Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Problemen configuratieIPTV VLAN WR1043ND v2

Pagina: 1
Acties:

• benjamin94
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-11 16:35
Ik probeer nu al een tijdje VLAN aan het werk te krijgen maar helaas nog geen succes.

Heb al in het IPTV topic gevraagd maar werd door verwezen om hier een eigen topic te maken.

Vanaf hier: benjamin94 in "IPTV op je HTPC" kan je ongeveer mijn verhaal volgen.

Hier de belangrijkste details:

Genexis modem

Sitecom router van Telfort met standaard firmware
TPlink router met OpenWRT firmware

Sitecom WAN poort aan de E1 van Genexis.

2e lan poort van Sitecom naar WAN poort van TP link.

Sitecom IP: 192.168.0.1
TP link IP: 192.168.1.1

Via wifi verbonden naar de TP link router.

Als er nog iets onduidelijk is hoor ik het graag!

[ Voor 4% gewijzigd door benjamin94 op 06-08-2014 11:58 ]

• JobH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-11 11:11
Suggestie: probeer niet te veel in één keer. Hebben anderen je ook al regelmatig verteld.

Start eenvoudig: het aanmaken van een extra vlan als extra LAN, alles met statische ip-adressen zoals bijvoorbeeld beschreven in http://blog.uns.gr/tp-link-wr1043nd-v2-vlan-switch-config/ - ok, daar worden direct alle LAN-poorten naar aparte vlan's uitgesplitst, maar a.d.h.v. zijn config moet 't je ook lukken om 1 extra vlan te maken.

Pas wanneer je dit werkend hebt en begrijpt wat de config doet, neem je de volgende stap: gebruik de extra vlan als een tweede WAN poort en laat 'm met behulp van dhcp een dynamisch ip-adres opvragen.

Vervolgens zul je met je routes moeten kloten om je verkeer over de twee WAN's te scheiden, maar dat heb je op Ubuntu al een keertje gedaan...

• benjamin94
Ok, ik zal het proberen, wel nog een vraag:

Gelijk de TPlink op de E1 van Genexis aansluiten en geen gebruik maken van de Sitecom router, of via 1 van de LAN poorten van de Sitecom router naar de WAN poort op de TP Link?

• JobH
Aangenomen dat je WAN-poort op de Sitecom via dhcp geconfigureerd wordt, lijkt me dat lood om oud ijzer. Maar ik weet natuurlijk niet of die Sitecom router een bijzondere configuratie bevat.

Om de zaak initieel aan de praat te krijgen, kun je de TP-Link achter de Sitecom hangen. Je TP-Link's WAN-adres krijgt 'ie dan van de dhcp-server van de Sitecom (waarschijnlijk 192.168.0.x). Je bent dan in elk geval voor je internet-verbinding niet afhankelijk van je TP-Link.

Pas wanneer je e.e.a. werkend hebt, kun je dan proberen om de Sitecom ertussenuit te halen. Dan krijgt WAN1 van je TP-Link je publieke adres toegewezen.

• benjamin94
Ok helder, ik ga aan de slag en laat het wel weten!

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp is het de bedoeling dat je TP-Link router als een IPTV gateway / tv server gaat fungeren? En daarnaast je Sitecom als WWW gateway / lokale router?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2014 12:58 ]

• benjamin94
Nee als het aan mij ligt hoef ik die hele Sitecom niet meer maar Lcyk vroeg mij om het op die manier te doen. Is het ook mogelijk om vanaf nu al alleen de TP-Link te gebruiken?

Verwijderd

Zekers maar moet je een tweede "wan poort" maken, dat betekend:
1. een poort van je lan switch op een eigen vlan zetten
2. een dhcp client aan dit vlan toewijzen om een ip adres te verkrijgen op je 2e wan (iptv netwerk?)
3. routes op orde brengen (www / iptv)

Eerder is er door een mede tweaker in het iptv topic een hele duidelijke reeks screenshots gezet hoe dit er in je GUI uit moet zien, ik heb alleen ervaring met "terminal" en "dd-wrt" ;)

• benjamin94
Ja ok dat lijkt mij veel beter, heb de screenshots al een keer eerder voorbij zien komen:

Morzzz in "IPTV op je HTPC"

Ik zal het is op die manier proberen, ik laat het wel weten.

