Hoi Tweakers!
Zouden jullie me kunnen helpen met het onderstaande dilemma qua ultrabooks?
Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil graag Windows 8 draaien. Ik wil er op photoshoppen, misschien wat videobewerken (maar dat zal in de praktijk wel wat meevallen vermoed ik) en spellen zoals Sims 4 en TellGames spelen. Daarnaast erg veel tekst verwerken en video's streamen.
Wat is je budget?
Het moet niet meer dan 900 eu zijn eigenlijk.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik sleep hem vaak mee. Zwaarder dan 2,5 kg liever niet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
HP niet. Ik heb nu een HP Pavilion G6-1245SD en die bevalt niet.
Liever ook geen Acer, veel slechte verhalen over gehoord.
Ik zoek eigenlijk iets als de Lenovo IdeaPad U430 Touch. pricewatch: Lenovo IdeaPad U430 Touch (59413940)
Mooi klein laptopje (heb nu een 15,6", maar een slag kleiner zou héél erg welkom zijn, niet kleiner dan 13,3").
Ik wil er ook graag SSD in voor het opstarten. Maar deze Lenovo heeft alleen maar SSD, ik wil er graag ook wat HDD geheugen bij, 500gb of 1tb. Hier loop ik met de Lenovo echt tegen aan
Verder geen probleem dat hij geen dvd speler heeft.
Liefst minimaal i5 vanwege photoshop, maar liefst i7 vanwege mogelijk videobewerking. Qua RAM minimaal 4 gb, meer mag altijd natuurlijk.
Ik kwam deze Asus Vivobook ook tegen:
pricewatch: Asus VivoBook S551LN-DN079H
Klinkt als een prima laptop (al snap ik dat SSD cache niet helemaal, werkt het dan met opstarten ook supersnel?) maar hij is zo groot!
De specs van de Asus in het formaat van de Lenovo zou echt briljant zijn.
Zowel de Asus als de genoemde Lenovo vind ik overigens echt heel mooi. En heel stiekem vind ik dat ook belangrijk, haha. Ik moet er tenslotte aankomende 4 jaar wel dagelijks tegenaan kijken.
Graag jullie mening!
Een van de twee prima of is er een mooie tussenweg laptop die ik nog niet gezien heb?
Bedankt alvast!
Zouden jullie me kunnen helpen met het onderstaande dilemma qua ultrabooks?
Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil graag Windows 8 draaien. Ik wil er op photoshoppen, misschien wat videobewerken (maar dat zal in de praktijk wel wat meevallen vermoed ik) en spellen zoals Sims 4 en TellGames spelen. Daarnaast erg veel tekst verwerken en video's streamen.
Wat is je budget?
Het moet niet meer dan 900 eu zijn eigenlijk.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik sleep hem vaak mee. Zwaarder dan 2,5 kg liever niet.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
HP niet. Ik heb nu een HP Pavilion G6-1245SD en die bevalt niet.
Liever ook geen Acer, veel slechte verhalen over gehoord.
Ik zoek eigenlijk iets als de Lenovo IdeaPad U430 Touch. pricewatch: Lenovo IdeaPad U430 Touch (59413940)
Mooi klein laptopje (heb nu een 15,6", maar een slag kleiner zou héél erg welkom zijn, niet kleiner dan 13,3").
Ik wil er ook graag SSD in voor het opstarten. Maar deze Lenovo heeft alleen maar SSD, ik wil er graag ook wat HDD geheugen bij, 500gb of 1tb. Hier loop ik met de Lenovo echt tegen aan
Verder geen probleem dat hij geen dvd speler heeft.
Liefst minimaal i5 vanwege photoshop, maar liefst i7 vanwege mogelijk videobewerking. Qua RAM minimaal 4 gb, meer mag altijd natuurlijk.
Ik kwam deze Asus Vivobook ook tegen:
pricewatch: Asus VivoBook S551LN-DN079H
Klinkt als een prima laptop (al snap ik dat SSD cache niet helemaal, werkt het dan met opstarten ook supersnel?) maar hij is zo groot!
Zowel de Asus als de genoemde Lenovo vind ik overigens echt heel mooi. En heel stiekem vind ik dat ook belangrijk, haha. Ik moet er tenslotte aankomende 4 jaar wel dagelijks tegenaan kijken.
Graag jullie mening!
Bedankt alvast!
Tijd, een getikt verzinsel. Leuk om aan de muur te hangen.