Trafo met meerdere uitgangen gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 13:19

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
Voor mijn LED spots en strips heb ik 12v trafo's. Deze trafo's hebben meerdere uitgangen (zie plaatje). In dit geval is het een 200W trafo, waarvan ik zo'n 170W ga benutten. Zijn die uitganen intern gewoon met elkaar verbonden? Of zijn het twee uitgangen die allebei een eigen circuit hebben en allebei dus maar de helft van het totale vermogen kunnen leveren?
In het eerste geval, mag ik de 170W uit één van de uitgangen trekken?
In dat laatste geval, kan ik de uitgangen aan elkaar knopen om zo de 170W via één leiding naar de LED's te brengen?

Afbeeldingslocatie: http://79.170.90.195/~sgtadev/tmp/trafo.jpg

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:40

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Zet eens een multimeter in ohm stand op de 2 plus uitgangen. Als daar 0 ohm tussen zit staan die aansluitingen gewoon parallel. Meet je een veel hogere weerstand ziet het er naar uit dat het 2 apparte uitgangen zijn.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Heb zelf ook een paar van dit soort voedingen, de klemmen zitten gewoon aan elkaar, dus zoals je 't nu hebt, prima. :)

Zal trouwens met 170w dr doorheen aardig lekker warm worden, zijn niet de meest efficiënte voedingen zegmaar, dus zorg wel dat het ding een beetje ademruimte heeft, dan komt 't helemaal goed. :)

[ Voor 45% gewijzigd door AlexanderB op 06-08-2014 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 13:19

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
memphis schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 08:02:
Zet eens een multimeter in ohm stand op de 2 plus uitgangen. Als daar 0 ohm tussen zit staan die aansluitingen gewoon parallel. Meet je een veel hogere weerstand ziet het er naar uit dat het 2 apparte uitgangen zijn.
Dat ik daar zelf niet opgekomen ben |:( :D

Gemeten, inderdaad, nagenoeg 0 ohm, dus ze zitten gewoon intern aan elkaar.
Dan maakt het weinig uit of ik alles op 1 uitgang aansluit, of de uitgangen samen bundel tot 1 lijn, allemaal hetzelfde resultaat :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!