[openelec] automatisch biliotheek bijwerken werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• aeng
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-01 15:28
Ik gebruik hier een NUC I5 met daarop Openelec.

Als ik speelfilms op de NUC wil plaatsen dan zet ik deze in de VIDEO directory op de NUC. Daarna voeg ik ze met de hand toe aan de bibliotheek. Dit werkt allemaal prima.

Nu zet ik de optie "biliohteek bijwerken bij opstarten aan" in de opties van Openelec.
Als ik nu de NUC start dan krijg ik altijd onderstaande foutmelding.

De informatie kan niet worden gedownload. Geen verbinding mogelijk met remote server. Wilt u doorgaan? ja/nee

Weet iemand hiervoor een oplossing?

Gr. Geert

[ Voor 4% gewijzigd door aeng op 06-08-2014 09:55 ]

• aeng
Maar hiervoor moet toch de NUC aanstaan?

Verwijderd

kroegtijger zijn link is dan ook helemaal niet relevant voor je vraag.

Hoe verbind je met het internet? Bedraad of wireless? In het geval van wireless kan het eenvoudigweg zijn dat hij de bibliotheek probeert bij te werken voordat de verbinding tot stand gebracht is.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:03
^^ wat boe2 zegt ... check dit anders: https://github.com/robweber/xbmclibraryautoupdate

kan je ook een startup delay instellen.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• aeng
Ik heb mijn NUC bedraad aangesloten. De Addon heb ik geïnstalleerd met een delay van 1 minuut, en dat werkt prima.
bedankt voor jullie hulp.

• Albs
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-02 09:44
Ik heb dezelfde mededeling en heb inmiddels de Addon ook geinstalleerd met eerst 1 minuut en daarna 3 minuten.
Maar het helpt helaas niet.
Hij haalt wel film-info op als ik die van een film opvraag volgens mij dus ik vraag me af welke remote server hij bedoeld ?

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 08:51
Bij mij kwam het doordat het netwerk nog niet helemaal was geinitialiseerd. In de openelec opties kan je instellen op netwerk wachten.

• Albs
3 minuten moet toch genoeg zijn ?
Ik heb hem trouwens ook een nacht aan laten staan, omdat hij blijkbaar ook na 2 of 3 uur de boel weer bij werkt (kreeg ik rechts onderaan in beeld). Maar ook dat ging fout.
Misschien moet ik alles eens opnieuw installeren.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
Albs schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:29:
3 minuten moet toch genoeg zijn ?
Ik heb hem trouwens ook een nacht aan laten staan, omdat hij blijkbaar ook na 2 of 3 uur de boel weer bij werkt (kreeg ik rechts onderaan in beeld). Maar ook dat ging fout.
Misschien moet ik alles eens opnieuw installeren.
Kun je de machine remote bereiken? Kun je doen door SSH in te schakelen in het OpenElec menu. Daarna stel je je netwerkinstellingen juist in (dus netjes een IP ontvangen van de DHCP danwel handmatig opgeven), controleer je of je een gateway ingesteld hebt staan (anders is niets buiten je eigen netwerk bereikbaar), en controleer je of je een DNS-server hebt ingesteld staan (als je niets hebt staan, kan je 8.8.8.8 gebruiken; de DNS van google). Daarmee zou het voldoende moeten zijn om de boel netjes werkend te krijgen. Pas als dat geregeld is, kun je verder gaan kijken naar je configuratie.

XBMC zelf scant niet incremental de library. Dat kan je ofwel handmatig forceren (via context-menu) ofwel bij start-up. Wil je het geautomatiseerd laten gebeuren, dan gebruik je de Add-on die hiervoor beschikbaar is.

Let wel op dat indien je een setup hebt met een centrale MySQL en meerdere clients, het te adviseren is om de updates van de library met slechts 1 client te laten gebeuren; over het algemeen neem je hiervoor de client die het meest gebruikt wordt en het krachtigst is. Daarnaast is het van belang dat je in een dergelijke setup geen verschillende versies door elkaar gebruikt, in verband met de database. Voor een overzicht van welke versies compatible met elkaar zijn, zie http://wiki.xbmc.org/index.php?title=XBMC_databases/Versions).

Daarnaast kun je op de scraper jezelf nog helemaal uitleven met settings, sources etc, en is additionele fan-art e.d. ook via add-ons verkrijgbaar.

iRacing Profiel

• Albs
Volgens mij is mijn internet aansluiting wel goed, want hij heeft zichzelf wel geupdate naar 4.2.0

Maar ik krijg nog steeds dezelfde melding :(

• gjanus
  • Laatst online: 11-09-2025
Ik heb vergelijkbaar probleem als ik de moviemeter gebruik voor de scraper (universal scraper geloof ik)
Geen verbinding met remote server.

Als ik de movie database gebruik, of die (standaard) voor series heb ik echter nergens last van.

Ook na update openelec 4.2.1 (rasp pi)

Vermoed dus problemen met moviemeter.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
gjanus schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:23:
Ik heb vergelijkbaar probleem als ik de moviemeter gebruik voor de scraper (universal scraper geloof ik)
Geen verbinding met remote server.

Als ik de movie database gebruik, of die (standaard) voor series heb ik echter nergens last van.

Ook na update openelec 4.2.1 (rasp pi)

Vermoed dus problemen met moviemeter.
Je kan even de logging aanzetten en daarna in de xbmc.log kijken wat er gebeurt. De kans is groot dat de locatie niet bereikt kan worden inderdaad. Mogelijk dat moviemeter een limiet heeft gezet op het aantal queries dat gedaan mag worden. Zeker bij het initieel scrapen van een grote library is dat een probleem.

iRacing Profiel

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:32
ik heb hetzelfde bij openelec generic 4.2.x

ik vermoed dat het meer komt vanwege een slechte mappen structuur waardoor hij gaat zoeken naar .avi
indien de map en de film de juiste naam heeft zal het naar mijn verwachting niet meer voorkomen.

ik hoop mijn theorie te bevestigen als ik in het weekend de films lang loop op gekken (of geen) naam

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-11-2025
Je kan ik het openelec menu de optie aanzetten, wacht met opstarten op netwerk (of zoiets)

Hiermee wacht openelec met starten tot dat er een netwerk verbinding is, dis kan heel handig zijn, zeker als je bv boot vanaf ssd..
Pagina: 1