Toon posts:

Kopieersnelheid MBP 2010 vs MBPr 2013: 2010 wint

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Vandaag moet ik 350 GB data kopiëren van HD1 naar HD2. Nu kwam ik tot de vervelende ontdekking dat mijn MBP 2010 sneller is dan mijn MBPr 2013 mét USB 3. Hoe kan dit?

Opstelling:
MBP mid 2010 (USB 2), OS X 10.9.4
MBPr eind 2013 (USB 3), OS X 10.9.4

HD1: Lacie 1 TB, Journaled, USB 3
HD2: Dell 512 GB, NTFS, USB 3

HD2 > MBP 2010 > HD1 = 1,1 GB per minuut
HD2 > MBPr 2013 > HD1 = 0,9 GB per minuut

edit: nu staat het verhaal er goed met de juiste volgorde van HD's.

In totaal scheelt mij dit een uur kopiëren. Welke kenner heeft hier een plausibele verklaring voor?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:28
Ben geen kenner hierin maar volgens mij heeft die USB 3 totaal geen toegevoegde waarde in deze case.

1,1 GB per minuut / 60 seconden = 18,5 MB/s. Dit is ongeveer wat je normaal gesproken hoort te halen met USB 2.0. zijn je externe hardeschijven wel uitgerust met USB 3.0?

Volgens mij kan het verschil in koppieren in vanalles zitten. Drivers, hardeware, voeding etc... (zo'n groot verschil is het nou ook weer niet.)

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De schijven zijn absoluut met USB 3 uitgerust. Enige wat ik kan bedenken dat de doorvoer stokt, is de NTFS bestandsstructuur op één van die schijven. Dan nog is het opvallend dat de 2010 sneller is dan de 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is de NTFS software verder helemaal gelijk? Vaak is de software om in OSX NTFS te kunnen lezen en schrijven flink traag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er wordt geen software gebruikt. Beide OS'en lezen NTFS net zo makkelijk als anderen. Schrijven kan helaas niet, daar is idd progje voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:32
Ik zie in je post dit staan:
HD1: Lacie 1 TB, Journaled, USB 3
HD2: Dell 512 GB, NTFS, USB 3

HD1 > MBP 2010 > HD2 = 1,1 GB per minuut
HD1 > MBPr 2013 > HD2 = 0,9 GB per minuut
Als er verder geen software geïnstalleerd is voor NTFS hoe schrijf je dan de data weg op HD2 als die NTFS geformatteerd is? Of werk je met Windows of Linux? Dat zou namelijk wel een verklaring kunnen geven als je toch via een NTFS driver aan het schrijven bent.

Heb je de drives ook rechtstreeks aangesloten of via een USB hub? Je zou voor de grap ook eens de drives van USB poort kunnen verwisselen. De USB poorten worden intern gedeeld met andere devices wat een snelheidsverschil kan opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Excuses, ik heb in mijn verhaal per ongeluk de volgorde foutief neergezet. Heb het aangepast. We gaan van NTFS naar Journaled. Ik snap nu de verwarring :o

Ff gechecked: 4,31GB van MBPr naar Journaled schijf gaat in 43 seconden. 100 MB p/s van SSD naar 2,5 inch HD' tje gevoed door USB.

Denk dat van SSD naar SSD sneller zou kunnen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2014 13:54 ]

Pagina: 1