Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-09 16:16
Ik heb per 1 november een nieuwe baan. Spannend, omdat ik van een vast contract (afgelopen 11 jaar) naar een tijdelijk contract ga, maar toch een mooie stap :)

Aangezien ik nog nooit een baan heb opgezegd zit ik een beetje met de brief en dan met name de opzegtermijn (ik heb 2 maanden) en de exacte opzegdatum in mijn maag.
Ik kan niet tegen het einde van de maand opzeggen, maar moet dit deze week doen omdat ik daarna op vakantie ben tot 1 september, uiteraard zal ik het aankondigen middels een gesprekje deze week.
ik heb ook nog wat dagen over die ik dan in de brief verwerk.

Hierbij de inhoud: graag jullie advies, of is dit goed zo?

Leiden, 7 augsutus 2014
Betreft: Ontslag

Geachte XXX

Met veel plezier heb ik de afgelopen jaren bij XXX gewerkt. Toch wil ik mijn carrière graag een nieuwe impuls geven. Ik heb ergens anders een nieuwe uitdaging gevonden en zeg hierbij mijn arbeidsovereenkomst met XXX op per 1 september 2014. Met inachtneming van de contractuele opzeggingstermijn van 2 maanden, zal ik per 1 november 2014 uit dienst zijn.

Aangezien ik nog 11 vakantiedagen tegoed heb, wil ik deze graag eind oktober 2014 opnemen. De lopende zaken zal ik gedurende de komende tijs zo goed mogelijk afhandelen en naar behoren over dragen. Mochten er in de toekomst nog vragen zijn, dan ben ik bereid om die ten allen tijde te beantwoorden.

Ik wil XXX bedanken voor de goede samenwerking en de ontwikkelingsmogelijkheden die heb gehad. Ik heb veel geleerd en ook een leuke, interessante tijd gehad. Ik wens XXX het beste toe voor de toekomst. Tot slot wil ik XXX graag verzoeken mij een getuigschrift te verstrekken waarin staat hoe ik heb gefunctioneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Nope, gewoon korter houden. Al die randzaken meld je in een gesprek.

De brief is alleen de hoofdzaken.

Geachte xxx,

Bij deze zeg ik arbeidsovereenkomst met XXX op per 1 september 2014. Met inachtneming van de contractuele opzeggingstermijn van 2 maanden, zal ik per 1 november 2014 uit dienst zijn.

Ik vertrouw erop U hiermee afdoende te hebben geinformeerd.

Toedels

Janus_Freggel.

Al de rest zeg je in het gesprek, waarbij je de brief aan het einde als een formaliteit meegeeft (of bij HR dropt).

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mochten er in de toekomst nog vragen zijn, dan ben ik bereid om die ten allen tijde te beantwoorden.

en dit zou ik ook schrappen, anders bellen ze je straks nog plat ook met vragen.... gewoon overdracht + afronden rest is risico werkgever. en is aan jou of je bereid bent ergens nog extra voor in te zetten daarna. maar je moet er geen verplichting voor jezelf van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
Mochten er in de toekomst nog vragen zijn, dan ben ik bereid om die ten allen tijde te beantwoorden.
Deze ga ik schrappen heb je gelijk in.

verder iets inkorten dus, ik wilde hem alleen niet te kort houden, omdat ik hier toch altijd met plezier heb gewerkt.
Is het niet verstandig om het aantal resterende vakantie dagen wel vast te noemen?

Klopt overigens de datum 1 september en dan 2 maanden is 1 november? of moet ik per 31/8 opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:16

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Ik snap dat je een opzegtermijn hebt, maar waarom vermeld je de datum van 1 september? Het is niet alsof je in die twee maanden geen arbeidsovereenkomst hebt. Je kondigt nu je ontslag aan waarbij 31-10 je laatste dag is.
Bij dezen
FTFY

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
die datum vermeld ik omdat ik de brief zal moeten tekenen met een datum van deze week ivm vakantie en dus niet tegen eind van de maand kan sturen.
als ik opzeg met een datum van vandaag en dan 2 maanden opzegtermijn zou ik in november geen baan hebben en geen inkomen. het is om mezelf in te dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is doorgaans niet zo. De opzegtermijn begint te lopen de maand nadat je de brief hebt ingediend. Indien je dus ergens in augustus opzegt, begint dat pas per september te lopen. Overigens hebben je vakantiedagen hier totaal niets mee te maken dus waarom vermelden in deze brief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
Ik heb er nu dit van gemaakt:
Getuigschrift wil ik toch wel laten staan ;-)

Leiden, 7 augsutus 2014
Betreft: Ontslag

Geachte XXX

Met veel plezier heb ik de afgelopen jaren bij XXX gewerkt. Toch wil ik mijn carrière graag een nieuwe impuls geven. Ik heb ergens anders een nieuwe uitdaging gevonden en zeg hierbij mijn arbeidsovereenkomst met XXX op . Met inachtneming van de contractuele opzeggingstermijn van 2 maanden, zal 31 oktober 2014 mijn laatste werkdag zijn bij XXX.