Ik had ook onder Interfaces een WAN6 interface staan, dit kan ik echter niet terug vinden in die screenshots hierboven. Heb hem maar verwijderd en alles werkt nog steeds lijkt me toch wat beter.

[ Voor 31% gewijzigd door benjamin94 op 06-08-2014 13:27 ]

• JobH
@Benjamin94: ik kan me vergissen, maar volgens mij was het verzoek van IcyK om het eerst mét de extra router op te bouwen en te documenteren. Aangezien dat als een meer algmeen toepasbare config werd beschouwd. Onder die premise heeft hij je steeds geholpen...

Mij maakt 't allemaal niet uit, maar ik zou eerst even met IcyK overleggen... Het ging hem per slot van rekening om de documentatie...

• benjamin94
Goeie ik zal hem gelijk vragen, maar volgens mij is het juist met 1 router allemaal veel duidelijker en simpeler?

• benjamin94
spdfrk1, heb het ook op die manier geprobeerd, misschien ddwrt een idee? Ik snap echt niet wat ik fout doe.

Verwijderd

Hoe heb je het geconfigureerd? Het is me niet helemaal duidelijk.

Begin eens met internet toegankelijk te krijgen op je lan via je tp-link.

Daarna verplaats je een lan poort naar een nieuw vlan. Even opnieuw starten en werkt alles dan nog steeds?

Dan heb je een basis om verder te kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2014 14:08 ]

• benjamin94
Ok, heb nu een werkende internet op mijn lan, misschien een beetje simpel maar wat bedoel je precies met verplaats?

Verwijderd

Ik neem aan dat al je lan poorten nu op vlan1 zitten? De bedoeling is dat je een vlan toevoegt en een van je lan poorten uit vlan 1 haalt "op off zetten" en op je nieuwe vlan "op untagged" zet.

Deze lan poort is nu geïsoleerd van de rest van je netwerk, het is als het ware een tweede WAN poort geworden.

• benjamin94
Heb net OpenWRT opnieuw gefhlashed:

Afbeeldingslocatie: http://imghost.nl/download/switch.PNG

Heb hem zo ingesteld en ge-reboot en kan nog steeds op internet:

Afbeeldingslocatie: http://imghost.nl/download/switch2.PNG

Op deze router zijn de port nummers in de WEB IF het tegenovergestelde van wat er op de labels fysiek staan:
http://wiki.openwrt.org/t...nd#switch.ports.for.vlans

[ Voor 81% gewijzigd door benjamin94 op 06-08-2014 14:32 ]

Verwijderd

Ziet er goed uit. (hier hetzelfde probleem met de gespiegelde poortjes). Deze poort kan je nu aansluiten op je iptv netwerk. De volgende uitdaging is om je dhcp client een aangepaste dhcp request te laten sturen op vlan 3.

• benjamin94
Ok ik heb hem nu aangesloten op de E2 poort van het genexis modem. Ik weet dat ik nu dit stukje nodig heb:

code:
1
2
3
4
5
6
7
config 'interface' 'wan2'
        option 'ifname' 'eth0.1'
        option auto 1
        option 'proto' 'dhcp'
        option 'macaddr' '00:02:02:xx:xx:xx'
        option 'vendorclass' 'Aminoaminet130fisys'
        option gateway 0.0.0.0

Maar ik heb geen idee welke eth0. nog wat het moet worden en is de naam wan2 goed zo?

Mijn huidige network file (/etc/config/network):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
config interface 'loopback'
    option ifname 'lo'
    option proto 'static'
    option ipaddr '127.0.0.1'
    option netmask '255.0.0.0'

config globals 'globals'
    option ula_prefix 'fdff:0960:99c8::/48'

config interface 'lan'
    option ifname 'eth1'
    option force_link '1'
    option type 'bridge'
    option proto 'static'
    option ipaddr '192.168.1.1'
    option netmask '255.255.255.0'
    option ip6assign '60'

config interface 'wan'
    option ifname 'eth0'
    option proto 'dhcp'

config interface 'wan6'
    option ifname '@wan'
    option proto 'dhcpv6'

config switch
    option name 'switch0'
    option reset '1'
    option enable_vlan '1'

config switch_vlan
    option device 'switch0'
    option vlan '1'
    option vid '1'
    option ports '0 2 3 4'

config switch_vlan
    option device 'switch0'
    option vlan '2'
    option ports '5 6'
    option vid '2'

config switch_vlan
    option device 'switch0'
    option vlan '3'
    option vid '3'
    option ports '1'

[ Voor 52% gewijzigd door benjamin94 op 06-08-2014 14:41 ]

• JobH
Volgens mij gaat dat zo niet werken?

