig kunt zijn en heb ik graag die zekerheid dat als m'n telefoon een keer verkeerd(met de nadruk op verkeerd want hij valt nog wel is van het bureau bijvoorbeeld) valt dat ik dan verzekerd ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
MisterEagle schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:45:
[...]
Dat ligt maar net aan je inboedelverzekering.. (zelf heb ik all-risk en buitenshuis dekking, dan kan je dit gewoon claimen waarbij het bij reparatie geen eigen risico is en bij vervanging wel eigen risico van 100)

Volgens mij kan je dit toestel niet meer goed laten functioneren zonder wat te vervangen
Reparatie gaat zeer waarschijnlijk een hopeloze zaak zijn hierbij.

Chloorwater, te veel waterdruk, te kort laten drogen.
Dit ding is echt aan gort voorspel ik je, wellicht dat als je onderdeeltje x vervangt dat hij het dan een week doet om daarna onderdeeltje y te moeten vervangen en daarna onderdeeltje z etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb de inboedelverzekering gebeld, helaas kunnen ze de schade niet onder handen nemen. Omdat ik niet all risk verzekerd ben. Is het handig om alsnog een smartphone verzekering af te sluiten en later melden dat ik last heb van waterschade? Iedereen alvast bedankt voor jullie tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:07
Anoniem: 612705 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:06:
Heb de inboedelverzekering gebeld, helaas kunnen ze de schade niet onder handen nemen. Omdat ik niet all risk verzekerd ben. Is het handig om alsnog een smartphone verzekering af te sluiten en later melden dat ik last heb van waterschade? Iedereen alvast bedankt voor jullie tips!
Dat lijkt me niet de bedoeling.
Zo'n verzekering moet neem ik aan binnen zoveel dagen na aanschaf van produkt worden afgesloten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom ligt de focus in deze thread zo op de verzekering? Als ik de volgende promotiewebsite van Samsung Nederland bekijk (https://www.samsung.com/nl/promotions/#/8SK8H36ST7RHA/) dan vind ik het helemaal niet zo gek dat de TS ermee is gaan zwemmen.

Het lijkt mij dus ook dat dit toestel gewoon onder garantie gerepareerd kan worden immers werkt het niet volgens de specificaties (waterdicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Luit schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:22:
Waarom ligt de focus in deze thread zo op de verzekering? Als ik de volgende promotiewebsite van Samsung Nederland bekijk (https://www.samsung.com/nl/promotions/#/8SK8H36ST7RHA/) dan vind ik het helemaal niet zo gek dat de TS ermee is gaan zwemmen.

Het lijkt mij dus ook dat dit toestel gewoon onder garantie gerepareerd kan worden immers werkt het niet volgens de specificaties (waterdicht).
Lees de specificaties eens goed door, daar staat spatwaterdicht.
Ik wens je veel succes...
- Je mag waarschijnlijk een x aantal maanden wachten voordat je iets mag claimen (dit geintje kennen ze namelijk allemaal) enkel bij een gegarandeerd nieuw toestel ligt dit anders.
- Waterschade is zo goed als altijd uitgesloten van de verzekering (en al helemaal als je het zelf gedaan hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:45
Is het handig om alsnog een smartphone verzekering af te sluiten en later melden dat ik last heb van waterschade?
Ja, voor verzekeringsfraude ben je hier op het juiste forum... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-04 20:35

Luppie

www.msxinfo.net

Gomez12 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:41:
[...]

Lees de specificaties eens goed door, daar staat spatwaterdicht.

[...]

Ik wens je veel succes...
- Je mag waarschijnlijk een x aantal maanden wachten voordat je iets mag claimen (dit geintje kennen ze namelijk allemaal) enkel bij een gegarandeerd nieuw toestel ligt dit anders.
- Waterschade is zo goed als altijd uitgesloten van de verzekering (en al helemaal als je het zelf gedaan hebt)
Als je de manual er op na slaat, dan staat er Dompel het apparaat niet onder in water dat dieper is dan 1 m en houd het niet langer dan 30 minuten onder water

Dus dat spatwaterdicht zegt niks. (trouwens Samsung adverteerd overal met waterdicht)

Wat wel een probleempje kan vormen voor de garantie is een andere regel in de manual: Stel het apparaat niet bloot aan snelstromend water, zoals water dat uit de kraan komt, golven in de zee of een waterval.
Denk dat een glijbaan (mits deze is voorzien van een flinke waterstroom) wel voldoet aan de term 'snel stromend' water. Je hebt hopenlijk de filmpjes nog om aan te tonen hoe snel/langzaam het water stroomde en/of hoe diep je bij benadering was om aan te geven dat je binnen de grensen bent gebleven O-)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Pagina: 1