Ik wil XXX bedanken voor de goede samenwerking en de ontwikkelingsmogelijkheden die heb gehad. Ik heb veel geleerd en ook een leuke, interessante tijd gehad. Ik wens XXX het beste toe voor de toekomst. Tot slot wil ik XXX graag verzoeken mij een getuigschrift te verstrekken waarin staat hoe ik heb gefunctioneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:16

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

^^ duidelijk
janus_freggel schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:38:
als ik opzeg met een datum van vandaag en dan 2 maanden opzegtermijn zou ik in november geen baan hebben en geen inkomen. het is om mezelf in te dekken.
Aangeven dat je je dienstverband per 01-11 beëindigt vind ik duidelijker dan zeggen dat je dat per 01-09 doet maar nog twee maanden doorwerkt.
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:40:
Dat is doorgaans niet zo. De opzegtermijn begint te lopen de maand nadat je de brief hebt ingediend. Indien je dus ergens in augustus opzegt, begint dat pas per september te lopen.
Dan heb je het over kalendermaanden.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 16:28

SeatRider

Hips don't lie

Oh, en altijd eerst in een persoonlijk gesprek melden (en dan ook de toelichting doen) en daarna pas de brief geven.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:14

_Arthur

blub

janus_freggel schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:23:
en dan met name de opzegtermijn (ik heb 2 maanden)
Staat er in je contract vermeld dat de werkgever er 4 heeft? Of 'dubbel zoveel als de werknemer'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
Uiteraard eerst een persoonlijk gesprek :)

heb er nu maar gewoon van gemaakt dat ik hierbij opzeg en dat ik met de contractuele opzegtermijn van 2 maanden per 1 november 2014 uit dienst ben.
_Arthur schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:54:
[...]

Staat er in je contract vermeld dat de werkgever er 4 heeft? Of 'dubbel zoveel als de werknemer'?
Haha ik begrijp je punt, als dat er niet staat heb ik maar 1 maand ;-) maar ik begin pas op 1 november elders, dus hou het lekker bij 2 maanden.
En nee dat staat er niet, was in 2003 nog niet zo geregeld in onbepaalde tijd contracten en tussendoor heb ik geen nieuwe gekregen :)

[ Voor 31% gewijzigd door janus_freggel op 06-08-2014 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 14:29

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Begin dan niet over de 2 maanden, zaait alleen verwarring.
En zeg je contract op TEGEN 1/11/2014.

Het is dan aan HR te kijken of je dat tijdig genoeg doet.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
Moet je wel een HR afdeling hebben in een bedrijfje van 10 man ;-)

ik vind het wel zo netjes om aan te tonen dat ik me aan de gemaakte afspraken hou, het is overigens geworden:
Ik heb ergens anders een nieuwe uitdaging gevonden en zeg hierbij mijn arbeidsovereenkomst met XXX op. Met inachtneming van de contractuele opzeggingstermijn van 2 maanden, zal ik per 1 november 2014 uit dienst zijn.

Dagtekenen van de brief wordt morgen. opzegtermijn is in mijn geval kalendermaanden, dus moet ik september en oktober nog omdat augustus al bezig is.

Best lastig nog een opzeg briefje maken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik denk dat de verwarring zat in het "opzeggen tegen het eind van de maand". Dat wil niks anders zeggen dat je alleen per hele kalendermaand kunt opzeggen. Het wil dus niet zeggen dat je alleen maar je ontslag kunt indienen tijdens de laatste paar dagen van een maand, of zo :)

Op zich lijkt het me een prima briefje zo. Zorg wel dat je bevestiging krijgt van ontvangst. Dat kan door de brief aangetekend te versturen, maar ook door gewoon even bevestiging te vragen als je de brief op een andere manier inlevert (danwel via e-mail, danwel persoonlijk).

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-10 10:13
Je zegt toch je contract op per 1-11?
Zet er verder in dat je dat nu doet en daarmee ruimschoots voldoet aan de opzegtermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Een spelfout nog voor de aanhef?
Pagina: 1