Lees https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=47773 maar eens na (hier wordt naar verwezen vanuit http://blog.uns.gr/tp-link-wr1043nd-v2-vlan-switch-config/).

Daarin wordt duidelijk uitgelegd dat je op z'n minst de CPU mee zult moeten nemen in je nieuwe vlan. Ook zul je nu je verkeer moeten taggen op de CPU (voor alle vlans op de switch!).

Nogmaals... Lees je in. Copy & paste werkt niet, je moet de materie leren begrijpen.

Oja, deze config is afhankelijk van de hardware. v2.1 is een compleet ander apparaat dan z'n v1.x voorlopers. Ook dat wordt in bovenstaande thread duidelijk uitgelegd.

Of is het probleem dat je vlan's (tagged/untagged poorten) niet begrijpt?

[ Voor 5% gewijzigd door JobH op 06-08-2014 14:51 ]

Verwijderd

Lijkt me handig om eerst maar eens vlans op fysieke poorten werkend te hebben? Tagging is überhaupt niet nodig voor deze setup denk ik?

Over de CPU, goed punt. Even toevoegen als untagged op vlan 3 (net als vlan 1). Of tagged? Hier met mn dd-wrt setup heb ik dat niet gedaan :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2014 14:59 ]

• benjamin94
Raar: Afbeeldingslocatie: http://imghost.nl/download/Knipsel%2818%29.png

Hij zegt Port 1 is untagged in multiple VLANs! Maar Port 1 moest ik net nog juist op untagged zetten.

• JobH
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:57:
Lijkt me handig om eerst maar eens vlans op fysieke poorten werkend te hebben? Tagging is überhaupt niet nodig voor deze setup denk ik?

Over de CPU, goed punt. Even toevoegen als untagged op vlan 3 (net als vlan 1). Of tagged? Hier met mn dd-wrt setup heb ik dat niet gedaan :)
En hoe meot de CPU dan weten op welke fysieke poort het pakketje moet worden afgeleverd? De fysieke poort hoeft inderdaad niet getagged te worden, maar de cpu-poort wél. In de default config is dat niet nodig omdat er dan maar 1 vlan op de switch aanwezig is. Dat probeerde ik in mijn vorige post in elk geval aan te geven.

@spdfrk1: ik ben overigens even kwijt wat jouw hardware is. Een v2.x of v1.x?

[ Voor 5% gewijzigd door JobH op 06-08-2014 15:06 ]

• benjamin94
Heb cpu bij vlan id 3 op tagged gezet nu kan ik er niet meer bij en heb geen internet meer.

• JobH
benjamin94 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:05:
Heb cpu bij vlan id 3 op tagged gezet nu kan ik er niet meer bij en heb geen internet meer.
Moet dus voor de ander vlans ook.

Heb je https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=47773 nou gelezen of niet?

Verwijderd

JobH schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:04:
[...]

En hoe meot de CPU dan weten op welke fysieke poort het pakketje moet worden afgeleverd? De fysieke poort hoeft inderdaad niet getagged te worden, maar de cpu-poort wél. In de default config is dat niet nodig omdat er dan maar 1 vlan op de switch aanwezig is. Dat probeerde ik in mijn vorige post in elk geval aan te geven.

@spdfrk1: ik ben overigens even kwijt wat jouw hardware is. Een v2.x of v1.x?
Ik heb een linksys E2000 maar die werkt hardwarematig dus iets anders blijkbaar :) ik denk dat jij geschikter bent om verder te helpen.

• JobH
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:12:
[...]

Ik heb een linksys E2000 maar die werkt hardwarematig dus iets anders blijkbaar :) ik denk dat jij geschikter bent om verder te helpen.
Ik heb er helemaal geen... Maar ik kan wel lezen >:)

Daarom verwijs ik ook steeds naar de topics die over deze specifieke hardware gaan. Maar als dat niet wordt opgepakt, houd 't wel een beetje op...

