Plotseling haperende animaties bij iMac?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42
Ik heb de volgende imac gekocht vorig jaar juli:

- Late 2012 27 inch
- OSX 10.9.4
- 3.2 I5
- 8 GB
- Nvidia GTX 675MX 1024M

Sinds vanmiddag happeren dingen als de dock wanneer je er met de muis overgaat. Als ik via interactieve hoeken alle progrmmavensters wil zien gaat dit ook happerend en zie ik eerst allemaal lichte blokjes op het scherm.

Een filmpje via youtube kan ik echter gewoon zien in hd op volledig scherm...

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd.

- Alle HD drives loskoppelen,
- Safe modus opstarten
- HD controleren
- P ram resetten (oid, appletje + option + R + P indrukken bij opstarten)

Iemand een idee wat dit kan zijn voor probleem? En hoe ik dit moet verhelpen?

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- HD controleren
Hoe heb je dit gecontroleerd? Via OSX zelf? AHT? (Apple Hardware Test) SMART-waardes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:59:
[...]

Hoe heb je dit gecontroleerd? Via OSX zelf? AHT? (Apple Hardware Test) SMART-waardes?
Via het schijfhulp programma

Probleem begon nadat de computer in slaapstand ging en ik opeens bericht kreeg dat 2 schijven niet goed verwijderd waren.

Heb er 3 lacie schijfen aan hangen (2x usb 3 D2 quadro en 1x 2Big usb 3 in raid 1)

Bij controle van de twee D2 schijfen met het schijfhulpprogramma gaven beide aan dat ze hersteld moesten worden wat ik ook gedaan heb.

Daarna alle schijven verwijderd en verschillende keren opnieuw opgestart zonder resultaat.
Ook cache verwijderd ect. Niets helpt.

Om te zien of het misschien de videokaart is heb ik een render gedraaid (artlantis render) welke gewoon prima werkte.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:32
Ik heb de titel aangepast naar: Plotseling haperende animaties bij iMac?. Dat lijkt me de lading iets beter te dekken dan "vreemde fouten iMac".

Ik zou ook meteen denken aan issues met de grafische chip. Maar het is lastig te zeggen. Het lijkt me dat je nog garantie hebt, dus je kan ook even contact opnemen met Apple?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
Hoedje schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:49:
Ik heb de titel aangepast naar: Plotseling haperende animaties bij iMac?. Dat lijkt me de lading iets beter te dekken dan "vreemde fouten iMac".

Ik zou ook meteen denken aan issues met de grafische chip. Maar het is lastig te zeggen. Het lijkt me dat je nog garantie hebt, dus je kan ook even contact opnemen met Apple?
Dank je.
Vreemde vind ik dat een youtube filmpje weer geen problemen geeft. Of werkt dat niet op de grafische chip?

Ik ga de geniusbar maar weer eens bellen..

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJRB
Applecare aan de telefoon gehad. Hardware check gedaan en die gaf aan dat alles goed is.

Moet dus een software probleem zijn.

Dank jullie voor het meedenken.

Leica MM + Sony A9

Pagina: 1