Beste Tweakers,
Ik heb zeer weinig technische en hardware kennis, maar heb aan de hand van andere topics (bedankt) een lijstje met onderdelen gemaakt om voor het eerst een pc te bouwen. Enkele vragen:
1. Ik ben niet van plan om te gaan upgraden of te overklokken, is dit een goede samenstelling hiervoor of kan ik dan misschien ergens op besparen?
2. Hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1594513 las ik dat je moet opletten of je moederbord wel de laatste BIOS versie heeft voor de 4460 en dat je hem anders moet updaten. Klopt dit en hoe zit dit / hoe let ik hier op?
3. Ik wil hem dus zelf gaan bouwen. Is dit te doen aan de hand van handleidingen? Welke handleiding is hier volgens jullie het handigste voor en hebben jullie nog extra tips?
Ik kan hulp krijgen van iemand met ervaring mocht ik echt vastlopen.
4. Ik heb eerst gekeken wat het kost om hem in elkaar te laten zetten (+€150 als je alles gelijk bij 1 shop besteld). Die website (alternate) liet het niet toe om deze voeding bij dit moederbord samen te stellen, ligt dat aan de website of kan ik misschien beter een andere koeler bestellen?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dagelijks gebruik, medium gamen, studie en persoonlijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 600 euro, al kan ik beter 100 besparen/investeren is dat goed.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik gebruik momenteel naast mijn externe harde schijf enkel 130GB op mijn huidige 6 jaar oude PC, dus ik denk dat ik met alleen een SSD zo wel goed zit, toch?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik geef bijna alleen om €/performance.
Ga je overklokken?
Nee.
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik heb zeer weinig technische en hardware kennis, maar heb aan de hand van andere topics (bedankt) een lijstje met onderdelen gemaakt om voor het eerst een pc te bouwen. Enkele vragen:
1. Ik ben niet van plan om te gaan upgraden of te overklokken, is dit een goede samenstelling hiervoor of kan ik dan misschien ergens op besparen?
2. Hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1594513 las ik dat je moet opletten of je moederbord wel de laatste BIOS versie heeft voor de 4460 en dat je hem anders moet updaten. Klopt dit en hoe zit dit / hoe let ik hier op?
3. Ik wil hem dus zelf gaan bouwen. Is dit te doen aan de hand van handleidingen? Welke handleiding is hier volgens jullie het handigste voor en hebben jullie nog extra tips?
Ik kan hulp krijgen van iemand met ervaring mocht ik echt vastlopen.
4. Ik heb eerst gekeken wat het kost om hem in elkaar te laten zetten (+€150 als je alles gelijk bij 1 shop besteld). Die website (alternate) liet het niet toe om deze voeding bij dit moederbord samen te stellen, ligt dat aan de website of kan ik misschien beter een andere koeler bestellen?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dagelijks gebruik, medium gamen, studie en persoonlijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 600 euro, al kan ik beter 100 besparen/investeren is dat goed.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik gebruik momenteel naast mijn externe harde schijf enkel 130GB op mijn huidige 6 jaar oude PC, dus ik denk dat ik met alleen een SSD zo wel goed zit, toch?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik geef bijna alleen om €/performance.
Ga je overklokken?
Nee.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 156,40 | € 156,40 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 54,99 | € 54,99 |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 159,90 | € 159,90 |
| 1 | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 30,05 | € 30,05 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 60,05 | € 60,05 |