[ Voor 19% gewijzigd door JobH op 06-08-2014 15:15 ]

• benjamin94
Heb dat topic even doorgelezen maar ik snap niet precies wat je nu bedoelt. Ik heb hem inmiddels weer ge-reset en heb nu weer alleen LUCI geinstalleerd en verder nog niks aangepast.

Verwijderd

JobH schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:13:
[...]

Ik heb er helemaal geen... Maar ik kan wel lezen...
Ik ben niet van plan me te verdiepen in andermans hardware ik probeer alleen mijn ervaring te delen en hopelijk iemand daarmee te helpen. Ik hoop niet dat ik betweterig over kom want dat is absoluut niet de bedoeling!

• benjamin94
spdfrk1 het ging anders best goed totdat ik bij cpu vlan id 3 op tagged zette.

Heb network bestand terug gezet voor ik de cpu vlan id 3 op taggen had gezet:

Afbeeldingslocatie: http://imghost.nl/download/switch2.PNG

Internet werkt nu wel en ben nu dus in principe bij het DHCP gedeelte.

[ Voor 58% gewijzigd door benjamin94 op 06-08-2014 15:19 ]

• JobH
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:16:
Ik ben niet van plan me te verdiepen in andermans hardware ik probeer alleen mijn ervaring te delen en hopelijk iemand daarmee te helpen. Ik hoop niet dat ik betweterig over kom want dat is absoluut niet de bedoeling!
Dit gedeelte van de configuratie is nu eenmaal hardware specifiek.
benjamin94 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:14:
Heb dat topic even doorgelezen maar ik snap niet precies wat je nu bedoelt. Ik heb hem inmiddels weer ge-reset en heb nu weer alleen LUCI geinstalleerd en verder nog niks aangepast.
Dan ben ik bang benjamin94, dat ik je niet verder kan helpen. Misschien dat nog 'ns lezen helpt. En dan niet alleen maar skimmen en alleen maar zoeken naar een kant en klare oplossing voor jouw probleem, maar echt proberen te begrijpen wat er staat. Er wordt in die thread heel duidelijk uitgelegd hoe dit device in elkaar zit, ten opzichte van de v1.x. Vervolgens heeft RaNd het nog eens samengevat in de post waar ook al diverse malen naar is verwezen. Aan de hand van die informatie moet je echt in staat zijn om zelf een configuratie samen te stellen die doet wat je wil.
benjamin94 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:18:
spdfrk1 het ging anders best goed totdat ik bij cpu vlan id 3 op tagged zette.
Tja... droom lekker verder. 8)7

Verwijderd

JobH schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:36:
[...]
Dit gedeelte van de configuratie is nu eenmaal hardware specifiek.
Duidelijk! Dan kan ik verder ook niet helpen :)

• JobH
@benjamin94: Nog een allerlaatste poging om je de juiste richting in te duwen: http://wiki.openwrt.org/t...n.and.second.wan.on.v.2.x

• benjamin94
Ok bedankt heb net geprobeerd maar geen succes, is dit misschien nuttig: http://wiki.openwrt.org/doc/uci/multiwan

• JobH
benjamin94 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:54:
Ok bedankt heb net geprobeerd maar geen succes, is dit misschien nuttig: http://wiki.openwrt.org/doc/uci/multiwan
Niet voor wat jij wilt bereiken.

• benjamin94
Oh ok dan zal ik daar maar gelijk mee stoppen, ik ben echt niet verder gekomen dit is echt klote!

Verwijderd

JobH schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:07:
@benjamin94: Nog een allerlaatste poging om je de juiste richting in te duwen: http://wiki.openwrt.org/t...n.and.second.wan.on.v.2.x
Ik heb voor de verandering eens een stukje gelezen, dit ziet er toch behoorlijk "straight forward" uit?

Misschien kun je proberen "hij doet niet" iets uitgebreider te omschrijven ;)

• JobH
@benjamin94:
Voor meer algemene uitleg over vlan's en vlan-trunking (het wel/niet taggen)
http://computer.howstuffworks.com/lan-switch16.htm
http://computer.howstuffworks.com/lan-switch17.htm

Hoe dat in OpenWrt wordt opgelost (let wel, jouw hardware is anders, en dus niet 1-op-1 te gebruiken!):
http://wiki.openwrt.org/doc/uci/network/switch

• benjamin94
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:03:
[...]

