Macbook Pro early 2011 kapotte videokaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freekdl
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06-2021
Ik kocht deze Macbook via internet, omschreven als 'niet werkend - videokaart kapot'. De bedoeling was ram geheugen en ssd te recupereren.

Uiteraard probeerde ik bij thuiskomst de Mac eens op te starten, en toen gaf hij het scherm met vraagteken weer, maar in lage resolutie.

Zou er met deze Mac nog iets aan te vangen zijn, eventueel op een extern scherm? Er zitten normaal 2 videokaarten in deze laptop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 16:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Er zitten geen 2 videokaarten in deze laptop. Er zit een IGP op de processor, en er is een dedicated GPU aanwezig. Beide zijn echter niet te vervangen, aangezien ze op het logicboard gesoldeerd zitten. OSX kent daarbij 2 modi voor gebruik: dynamic switching (spreekt voor zich) en een 2e modus waarbij alleen de dedicated GPU gebruikt wordt.

In oudere versies van OSX kon je nog forceren dat alleen de IGP gebruikt werd, maar in de meest recente versie werkt dat niet meer.

Als headless Mac kun je er nog iets mee, maar afhankelijk van hoe stuk de GPU is houdt het daar wel een beetje mee op. Echter, misschien heb je geluk ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freekdl
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06-2021
Intussen een installatie van Mavericks geprobeerd, maar hij gaf een blauw scherm met strepen weer. In verbose een heleboel foutmeldingen, dus denk dat ik hem maar beter verkoop voor wisselstukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
freekdl schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 02:14:
Intussen een installatie van Mavericks geprobeerd, maar hij gaf een blauw scherm met strepen weer. In verbose een heleboel foutmeldingen, dus denk dat ik hem maar beter verkoop voor wisselstukken..
Als er een bon bijzit heb je wellicht geluk.
Dit is bij die serie namelijk een bekend probleem en veel mensen zijn bezig met Apple om toch tot een oplossing te komen. ( er zijn meerdere topics hier ook te vinden waarin mensen naar mijn weten toch kosteloos werden geholpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-10 21:50
Ik heb inderdaad ook een succesvolle claim op mijn cosnumentenrecht kunnen doen met mijn Macbook pro 2011.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-10 18:50
homemix25 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 11:21:
Ik heb inderdaad ook een succesvolle claim op mijn cosnumentenrecht kunnen doen met mijn Macbook pro 2011.
Mag ik vragen hoe jij dit gedaan hebt? Of was dit binnen de (vaak genoemde) termijn van 3 jaar?

Ik heb juist net te horen gekregen dat Apple mijn 2011 Macbook NIET wil repareren, zie dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
Ik begon last te krijgen van artifacts en ik was inmiddels op de hoogte van het bekende probleem.

In eerste instantie contact opgenomen met de verkopende partij (in mijn geval Icentre) deze verwezen mij door naar Apple.

Apple gaf aan dat het een bij hen bekend probleem was. Ik gaf aan dat ik een claim wou doen op het consumentenrecht. Zij hebben bij mijn serienummer een aantekening gemaakt en mij verteld dat ik terug kon naar Icentre om bij hen de claim in te dienen.

Dit heb ik dan ook gedaan en een week later was mijn laptop geretourneerd. Gemaakt en zonder kosten. Laptop was op dat moment zo'n 2,5 jaar oud.

Mocht je nog meer info willen moet je me even een pb sturen

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thamm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-10 18:50
Top dat-ie zo snel gratis gerepareerd werd! Na heen en weer mailen met het Apple reparatiebedrijf waar mijn laptop nu licht gaan ze nu Apple contacteren en het ook gooien op consumentenrecht (zeggen ze in ieder geval). Nog even afwachten dus. Thanks voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
Hoe is het met de claim afgelopen? Mijn Macbook is inmiddels weer terug naar de verkoper. Dezelfde problemen traden weer op. Ook heb ik het idee dat de fan van de laptop veel lawaai maakte. Ook deze keer heb ik weer een claim op het consumentenrecht gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
en na de laptop een week thuis gehad te hebben weer dezelfde problemen.. Zondag naar Apple Amsterdam om te zien wat hun nu voor mij kunnen betekenen.

Pagina: 1