Toon posts:

Heatsink ipv. fan-cooler op southbridge = beter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kep net het heatsinkje + fannetje van m'n A7V133 mobo afgehaald (fannetje liep aan dus moest zowieso weg).
Ik heb het spul vervangen door er een 486 heatsink (waar de fan af is gehaald) op te zetten.

Plus: geen fan lawaai, betere koeling van de sjip.
Min: geen minpunten :D

Verwijderd

weet je wel zeker dat ie beter koelt? kan misschien als het een erg grote heatsink is wel ja, maar is dat dan in vergelijk met jouw oude verotte koelertje of met toen die nog wel goed werkte?

Maar als je pc probleemloos werkt maakt het eigenlijk niet uit en is het een mooie oplossing :)

Verwijderd

Koop er een brood voor zou ik zeggen

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Hoeveel geluid raagt je chipfan bij aan je totale geluidsbeeld bij de fans op de huidige koelers? Precies....volgens mij nakkes!

A.

Toch een leuk idee

Verwijderd

Topicstarter
Hij koelt beter. Het is een 50x50 alu heatsink. De sink is zo'm 4cm hoog.
Hij koelt zo'n 3 graden beter als toen de fan op het standaard sinkje nog goed was.

/me = erg happy met deze stille oplossing.

Werkwijze:
Onderkant superglad gemaakt. Koeltroep erop gesmeerd met een drupje superlijm op de hoeken. Als een huuske zo vast zit ie.

JordyB: zeg dan niks...

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
Op maandag 11 juni 2001 17:38 schreef acidfever het volgende:
Hoeveel gelduid raagt je chipfan bij aan je totale geluidsbeeld bij de fans op de huidige koelers? Precies....volgens mij nakkes!
Misschien bij jou nog niet, maar wacht maar af, je komt op die opmerking terug na een jaar, dan heb je ook een rotte fan :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
2 vrienden incluis mezelf hebben na verloop van tijd toch een rotte fan gekregen.

2 x Abit K7TRAID
1 x Asus A7V133

acidfever: fan uit of aan was toch hoorbaar in doodstille kamer. Dus hoe meer Db's je kan killen hoe beter.
Ik wil een superstille PC omdat ik een doodstille kamer heb waar me PC staat. Een PC die overdag stil lijkt is dan (vooral s'avonds) toch rumoerig.

Verwijderd

Southbridge heeft helemaal geen heatsink nodig. Ik neem aan dat je de northbridge bedoelt :?

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-08 15:19
Op maandag 11 juni 2001 19:16 schreef Vo0 het volgende:
Southbridge heeft helemaal geen heatsink nodig. Ik neem aan dat je de northbridge bedoelt :?
Maakt niet uit, beide gekoeld is altijd goed ;)

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nou, mijn pa heeft zo'n kt7-raid, en dat ding maakt me een pokke lawaai. Echt niet normaal, dat kleine fantje maakt meer lawaai dan die op de cpu en de voeding bijelkaar. Komt gewoon omdat het zo'n klote kwaliteit is. En omdat de ribben op die fan te klein zijn, de lucht er niet goed door wil en dus moet je fan harder duwen en loopt dus aan en maakt geluid.

I, for one, like Roman numerals

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Probeer het ding eens te smeren. Dat kan helpen (deed het bij mij toch :) )

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
een koelblok erop lijmen met 10 seconden lijm
lijkt me op zich niet erg slim deze rommel vreet nl alles weg wat het op zn pad tegen komt.

gebruik warmte geleidende lijm wat speciaal hiervoor is gemaakt lijkt me een stuk slimmer
2 componenten arctic zilver oid.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:06
Ik heb een chipcooler gekocht voor de A7V, maar daar bleek ook een baggercoolertje bij te zitten, dus heb ik alleen het kleine heatsinkje erop gezet, maar echt heet wordt die northbridge niet. Passieve koeling is misschien wel genoeg, bij mij wel in elk geval.

Ik heb een A7V133 met een FSB van 145 mhz.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Pagina: 1