Ik heb voor de verandering eens een stukje gelezen, dit ziet er toch behoorlijk "straight forward" uit?

Misschien kun je proberen "hij doet niet" iets uitgebreider te omschrijven ;)
Ja die snap ik redelijk maar zit nu met welke lan nog weg moeten. Lan 1 2 3 of 4 of meerder zelfs?!

Verwijderd

benjamin94 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:07:
Nee als het aan mij ligt hoef ik die hele Sitecom niet meer maar Lcyk vroeg mij om het op die manier te doen. Is het ook mogelijk om vanaf nu al alleen de TP-Link te gebruiken?
Natuurlijk, wanneer je het handig vindt om bij iedere configuratiefout je internetverbinding kwijt te zijn, steeds de boel te moeten resetten, daardoor steeds je config kwijt te zijn dus nooit kan controleren wat er precies mis ging, daardoor naar mijn inschatting steeds tegen hetzelfde probleem aanloopt, en vervolgens hier meldt 'het werkt het niet' in de hoop dat iemand met een glazen bol of een tijdmachine kan aangeven wat je een half uur geleden anders had moeten doen, kan je prima de tp-link als main router gebruiken.
|:( .

• benjamin94
Ja ok, ik heb gisteren wel geprobeerd met die sitecom router ervoor maar kon alsnog niet in de router komen of pingen. Wat kan ik het beste doen, als ik het goed heb begrepen moet ik de volgende configuratie hebben:

Sitecom WAN naar de E1 poort van Genexis.
TP Link WAN naar 1 van de lan poorten van de Sitecom router.

IP Sitecom: 192.168.1.1
IP TP Link: 192.168.1.2

Ik kan nu niet in de WEB IF van de TP Link komen. Ook niet pingen. Wel als ik via Wi-Fi op mijn telefoon ben verbonden op de TP Link.

[ Voor 7% gewijzigd door benjamin94 op 06-08-2014 20:37 ]

• JobH
benjamin94 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 20:33:
Ja ok, ik heb gisteren wel geprobeerd met die sitecom router ervoor maar kon alsnog niet in de router komen of pingen. Wat kan ik het beste doen, als ik het goed heb begrepen moet ik de volgende configuratie hebben:

TP Link WAN naar 1 van de lan poorten van de Sitecom router.

Ik kan nu niet in de WEB IF van de TP Link komen. Ook niet pingen. Wel als ik via Wi-Fi op mijn telefoon ben verbonden op de TP Link.
Dat komt omdat je PC blijkbaar niet via een van de lan-verbindingen van de tp-link verbonden is, maar dat je via de wan-verbinding probeert binnen te komen. Dat staat standaard uit (wan is normaal je publieke interface, vandaar geen management-WEB IF standaard open).

Je telefoon maakt verbinding via wifi aan lan-zijde.

• benjamin94
Oja natuurlijk, heb nu een kabel vanaf mijn pc naar mijn TP Link lan poort 2. En via Wifi verbonden op een andere router die als switch en Wifi access point dient (DHCP uit)

Dit soort fouten ga je dus maken nadat je een paar dagen zit te kloten met dit soort dingen.

Ik kan nu in elk geval op de Sitecom interface EN TP link interface en internetten.

[ Voor 56% gewijzigd door benjamin94 op 06-08-2014 21:26 ]

• benjamin94
Ok ik weet echt niet meer wat ik nu moet doen, iemand suggestie?

Verwijderd

Inhoudelijk heb je alle info die nodig is, inclusief verwijzingen naar setups die volgens de makers ervan werken. En suggesties van de kant van mede-tweakers die je niet volgt, zoals die om je WAN port niet te gebruiken (stoort alleen maar),die om je netwerkkabels alleen in de middelste poorten van de tp-link te steken en die om na een vastloper in debug modus te starten en na mount_root je netwerk config te bekijken..

