Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28
Hallo,

Ik krijg laatst ineens BSOD's tijdens het gamen. Eerst valt mijn scherm weg en geeft mijn PC aan dat het beeldschermstuurprogramma niet meer werkte en is hersteld. Als dit daarna nog een 2e keer gebeurt dan krijg ik een BSOD en moet ik de computer opnieuw opstarten. Daarna werkt dit prima. Het is heel verschillend wanneer ik deze BSOD's krijg. De ene keer krijg ik ze vrij snel achter elkaar, maar de andere keer kan het wel meer dan een dag duren voordat ik er weer een krijg.

Volgens Windows kwam de BSOD door een foute driver(?) voor / van mijn videokaart. Dit heb ik al gecheckt maar ik heb gewoon de juiste driver voor mijn videokaart.

Hier de melding van Windows die die geeft na het opstarten nadat ik een BSOD heb gehad.:

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/qq1xpkuzj/BSOD1.png

Hier de hele foutmelding:
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 100000ea
BCP1: FFFFFA8008965B50
BCP2: 0000000000000000
BCP3: 0000000000000000
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\080614-17409-01.dmp
C:\Users\Jules\AppData\Local\Temp\WER-468221-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/f...inkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt
Ik weet niet of het van toepassing is, maar hier staan mijn systeem specificaties.
Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/jcabhjls3/Speccy1.png

Ik weet zelf niet echt wat ik kan doen. Windows geeft de driverfout aan en daar lijkt mij het probleem niet te zitten (Heb driver ook al gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd) maar dat heeft ook geen effect gehad. Zijn er misschien nog andere oplossingen?

Het gebeurt trouwens alleen tijdens het gamen, tijdens het normaal browsen werkt het wel gewoon zoals het hoort.

Bedankt!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Probeer anders eens met een oude driver te werken. Soms willen er nog wel eens rotte updates bij zitten. Foutmeldingen met de driver die stopte met werken heb ik ook gehad bij Nvidia, waarbij een oudere driver gewoon normaal werkte.

Of een systeemherstel naar datum waarop alles juist werkte. Lukt dat niet, probeer dan eens een controle op de systeembestanden met 'sfc'.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• LevKovacs
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-11 17:21
Download anders eens BlueScreenView. Hiermee krijg je meer informatie over de BSOD te zien. Plaats de results ook even in dit topic.

Zoals Ronald al aangaf kan je ook een oudere driver proberen. Heb je ook CCC geïnstalleerd?

• JST94
RonaldDesigns schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:16:
Probeer anders eens met een oude driver te werken. Soms willen er nog wel eens rotte updates bij zitten. Foutmeldingen met de driver die stopte met werken heb ik ook gehad bij Nvidia, waarbij een oudere driver gewoon normaal werkte.

Of een systeemherstel naar datum waarop alles juist werkte. Lukt dat niet, probeer dan eens een controle op de systeembestanden met 'sfc'.
Ik heb een oudere driver gepakt, op het begin leek het allemaal prima te werken. Maar ik kreeg zojuist toch weer een BSOD. Wat is dat SFC precies? Ik heb het uitgevoerd, maar ik heb niet echt iets zien gebeuren (Er kwam snel een cmd-schermpje in beeld die vrijwel direct weer verdween).
Promilius schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:30:
Download anders eens BlueScreenView. Hiermee krijg je meer informatie over de BSOD te zien. Plaats de results ook even in dit topic.

Zoals Ronald al aangaf kan je ook een oudere driver proberen. Heb je ook CCC geïnstalleerd?
CCC is ook geinstalleerd ja. Hier de results van BlueScreenView:
Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/glr7gpe2r/BSV.png
Klik voor grotere afbeelding.

• LevKovacs
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-11 17:21
We weten nu in ieder geval dat het aan de AMD drivers ligt.

Wat je even kan proberen is de Display Driver Uninstaller van Guru3D gebruiken om de drivers volledig te verwijderen. Let wel op dat je de PC eerst in safe mode opstart.

Probeer vervolgens de 14.7 Beta van CCC te installeren.

De temperaturen die je hebt gepost, draait de PC daar onder load of idle?

• JST94
Promilius schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:05:
We weten nu in ieder geval dat het aan de AMD drivers ligt.

Wat je even kan proberen is de Display Driver Uninstaller van Guru3D gebruiken om de drivers volledig te verwijderen. Let wel op dat je de PC eerst in safe mode opstart.

Probeer vervolgens de 14.7 Beta van CCC te installeren.

De temperaturen die je hebt gepost, draait de PC daar onder load of idle?
Ik heb zojuist je tips opgevolgd. Nu alleen nog afwachten of het weer gebeurd tijdens het gamen.

De temperaturen waren van het browsen. Scheelt het misschien dat ik 2 schermen heb, in plaats van 1?

- Update

Zojuist weer een BlueScreen gehad. Dezelfde als de voorgaande.

[ Voor 4% gewijzigd door JST94 op 07-08-2014 11:17 ]

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:51
tijdens 'gamen' is een beetje vaag. goed, het zal geen potje patience zijn, dus over welke game(s) hebben we het dan? is het altijd dezelfde game? gebeurt het bij meerder games? specifiek punt in een game?

vragen te over!

• JST94
Lednov schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 18:41:
tijdens 'gamen' is een beetje vaag. goed, het zal geen potje patience zijn, dus over welke game(s) hebben we het dan? is het altijd dezelfde game? gebeurt het bij meerder games? specifiek punt in een game?

vragen te over!
Voornamelijk tijdens het spelen van Guild Wars 2, het is niet een specifiek punt. Het gebeurt gewoon om de zoveel tijd, de ene keer zit er een half uur tussen. De andere keer een dag, en daarna weer een paar uur. Het is pas 1x voorgekomen tijdens FIFA 14 dat ik last had van een BSOD.

Ik kwam er vanmiddag achter dat ik nog een HD5770 had liggen, ik had de drivers van de HD6950 verwijderd en de juiste voor de HD5770 geinstalleerd. In de tussentijd heb ik nog geen BSOD of een 'Beeldschermstuurprogramma is hersteld' bericht gehad (+/- 4 uur gegamed). Ik weet niet zeker of het probleem nou is opgelost, aangezien de tijd heel erg verschilt van wanneer er nou een error optreed. Het probleem had dus ook een defecte GPU kunnen zijn geweest. Hoe dit is gebeurt, ik heb geen idee.
Pagina: 1