Afwijkende resolutie instellen voor 'gesneden' beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• pinbarry
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-03-2024
Voor een project heb ik een aantal schermen op maat laten 'snijden'.

Het originele scherm is een 21,5" met een resolutie van 1920x1080p en het scherm is in de hoogte gesneden naar 1920x640 pixels.

Als ik het scherm aansluit, dan denkt Windows nog steeds dat het scherm 1920x1080 is en zie ik maar een gedeelte van het scherm. Ik kan de resolutie ook niet kiezen bij de beeldscherm instellingen.

Ik heb het nagevraagd bij fabrikant, maar dit is blijkbaar niet aan te passen zodat het scherm zich gedraagt als een native 1920x640 scherm...

Nu vroeg ik me af of het misschien mogelijk is om de hoogte die de Windows shell gebruikt aan te passen naar 640 pixels, zodat ik de startbalk e.d. in beeld heb en dat de onderste 440 pixels niet gebruikt worden.

Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en wellicht een oplossing weet.

Bij voorbaat dank,
Barry

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:21

Milmoor

Footsteps and pictures.

Deze kan erg veel:
http://entechtaiwan.com/util/ps.shtm

Ik zou daar support eens vragen.

[ Voor 24% gewijzigd door Milmoor op 06-08-2014 22:25 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:29

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Google eens naar 'windows override edid' EDID is de informatie die de monitor zelf geeft over zijn eigen capaciteiten.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

• pinbarry
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-03-2024
We hebben inmiddels ontdekt dat je met de NVIDIA driver settings een custom resolutie kunt instellen. Dit werkt ook bij gewone monitoren. Als je dan 1920x640 instelt, dan zie je boven en onder een zwarte balk, maar de Windows shell hoogte is dan echt 640 pixels. Met position kun je het scherm dan bovenin zetten voor het gewenste effect voor ons!

Bedankt voor het meedenken!