Raspberry Pi: Start niet meer op, Bad Magic number problem

Pagina: 1
Acties:

• Deninho85
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-01 20:59
Ik had de laatste tijd wat last dat mijn films die ik keek wat stotterde. Hier op ben ik gaan googlen en ik kwam er bij uit dat ik bij de overclocking settings iets aan moest kunnen passen. Je kon hier kiezen voor normaal,super en fast. Ik koos hier voor fast, ik heb overigen niet gezeten aan de overclocking getallen(deze stond gewoon op 700).
Na de herstart starte mijn raspberry telkens op met dezeflde foutmelding:

Bad magic number in super block while trying to open /dev/mmcblK0p2. Superblock could not be read or does not describe a correct ext2. If the device is valid and it really contains an ext2....
You might try running e2fsck -b 8193.

Ik heb flink gegoogled, maar heb nog geen enkel antwoord kunnen vinden, misschien hier mensen met hetzelfde probleem of oplossing?

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:05

lasharor

7 december 2004

Waarschijnlijk gewoon een corrupte SD kaart.

Ik zou zelf aanraden om Berryboot te gebruiken op je sd kaart en vervolgens je OS op een usb stick te installeren. Dat werkt een stuk sneller en zorgt er voor dat je SD kaart niet corrupt raakt na een overclock.

• Deninho85
Ga ik kijken of ik hier iets mee kan, domme vraag misschien maar wat is OS(operating system?)?

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-02 09:13

nexhil

BAM!

Deninho85 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:18:
Ga ik kijken of ik hier iets mee kan, domme vraag misschien maar wat is OS(operating system?)?
operating system idd

• Deninho85
Gaat jullie voorkeur nog uit naar een USB 3.0 stick? En is 4 gb meer dan voldoende?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je boot eerst van sd kaart he? die is niet usb

Een extra usb kun je aanlsuiten als je aan het overklokken bent begreep ik. de usb poort is een usb 2.0 poort dus daar een usb 3 key op aansluiten zie ik geen meerwaarde.

Gratis tip: herinstalleer eerst eens een OS op je SD kaart, dan boot hij weer. usb wordt pas als je die weer in orde hebt hebt interresant.

[ Voor 51% gewijzigd door leuk_he op 06-08-2014 16:34 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Deninho85
Bedankt, ik ga hier vanavond of morgen mee aan de slag. Ik laat weten of het me gelukt is!

• Deninho85
Ik heb de raspberry weer aan de praat gekregen met Raspbmc, bedankt! Ik ga vandaag aan de gang met de USB stick.

[ Voor 49% gewijzigd door Deninho85 op 07-08-2014 07:51 ]

Pagina: 1