Toon posts:

[SAMBA] verkeerd, hoe verder?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb Samba geprobeerd te installeren via SWAT. Ik heb, volgens mij, alles goed ingesteld.

Als ik nu met een windows machine op het netwerk aanlog, dan kan ik in Netwerk Neighborhood de server zien. Ik kan hem alleen niet openen, hij vraagt namelijk om een wachtwoord. Ik heb alle mogelijke wachtwoorden geprobeerd, maar het werkt niet. Weet iemand wat ik verkeerd doe of wat ik kan proberen.

Als ik bij windows aanlog, met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord die ik in Linux gebruik, dan zie ik in SWAT bij active connections mezelf staan. Alleen bij share en die andere staat niks.

Oh ja, password encryptie staat op yes.

Kan iemand me helpen?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 14:54

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Volgens mij moet je ook aangeven dat je unix gebruiers dezelfde zijn als de samba gebruikers..
Waarschijnlijk ergens in /etc/smbusers o.i.d.

suc6
CyberJ

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
volgens mij zit je hier een btje in het verkeerde forum probeer het eens bij non windows

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Verwijderd

Volgens mij is dit 'Network Troubleshooting'. Zie jij ergens Windows staan?

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 00:03
even het commando

smbpasswd

uittesten kan wonderen doen :)

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• BitProcessor
Op maandag 11 juni 2001 19:15 schreef schoutjm het volgende:
Volgens mij is dit 'Network Troubleshooting'. Zie jij ergens Windows staan?
Ja :P kijk :
Als ik nu met een windows machine op het netwerk aanlog, dan kan ik in Netwerk Neighborhood de server zien.

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 07:13

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Je moet in SWAT (niet dat ik het zelf gebruik, net voor het eerst even opgestart om te zoeken waar het zat... *R ) bij GLOBALS kijken. Daar zie je onder Security Options de regel met "Security" staan. Die moet je op SHARE zetten, dan SaMBa restarten en het zou moeten werken....Hij doet alles dan op SHARE ipv USER-niveau regelen...

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Topicstarter
Damn...het lukt nog steeds niet. Nog ideeen??

• Errormelding
  • Laatst online: 16-02 22:33
Passwords en ID's zijn case-sensitive

maak een simpel account aan met UID en PWD in lower-case

• BitProcessor
Op dinsdag 12 juni 2001 22:04 schreef drms het volgende:
Damn...het lukt nog steeds niet. Nog ideeen??
Zoals ik dus zei, test het commande smbpasswd eens uit, meer bepaald met de optie smbpasswd -a

Pagina: 1