[Server 2012] Data overdracht max. 255 characters

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klevertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-04 16:37
Hallo,

Vorige week heb ik een netwek opgeleverd bij een klant met een nieuwe server (Windows Server 2012) en heb hierbij de data willen over kopiëren. Echter is dit voor het grotendeels gelukt, alleen lukt dit niet bij enkele files.

Nu ben ik erachter gekomen, dat dit komt omdat hij aan zijn maximale 255 characters zit. Nu ben ik handmatig begonnen met de mapinhoud te controleren per map en waar dan een verschil zit, probeer ik een bestandsnaam in te korten zodat deze wel over gekopieerd kan worden naar de nieuwe server.

Echter is dit niet echt te doen, aangezien deze klant een te grote mappenstructuur heeft, zodat je 16 mappen moet openen om bij een bestandsnaam te komen. Momenteel moet ik dus selecties gaan maken om te kijken in welke mappen zich de fouten voordoen.

Mijn vraag is echter of er een programma/tool op de markt is waarbij je kunt zien hoeveel bestanden in een map zitten en hoeveel onderliggende mappen in een desbetreffende map.

Voorbeeld:
MAP - Bevat 22 submappen - Bevat 400 bestanden

Eigenlijk zodat dit direct zichtbaar is. Eventueel andere oplossingen zou ik ook erg op prijs stellen, maar ik kom nu niet echt verder dan handmatig werk.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Beetje Googlen kan geen kwaad. http://winmerge.org/

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Klevertje schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:30:

Mijn vraag is echter of er een programma/tool op de markt is waarbij je kunt zien hoeveel bestanden in een map zitten en hoeveel onderliggende mappen in een desbetreffende map.

Voorbeeld:
MAP - Bevat 22 submappen - Bevat 400 bestanden

Eigenlijk zodat dit direct zichtbaar is. Eventueel andere oplossingen zou ik ook erg op prijs stellen, maar ik kom nu niet echt verder dan handmatig werk.

Alvast bedankt.
Rechtermuisknop op de map -> eigenschappen/properties?

Of neem een filemanager zoals totalcommander waarin je meer geavanceerde functies hebt om mappen te beheren.

MSDN: Naming Files, Paths, and Namespaces (Windows)

bovenstaande link staat een workaround beschreven...

En met deze link zal je vast ook een hoop waardevol ontdekken: https://www.google.com/se...+limit&rls=Palemoon:en-US

En misschien dat een tool als Sequaoaview kan helpen

http://w3.win.tue.nl/nl/o...sualization/sequoiaview//

[ Voor 29% gewijzigd door MicGlou op 06-08-2014 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klevertje
MicGlou schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:36:
[...]

Rechtermuisknop op de map -> eigenschappen/properties?

Of neem een filemanager zoals totalcommander waarin je meer geavanceerde functies hebt om mappen te beheren.

MSDN: Naming Files, Paths, and Namespaces (Windows)

bovenstaande link staat een workaround beschreven...

En met deze link zal je vast ook een hoop waardevol ontdekken: https://www.google.com/se...+limit&rls=Palemoon:en-US

En misschien dat een tool als Sequaoaview kan helpen

http://w3.win.tue.nl/nl/o...sualization/sequoiaview//
Ik heb TeraCopy gebruikt voor de kopieslag. Maar Total Commander laat niet zien in de map hoeveel submappen en hoeveel bestanden erin zitten in 1 overzicht.

WinMerge geïnstalleerd nu, heb de scan aangezet maar dit is waarschijnlijk wel wat ik zoek. Heb inderdaad gegoogled maar kwam niet echt ergens op uit. Bedankt hiervoor en ga deze testen.

Mochten er nog meer tools/programma's zijn dan hoor ik dit graag. Ook voor in de toekomst kan dit handig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-10 20:10

markvt

Peppi Cola

Scootersoftware (Scootersoftware.com) - beyond compare is ook een aardige tool om mappen te vergelijken

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
De goedkope methode die ik wel eens heb toegepast is eigenlijk vrij simpel... ik maak een kloon van de partitie(s) waar die bestanden op staan, die kloon kopieer ik dan eenvoudig naar een andere locatie en de bestanden die vanwege karakterlengte niet gekopieerd kunnen worden blijven staan... dan hou je dus een kloon partitie met alle probleem mappen en bestanden over. Kost alleen extra tijd...

winmerge ga ik ook eens bekijken...

[ Voor 8% gewijzigd door MicGlou op 06-08-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klevertje
Ja WinMerge is mogelijk. Echter heb ik 1335 items die een te lange bestandsnaam hebben. Nu moet ik ze dus allemaal 1 voor 1 hernoemen en opnieuw kopiëren. Echter kan ik nu wel vergelijken, maar moet alsnog zelf veel handelingen uitvoeren.

Dit moet toch gemakkelijk kunnen. Tevens heb ik scootersoftware (Beyond Compare) ook gebruikt. Echter zie ik via dit programma verschillende file sizes staan van de mappen. Maar wanneer ik deze openklap ook alleen staan dezelfde bestanden wel in de desbetreffende mappen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-10 20:10

markvt

Peppi Cola

In beyond compare kan je wisselen tussen alle bestanden en alleen differences.

beyondCompare

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klevertje
Nou met Beyond Compare werkt het idd een stuk fijner. Ik gebruik ze nu beiden en heb grotendeels nu klaar.

Heel erg bedankt voor de tips!
Pagina: 1