MacBook Pro Late 2012 Fan blaast hard

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 14:10
Beste Tweakers,

Sinds enige tijd begint mijn macbook pro heel hard te blazen, ook bij minimaal gebruik.
Op google krijg ik niet echt iets gevonden, alleen hoe ik de fans moet vervangen, en dat wil ik natuurlijk niet doen.
Hebben jullie eventueel ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:32
Wellicht zit er veel stof in de Macbook? Je kunt hem openmaken en met perslucht schoonmaken :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Busje perslucht kan inderdaad wonderen doen. Toevallig gisteren mijn iMac 2011 open gehad, In eerste instantie leken de fans niet al te vuil maar twee keer blazen en een behoorlijke stofwolk was de boel schoon. Middels iStat Pro (zag net dat er nieuwe Yosemite versie van is verschenen) hield ik de temperatuur en draaisnelheid van de fans in de gaten en nu blijkt dat de iMac ook zo'n 3 a 4 graden koeler te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 14:10
Stof heb ik inderdaad aan gedacht, omdat ik nog nooit eerder aan een mac gesleuteld heb wou ik dit nog even uitstellen, maar helaas... zal dit zo snel mogelijk gaan proberen. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:27
SMC reset al geprobeerd?
...

The computer's fans run at high speed although the computer is not experiencing heavy usage and is properly ventilated.

...

[ Voor 40% gewijzigd door FrameWork. op 06-08-2014 08:11 . Reden: Verkeerde citaat gebruikt ]