Idee: Pricewatch afwijkende prijs melder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allovich
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-06 00:43
Hallo Tweakers :)

Laatst kwam ik bij een product in de pricewatch tegen dat de prijs plots flink gekelderd was. Dit was echter onjuist. De link naar de webshop ging naar een heel ander product dan in de pricewatch vermeld stond. Uiteraard is dit inmiddels al gecorrigeerd na het te melden, maar waarom zou dit niet automatisch kunnen?

Mijn idee is om automatisch een melding naar de Pricewatch te maken wanneer de prijs van een product plots véél lager ligt dan bij andere shops. In dit geval ging het om een verschil van minstens 50 euro (om het even te relativeren: in dit geval was die 50 euro meer dan 60% verschil). Over het algemeen kan ik me niet voorstellen dat een winkel bewust zoveel goedkoper zou (kunnen) leveren en in veel gevallen dan ook daadwerkelijk verkeerd is. Correct me if I'm wrong. Hopelijk is het een idee om de pricewatch meer zelfcorrigerend te laten werken. Bijvoorbeeld een productprijs wijkt meer dan 25% af van andere shops: melding naar de pricewatch admins.

Ik weet niet of een dergelijk idee al eens ooit genoemd is (kan het niet vinden), maar hopelijk kan er iets mee gedaan worden. Laat me weten wat je ervan vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:08

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Hier mogen onze productmanagers bij Mooie Features over beslissen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
Op zich geen gek idee. Wanneer er zo'n prijsverschil ontstaat is er meestal iets mis in een feed van een klant. Super dat je daar even melding van maakt zodat we het kunnen aanpassen. Of de kosten om het te maken ook daadwerkelijk opwegen tegen de baten vraag ik me af. Bedankt voor het meedenken, we houden het in ons achterhoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:05
Mocht er dan toch gemonitord worden op prijsdaling zou het dan niet interessant zijn een lijst te maken met producten de het meest in prijs (percentage) gedaald zijn in een periode van een week/maand, vinden de koopjesjagers vast leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Euphanasia in "[PW] foute productlinks"
Euphanasia schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:24:
Ik heb het nagevraagd en er blijkt wel een automatische check te zijn waarbij als prijzen teveel afwijken van het maximum of minimum deze prijzen niet worden getoond. Echter blijven er uitzonderlijke gevallen zijn waardoor dit soort dingen toch kunnen voorkomen.

Ik ga deze prijzen nu verwijderen en als het goed is komen ze met de volgende import dan niet mee en worden ze automatisch geblocked.
Er schijnt dus al een check te zijn? :S

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
Toch maar even navraag gedaan, ik had het mis! Excuses! We hebben hier al een check voor ingebouwd.
Als een prijs onder of boven een bepaalde waarde ligt wordt het geweigerd en als incorrecte prijs gemarkeerd. Scherp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat klopt, die is er al.

Maar 25% is in de praktijk zo nu en dan wel degelijk voorgekomen, sterker nog ik heb 50% ook wel gezien. Zeker als er relatief weinig leveranciers zijn kunnen de verschillen (relatief) enorm zijn.

Vandaar dat onze automatische beveiliging zelfs verschillen van 60% nog doorlaat, om niet ten onrechte prijswijzigingen (false negatives of false positives afhankelijk van je uitgangspunt) van producten tegen te houden.
Pagina: 1