Het enige dat je naar mijn idee nog kan helpen is de mindset van een tweaker aan te nemen (ik wil begrijpen wat vlans zijn, hoe ze werken; wat is het verschil tussen tagged en untagged, wat kan ik doen om te testen of mijn aannames kloppen, laat ik eens een setup van iemand anders proberen en kijken wat er gebeurt, ik wil hier wat van leren, laat ik eens een avond nemen om howto's te zoeken, etc) en de mindset van een consument (ik wil zo snel mogelijk XYZ gerealiseerd hebben met zo weinig mogelijk inspanning) laten varen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2014 22:13 ]

• benjamin94
Zelfs als ik de TP link aansluit op de sitecom na een foute config kan ik er niet bij, dit maakt testen wel heel irritant. Of bedoel je met debug mode failsafe mode: http://wiki.openwrt.org/t...tl-wr1043nd#failsafe.mode?

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Zenix

BOE!

Ik zou gewoon thestiffmeister zijn tutorial volgen over de WNDR3700 zie IPTV topic.
Als ik kijk naar jou configuratie komt het er beetje zo uit te zien. Niet gebruiken, het is een voorbeeld.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
config 'interface' 'loopback'
        option 'ifname' 'lo'
        option 'proto' 'static'
        option 'ipaddr' '127.0.0.1'
        option 'netmask' '255.0.0.0'

config 'interface' 'lan'
        option 'type' 'bridge'
        option 'proto' 'static'
        option 'ipaddr' '192.168.1.1'
        option 'netmask' '255.255.255.0'
        option 'ifname' 'eth0.2'

config 'interface' 'wan'
        option 'ifname' 'eth1'
        option 'proto' 'dhcp'

config 'interface' 'wan2'
        option 'ifname' 'eth0.1'
        option auto 1
        option 'proto' 'dhcp'
        option 'macaddr' '00:02:02:xx:xx:xx'
        option 'vendorclass' 'Aminoaminet130fisys'
        option gateway 0.0.0.0

config 'switch'
        option name 'switch0'
        option 'reset' '1'
        option 'blinkrate' '2'
        option 'enable_vlan4k' '1'

config 'switch_vlan' 'eth0_2'
        option device 'switch0'
        option 'vlan' '2'
        option 'ports' '1 2 3 5t'

config 'switch_vlan' 'eth0_1'
        option device 'switch0'
        option 'vlan' '1'
        option 'ports' '0 5t'

Bij de option ports moet jezelf uitzoeken of dat klopt.
Je ziet hier bijvoorbeeld staan config 'switch_vlan' 'eth0_1', die verwijst dan naar wan2 waar de ifname eth0_1 is. Hierdoor weet OpenWRT dat verkeer op die switchpoort voor wan2 is. option 'ifname' 'eth0.2' is gekoppeld aan de LAN.

Misschien kan je hier wat mee.

Verwijderd

NIET dus, eth0 is de WAN interface.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Zenix

BOE!

eth1 in die config van mij is de WAN. Bij de orginele eth0, maar maakt niet veel uit hoe je het noemt. Zolang de koppelingen maar kloppen.
De WNDR3700 verschilt hardwarematig van deze router. Maar het gaat om het idee, misschien snapt de TS dan beter wat hij moet doen.
Hier staat veel informatie over vlans en poorten https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=47773

En met die wiki hierboven moet het wel lukken, gewoon blijven proberen benjamin.

[ Voor 28% gewijzigd door Zenix op 07-08-2014 00:19 ]

Verwijderd

Joh. ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2014 01:27 ]

• benjamin94
Ok ben inmiddels met laptop naar beneden verhuist en heb nu deze configuratie:

TP Link poort 3 naar 1 van de lan poorten van de Sitecom router.
TP Link poort 3 naar mijn laptop.

Kan nu op de interfaces van beide routers en kan ook op internet. Klopt dit zo? Is het zo goed om nu daadwerkelijk met VLANs te kloten. Ik heb dit artikel nog gevonden: http://www.volatilesystem...es/openwrt_vlans_a_primer

• JobH
benjamin94 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:44:
... en heb nu deze configuratie:

TP Link poort 3 naar 1 van de lan poorten van de Sitecom router.
TP Link poort 3 naar mijn laptop.
...
Knap! O-)

Sorry hoor benjamin94, ik heb inmiddels grote moeite om jouw pogingen op dit gebied nog serieus te nemen. Zal mij dan ook van verder commentaar onthouden.

[ Voor 18% gewijzigd door JobH op 07-08-2014 16:52 ]

Pagina: 1