Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gaming Laptop van rond de 800-900 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi Tweakers,

ik ben nieuw op dit forum en de reden dat ik dit account heb aangemaakt is eigenlijk omdat ik een gaming laptop wil kopen. Ik heb rond de 900 euro te besteden en op mijn laptop wil ik kunnen gamen (games als skyrim en battlefield 4), ook wil ik producerprogrammas als Ableton Live en Cubase gebruiken.

Ik heb gekozen voor een laptop omdat ik veel ga reizen en daarom een portable laptop nodig heb, dus een scherm rond de 15,6 inch zou goed moeten zijn 17 inch lijkt mij meer een desktop laptop en een tussengrootte heb ik niet kunnen vinden, 14 inch vind ik voor gamen weer te klein.

Ik heb niet echt een merkvoorkeur, ik heb wel aan vrienden gevraagd welke laptop ik zou moeten halen met mijn budget en het ging steeds tussen het merk Asus en Lenovo. Ik heb zelf niet heel veel verstand van dit soort dingen dus ik sta open voor alternatieven.

Ik heb ook gehoord dat ik niet voor een laptop moet gaan die speciaal voor gamen is gemaakt omdat deze meestal een duur prijskaartje hebben en ik net zo goed een 'non-gaming'-laptop kan halen die goedkoper is en ongeveer dezelfde specs heeft.

Ik heb zelf ook wat op internet lopen rondzoeken en kwam uiteindelijk uit op deze laptop:
Asus N56JN-CN039H
even kort wat specs: - Intel Core i7-4700HQ processor
- Windows 8
- 2,4 GHz snelheid met een maximale turbofrequentie van 3,4 GHz
- 8 Gb geheugengrootte
- 500 Gb opslagcapaciteit
- een Geforce GT840M videokaart
verder weet ik niet of er nog belangrijke specs zijn die ik op moet schrijven, de laptop heeft een schermgrootte van 15,6 inch en een full HD schermresolutie

Dit leek mij wel een goede laptop met een redelijke prijs van 850 euro. Ik heb alleen niet heel veel verstand van wat voor specs mijn laptop nodig heeft om games van deze tijd aan te kunnen, het liefst zou ik ze op ultra kunnen spelen (natuurlijk) maar ik kan snappen dat dit niet mogelijk is met dit budget.

Graag zou ik wat advies krijgen over welke laptop ik het best zou kunnen halen.

Cheers!

Wicked Tuna

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Als je hem ook veel gaat meenemen zou je naar deze kunnen kijken, lekker licht en portable:
Acer V5

Prik er een goede SSD in
en je hebt een supersnelle laptop, licht en goed om mee te gamen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat het enige verschil tussen de twee laptops is dat de V5 een i5 processor heeft in plaats van een i7 processor en een lagere snelheid (GHz), wel heeft de laptop een betere videokaart.
Maar ik denk zelf dat voor een betere processor en een hogere snelheid ik wel die 100 euro over heb.
De vraag is dus is de snellere processor van de Asus N56JN series de 100 euro waard?

Ook ben ik niet van plan om er (iniedergeval nu nog niet) een SSD kaart in te gooien want ik denk dat ik aan 500 GB wel genoeg heb. SSD zorgt voor een snellere opstarttijd dacht ik? Ook voor games, maar ik zal sowieso eerst kijken hoe mij de laptop bevalt zonder deze extra SSD aangezien SSDs ook best prijzig kunnen zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2014 14:20 ]

• Ransom_nl
Mijn gedachte achter de Acer was dat je voor het prijsverschil de SSD kunt kopen (kan ook een 120 gb zijn, die kosten nog maar onder de 80 euro in msata) en daarmee een voelbaar veel snellere laptop krijgt dan de Asus.
Daarbij opgeteld de betere videokaart en het lagere gewicht maakt het mijns inziens de betere keus.
Als je denkt de zwaardere processor nodig te hebben dan kun je zeker voor de Asus gaan.
Laat je even verder adviseren zou ik zeggen. Zullen vast nog wat mensen een advies hebben voor je.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-11 20:56

spartacusNLD

This is Sparta!!

lenovo y50?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Ransom_nl
Valt denk ik buiten budget

Verwijderd

Dit is 2 jaar te laat, maar voor degene die toevallig nog op dit topic zouden terecht komen. De beste laptop voor 800-900 euro die ik heb kunnen vinden is:
http://www.laptopshop.be/product/732865/msi-gl62-6qd-441be-azerty.html

Dit is een laptop met een i5 processor van 2.3ghz, onderschat deze processor niet. Hij heeft ook een mooie 250 GB ssd wat vele i7 laptops niet hebben als je bij een degelijke prijs wilt blijven. 250 GB kan inderdaad snel vol zitten en dan kan je best een hdd bijsteken als je dit wenst, maar die ssd vind ik heel belangrijk. Een ssd is sneller dan elke hdd die er is, zelfs de 10.000/15.000 rpm hdd's zijn geen match voor de ssd en de standaard hdd in een laptop zijn de 5400/7600 rpm hdd's. Deze laptop heeft ook 8GB RAM ddr4 wat ook zeker voldoende is om te gamen. De grafische kaart is een GeForce 950M 2GB, de 950M 4GB of de 960M zouden beter zijn maar nogmaals, dit is zeker genoeg om te gamen (zeker voor casual gamen). Voor een 960M heb je vaak ook een i7 en ligt de prijs dus weeral +- 200 euro hoger.

Dit is de beste laptop die ik tot nu in zijn prijsklasse heb gevonden. (in Nederland en België) :)

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:40
Ik zie net toevallig dat de Y50 in prijs aardig omlaag is gegaan :

Lenovo IdeaPad Y50-70 59446213

Ziet er uit als een heel leuke laptop al zit er wel het nadeel in dat er maar 1 HDD in kan. Maar voor de rest heb je dan wel een I7 en een GTX960M.

Hopelijk is dit trouwens een voorbode dat er meerdere laptops in prijs omlaag gaan vanwege de komst van de 10x0 grafische kaarten.

[removed]

Pagina: 1