Hallo beste Tweakers,
Mijn ouders gaan eindelijk hun 6 jaar oude medion laptop vervangen, en ik wil ze helpen door zelf een systeem te bouwen. Heb zelf al wat rondgesnuffeld in de BBG's en de pricewatch maar gezien ik nog wat onderdelen heb liggen weet ik niet zeker wat de beste opties zijn. Hebben jullie eventueel nog tips?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zal voornamelijk gebruikt worden voor huis, tuin en keuken surfen en mailen. Maar mijn vader is ook sinds kort met hobby fotografie bezig en als ik langs kom heb ik het liefst ook een beetje power erin voor wat recente games (hoeft niet ultra high quality te zijn of zo, maar gewoon med stats) Gezien het vorige systeem telkens traag is en de kosten niet meer al te hoog zijn heb ik wel een SSD toegevoegd
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs is het liefst zo laag mogelijk. Maar vooral bang for buck. Denk dat de max zo rond de € 450 max € 500 zal liggen met nieuwe onderdelen, als alle oude onderdelen gewoon mee kunnen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb het volgende moederbord + CPU nog liggen uit mijn systeem:
Tevens heb ik nog een kast, voeding en 4 GB werkgeheugen van kingston liggen die ik ook eerder in het systeem gebruikt heb. Tevens zijn randapparatuur al aanwezig behalve een monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb zelf al een beetje rondgekeken en heb de onderdelen bij elkaar gesprokkeld:
Is dit een redelijk lijstje of zijn er betere/goedkopere alternatieven?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Nee geen ervaring mee
Hebben jullie nog tips/opmerkingen?
Mijn ouders gaan eindelijk hun 6 jaar oude medion laptop vervangen, en ik wil ze helpen door zelf een systeem te bouwen. Heb zelf al wat rondgesnuffeld in de BBG's en de pricewatch maar gezien ik nog wat onderdelen heb liggen weet ik niet zeker wat de beste opties zijn. Hebben jullie eventueel nog tips?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zal voornamelijk gebruikt worden voor huis, tuin en keuken surfen en mailen. Maar mijn vader is ook sinds kort met hobby fotografie bezig en als ik langs kom heb ik het liefst ook een beetje power erin voor wat recente games (hoeft niet ultra high quality te zijn of zo, maar gewoon med stats) Gezien het vorige systeem telkens traag is en de kosten niet meer al te hoog zijn heb ik wel een SSD toegevoegd
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs is het liefst zo laag mogelijk. Maar vooral bang for buck. Denk dat de max zo rond de € 450 max € 500 zal liggen met nieuwe onderdelen, als alle oude onderdelen gewoon mee kunnen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb het volgende moederbord + CPU nog liggen uit mijn systeem:
Tevens heb ik nog een kast, voeding en 4 GB werkgeheugen van kingston liggen die ik ook eerder in het systeem gebruikt heb. Tevens zijn randapparatuur al aanwezig behalve een monitor
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Phenom II X4 965 Black Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asrock 870 Extreme3 | € 0,- | € 0,- |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb zelf al een beetje rondgekeken en heb de onderdelen bij elkaar gesprokkeld:
Is dit een redelijk lijstje of zijn er betere/goedkopere alternatieven?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 159,90 | € 159,90 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 67,54 | € 67,54 |
| 1 | BenQ GL2450E Zwart | € 108,95 | € 108,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 89,79 | € 89,79 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 426,18 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Nee geen ervaring mee