[Vodafone abo] Soms komen gesprekken niet binnen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 13:29

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Sinds een weekje heb ik het probleem dat sommige gesprekken niet doorkomen naar mijn telefoon.

Ik heb van 3 mensen gehoord dat ze mij probeerden te bellen en direct te horen kregen dat het nummer niet bereikbaar is.
Voicemail heb ik uit staan, dus er vind geen doorschakeling plaats.

Ik heb sinds een week de Sony Xperia Z2, hiervoor een iPhone 5s.
Ik heb voldoende bereik, 2 van de 4 streepjes. Daar ligt het dus niet aan.

Gisteravond heb ik eens zelf getest door mijn nummer te bellen met de huistelefoon;
Gesprek kwam gewoon door. 5 seconden later direct weer geprobeerd, toen kreeg ik ook te horen dat het nummer niet bereikbaar zou zijn. Iets te maken met 'vrijgeven' van een nummer ofzo?

Daarna nog een aantal malen geprobeerd, maar de gesprekken kwamen gewoon door.
Waarom dan soms toch niet, terwijl de telefoon op dezelfde plek ligt met dus hetzelfde bereik?
Heeft iemand een suggestie?

Mijn simkaart is een half jaartje oud, dus die zou goed moeten zijn...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:22
Ik heb dit ook bij Vodafone. Zowel op m'n S2 gehad als nu op m'n S4.

Als het gebeurt krijg ik een standaard sms dat iemand me heeft gebeld en wel/niet een voicemailbericht heeft achtergelaten, terwijl m'n telefoon geen gemiste oproepen heeft. Ben er echter nooit achter aangegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
yinx84 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 08:50:
Ik heb dit ook bij Vodafone. Zowel op m'n S2 gehad als nu op m'n S4.

Als het gebeurt krijg ik een standaard sms dat iemand me heeft gebeld en wel/niet een voicemailbericht heeft achtergelaten, terwijl m'n telefoon geen gemiste oproepen heeft. Ben er echter nooit achter aangegaan.
Zojuist weer een keer zelf getest; 1 streepje ontvangst op toestel; 'Het telefoonnummer dat u probeert te bellen geeft geen gehoor'.

Leg ik het toestel elders, dan gaat het wel goed weer...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SafariFlow
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:01
Op welke locatie heb je dit getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:40
Heb je 4G op je huidige locatie? Het kan zijn dat de handover van 4G naar 2G/3G niet goed gaat bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Probeer eens te forceren op 2G, kan je het probleem dan reproduceren? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Heb iets soortgelijks gehad in de periode April 2011-Februari 2012 met Vodafone. Moet wel zeggen dat het in amsterdam oud-zuid (Rivierenbuurt) was en dat er toen nog een item was op AT5 waarin er veel meer mensen klaagden.

Ergens in april belden mijn ouders naar mijn oma, waar ik toen was, dat ik mijn telefoon maar niet opnam.
Ik verbaasd natuurlijk en na wat navragen kwam ik tot de conclusie dat ik soms 2x per maand gewoon enkele dagen achteren niet bereikbaar was. Dat jaar heb ik wel 8 verschillende telefoons geprobeerd en evenzoveel sim kaarten, maar dat bleek ook niet te werken.

Uiteindelijk ben ik maar naar een andere provider overgestapt.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Aan het einde van mijn contract is het ook definitief over met Vodafone.

Service van 0,0 en het lijkt alsof het bereik alleen maar minder wordt.
Het gaat op mijn locatie alleen maar goed met een iPhone.

Op welke netwerkmodus ik mijn huidige Z2 ook zet, het bereik is gewoon ruk.
Ik heb met de app Network Signal Info bekeken hoe sterk het signaal is, maar telkens in de buurt of meer dan -100dBm.

Een gratis Femtocell wil Vodafone niet geven, dus heb er afgelopen weekend zelf maar een aangeschaft. (Te gek voor woorden eigenlijk dat je problemen van Vodafone zelf moet afkopen)
Het bereik is nu natuurlijk prima. Ongeveer -40dBm en signaalsterkte van tussen de 90 en 100% in huis. Zo hoort het te zijn, maar is ook niet zo gek met een eigen zendmast in je woonkamer.

Maar goed; nog een klein jaartje en het is exit Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb hier ook last van sinds een paar weken. Erg irritant. Het lijkt erop dat dit probleem zich voordoet sinds 4g 1800 bij ons actief is geworden. Ik gebruik een iphone 5. Ik vermoed dat fallback niet goed gaat. In mijn beleving wordt vodafone brakker en brakker. In november maar eens KPN proberen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ja, helaas ervaar ik dit ook zo. Kwaliteit van het netwerk en de service gaan met sprongen achteruit.

Moet je een SignaalPlus zelf kopen voor 80 euro, hij werkt niet goed, krijg je als reactie;

"Ach, meneer, probeert u hem eens op een ander plekje te installeren; werkt het dan niet, dan is hij kapot. Tot ziens!"

Ik nog een klein jaartje Vodafone, maar daarna is het ook exit.

Pagina: 1