Toon posts:

Aankoop Videokaart/intern geheugen en??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende Videokaart(en) gevonden en wil een van de twee graag aanschaffen. Nou vraag ik mij af of ik verder nog iets moet upgraden wil dit goed samenwerken.

Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost

of

MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING

of wellicht heb ik er een compleet over het hoofd gezien. budget is 400 euro.
om zowel Videokaart/Interne opslag en eventuele andere onderdelen mee te vervangen.
------------------------

Huidige specificaties:
Systeem Fabrikant: Gigabyte Technology Co., Ltd.
Systeemmodel: Z68X-UD4-B3
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-2500K CPU @ 3.30 GHZ (4CPU's) ~3,6GHZ
Geheugen: 8192MB RAM
Videokaart: ATI Radeon HD 3800 Series
Voeding: 630 Watt.

Hopende zo voldoende informatie gegeven te hebben,

Met vriendelijke groet,

Hylke Reidsma

Verwijderd

Zeker de 7950 pakken, veel sneller. De rest hoef je nog niet up te graden, dat kan nog wel mee.

Ik zou nog wel even kijken naar de ruimte in je kast voor de nieuwe videokaart. Ik neem aan dat dit een kant en klaar systeem is?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2014 15:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pc is destijds zelf samengesteld (met wat hulp natuurlijk).
Momenteel heb ik bij mijn videokaart zo'n 2-2,5 cm in breedte en 2-2,5 cm in lengte nog over.
red ik dat?

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Welke exacte behuizing en voeding heb je?

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Cooler master Behuizing. exacte behuizing kan ik niet meer vinden maar het is een Mid-tower.
Graag vernieuw ik deze ook nog.

budget laat 95 euro over.

Voeding: AXP-630P12P

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-01 15:11

brid

Onze excuses voor het ongemak

Neem aan dat je dan al meer op je lijstje hebt staan dan alleen de videokaart als je nog €95,- over hebt

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 159,90€ 159,90
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 60,05€ 60,05
1Crucial MX100 256GB€ 89,79€ 89,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 309,74

Je hebt al 8GB geheugen, is meestal wel genoeg maar toch maar ff mee genomen

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

extra geheugen is zinloos.

Over die voeding kan ik weinig vinden, lijkt mij dus een tijdbommetje, een betere nemen is een heel gezond idee.

De XFX Pro 550w is een prima idee voor 50 euro.

People as things, that’s where it starts.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:20
Ik vond een Zweedse review (http://www.sweclockers.co...t-i-budgetklassen-2010/14), van wat ik van de vertaling heb begrepen presteert die voeding wel oké (qua ripple en effectief beschikbare vermogen), maar er zijn wel CapXcon condensatoren in dus de meesten hier zullen je een andere voeding aanraden.

Ik zie aan je pc behalve een nieuwe videokaart en eventueel een voeding weinig dat ik zou upgraden. Heb je die i5 al een keertje overklokt? Zou zonde zijn als je het niet doet.

Verwijderd

Ik zou inderdaad ook eerder de voeding vernieuwen dan de tower (als je de voeding van Vaszaitsev neemt heb je nog wel 45 euro over voor een tower). Meer geheugen is inderdaad echt niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt voor de reacties! Ik heb mijn i5 nog niet overklokt. heb namelijk geen idee hoe dat moet! misschien toch maar een mannetje inhuren in de buurt van Groningen ;)

Momenteel had ik het volgende op het oog:

Opslag (heb momenteel 'slechts' 500gb

WD Red SATA 6Gb/s WD40EFRX, 4TB
145 euro.

videokaart:

Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost
160 euro.

Samsung 840 EVO MZ-7TE250BW, 250 GB SSD

114,90 euro

de SSD hardeschijf werdt mij aangeraden om daar mijn windows op te zetten zodat mijn computer aanzienlijk sneller draait. zit hier waarheid in?

Zit er tevens over na te denken om het budget omhoog te gooien naar 500-550 euro zodat de voeding en behuizing ook vervangen kan worden haha!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2014 21:44 ]

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-01 15:11

brid

Onze excuses voor het ongemak

Is er een reden waarom je een WD Red neemt? Als massa opslag schijf kun je net zo goed voor een green gaan en denk je echt die 4TB nodig te hebben? Prijs technisch is een 3TB beter

En is er een speciale reden waarom je de samsung 840 wilt of is dit je aangeraden, je kan net zo goed voor een mx100 256Gb gaan, zit wel geen magician bij maar al die tweaks zijn ook gewoon te vinden en zelf uit te voeren. De verschillen in de benchmarks ga je niet in real life merken.

1 van dePopulairste voeding bij het voedingen advies topic is toch wel de Seasonic S12II-Bronze 520W
#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 159,90€ 159,90
1WD Green WD30EZRX€ 91,49€ 91,49
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 48,50€ 48,50
1Crucial MX100 256GB€ 89,79€ 89,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 389,68

Hou je nog €110 - €160 over voor een kast met je nieuwe budget.
Ik zou zeggen kijk eens in de best-buy guide van juli en dan de mainstream en workstation uitvoering.

[ Voor 2% gewijzigd door brid op 07-08-2014 22:46 . Reden: ff nog wat over de kast ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:20
Windows op een SSD zetten maakt een wereld van verschil, absoluut doen! Ik heb de pricewatch: Crucial MX100 256GB, die is qua prijs wat interessanter maar de 840 EVO is ook goed.

Qua harde schijf, WD Red harde schijven dienen voor NAS opslag en zijn aan de prijzige kant. Denk dat je dan beter een WD Green neemt, de 3TB versie daarvan lijkt de sweet spot voor opslag/€: pricewatch: WD Green WD30EZRX. Als je momenteel maar 500GB had, denk ik dat je met 3TB ook al ruim toekomt (misschien zelfs 2TB), het is goed om wat reserve te hebben maar je kunt daarin ook overdrijven. Je hebt ook nog de SSD die er bij telt en meer dan €100 voor opslag die niet gaat booten vind ik teveel en zeker gezien waar je van komt. Al je data jarenlang op één hdd bewaren is sowieso geen goed plan.

Edit: brid was me voor, grotendeels zelfde aanraders als mij :).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor deze informatie!

Ik ga voor de sapphire radeon HD ..., WD Green en de Crucial MX100
(jullie hebben namelijk compleet gelijk en kan me geen goed tegen argument bedenken).
dan heb ik nog een laatste vraag,

vanwaar de voeding 'downgrade' van 630watt naar 520watt? waarom niet richting 750 watt of 630 watt alleen een andere voeding? oid
wat is nou precies het verschil? meer watt betekent toch meer 'trek' capaciteit? (ik moet nu trouwens ook aan de Javier Guzman sketch denken over strijkijzers!)

Edit: Ik heb het opgezocht. 520 watt is inderdaad voldoende!

Hartelijk dank voor alle informatie! mijn computer kan weer een paar jaar mee :) a.s dinsdag alles in huis!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2014 22:22 . Reden: Eigen research ]

Pagina: 1