Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Hulp gezocht : Audio - Speakers / Versterker (Airplay)

Pagina: 1
Acties:

• CattleBruiser
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-03-2021
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Audio Systeem met Airplay ondersteuning / 4x Speaker

Wat is je budget?
1000/2000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Woonkamer + Eetkamer (Zijn gescheiden door een keuken, wil ze allebei tegelijk aanhebben) te voorzien van;
1. Muziek, streamend vanaf Spotify / Youtube vanaf iPad
2. Films / TV / PS3

Belangrijk: Woon + Eet wil ik tegelijk aanhebben

Wat heb je zelf al gevonden?
Beste optie qua kwaliteit (ik kan de bedrading nu nog aanleggen, woon nog niet in het huis) lijkt 1x versterker met 2 speakers ernaast voor de woonkamer, en dan bedraad naar de eetkamer (afstand 10/12 meter) daar ook 2 speakers ophangen

Welke vragen heb je hier nog over?
1. Iemand een betere tip dan de opzet dan nu voor ogen?
2. Gouden tip voor welke versterker + welk merk boxen?

• CattleBruiser
SONOS ook uitgebreid bekeken, functionaliteit wint Airplay het. En dat staat toch wel voorop.

Eet + Woon hoeven nooit apart verschillende muziek te hebben, wel fijn als ik eetkamer uit kan zetten als ik Film hard aanzet, dat kan volgens mij met een Versterker die 4x speaker ondersteund?

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-11 15:52
Ik denk dat je af kunt met elke versterker die 'zones' ondersteund. Zone 1 is bijvoorbeeld je woonkamer en zone 2 de eetkamer. Ze je ze allebei aan dan heb je in beide zones muziek, zet je 1 van de twee aan dan heb je in 1 van de twee zones geluid.

Dit zit bij mijn weten op vrijwel elke receiver tegenwoordig, wat dan nog overblijft is dat er airplay op moet zitten. Samen met een max prijs van 400,- euro zou je dan op het volgende lijstje uitkomen, Klikkerdeklik

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Er zijn diverse receivers te koop die meerdere zones kunnen aansturen en ook over Airplay functionaliteit beschikken. Moet lukken dus. Wat betreft speakers bestaat de goeden tip niet. De sound is per merk/type erg verschillende en smaak qua geluid is persoonlijk. Wat de ene persoon prachtig vindt klinken, lijkt in de oren van een ander nergens op. Speakers kun je alleen uitzoeken door er naar te luisteren. Naar een hifi-zaak gaan dus.

• CattleBruiser
Check: Speakers in hifi zaak dus.

Vind het lastig omdat er bijna geen zaken zijn die meerdere merken hebben. Ik heb B&W/Dali/Q-acoustics bijvoorbeeld gehoord al, maar nog niet naast elkaar alle drie. Lastig.

@Flans, dank voor het lijstje. Nog dingen waar je dan specifiek op moet letten? Hoor van veel mensen dat de versterker eigenlijk niet ZO VEEL impact heeft, maar dat hij vooral de speakers moet aankunnen. Eerst speakers kiezen dus, en dan een versterker die dat aankan?

Zit nog erg in twijfel. Eetkamer ga ik gewoon 2 van die 'bookshelf' speakers hangen denk ik, aangezien het daar toch altijd als achtergrond aanstaat, maar in woon zit ik te twijfelen tussen 2 wat kleinere ophangen naast TV, of een serieus systeem aanschaffen (dan dus wel 1000E meer) staande

Dank voor de tips so far

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-11 15:52
Ik kan je van harte aanraden om het systeem in de woonkamer op te krikken naar 5.1, voor films en gamen is het echt top! Als je een 5.1 set wil gaan aanschaffen dan is het zeker aan te raden om eens te gaan luisteren bij de dichtstbijzijnde audio-boer.

Als je een beetje een goede hebt, dan kun je daar ook verschillende receivers beluisteren. Op die manier kun je dus verschillende sets beluisteren op verschillende receivers. Dus wat D vd V al zegt, zaterdagje reserveren en naar de hifi-zaak.

Wat betreft de speakers in de eetkamer, als die echt alleen maar voor achtergrond muziek gebruikt zullen worden. Dan zou je hier redelijk blind twee boekenplank speakers voor kunnen kopen, het verschil zul je dan niet echt merken. Een vrij veilige keuze zouden de Boston Acoustics A25 of de A26 zijn, ik heb zelf de A25 als surround speakers en daar heb ik niks over te klagen. Ook hier weer een Klikkerdeklik ;)
Pagina: 1