Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Dell XPS L702X dood na bios-update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een uurtje of 2 geleden mijn laptop geformatteerd en opnieuw windows 7 erop geplaatst met behulp van de dvd die bij mijn laptop kwam. Daarna de Dell website bezocht en de nodige driver updates gedownload.

Er stond een bios update bij en die heb ik dan ook maar gedaan, volgens de installatie was alles in orde en ging mijn computer heropstarten in 5 seconden. Hij is in ieder geval afgesloten en doet nu helemaal niks meer. De power-knop doet het niet en er brandt geen enkel lichtje. Enkel als ik op het knopje van de batterij druk onderaan de laptop zie ik dat deze nog volledig geladen is en ook mijn adapter geeft licht, dus die is ook aangesloten.

Het internet heb ik al afgezocht. Ik heb zowel de batterij als de adapter al verwijderd, dan de powerknop 20 seconden ingedrukt en daarna teruggeplaatst. Zonder resultaat. Ook het verwijderen van de adapter en dan de "END" knop indrukken voor enkele seconden en de adapter terugplaatsen was van weinig nut tot nu toe.

Bovenstaande heb ik geprobeerd om een crisis boot te doen maar helaas, hij start zelfs niet meer op.

Is er enige mogelijkheid waarmee ik dit nog tot een goed einde kan brengen? Of is mijn laptop ondertussen ten dode opgeschreven?

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Ik heb er zelf geen ervaring mee (heb ook een l502 en geen 702) maar ik moest direct denken aan deze thread over custom bios' voor de L502. Ergens onderaan/middenin staat een recovery procedure voor als je een mislukte bios flash hebt. En nog wat verder zelfs custom harware mods voor als de eerdere methode niet werkt. Ik weet niet wat de verschillen zijn met een L702 maar je kan maar proberen (toch al zeker de cdrom methode).
Succes!

http://forum.notebookrevi...ad-gpu-voltages-more.html

[ Voor 12% gewijzigd door SemperEgo op 05-08-2014 22:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de zoektocht al maar helaas. Die methodes verwachten dat de laptop kan opstarten.
De mijne doet jammer genoeg helemaal niks meer. Adapter uit / END knop indrukken / Adapter in / END knop los, werkt allemaal niet aangezien die van mij niet eens opstart.

Is er een andere mogelijkheid om eventueel de stroom terug in dat ding te krijgen? Ik heb zowel het geheugen / hdd's / en optische drive al verwijderd om het probleem te isoleren. Zonder resultaat.

Jammer genoeg zijn ze bij Dell ook niet echt behulpzaam. Opsturen kost mij al een hoop geld omdat hij buiten garantie is en het is niet zeker dat hij dan gerepareerd kan worden zonder een hoop kosten.

Indien iemand mij nog van dienst kan zijn,
Bedankt!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:28

D4NG3R

kiwi

:)

Als 1e: Waarom heb je je BIOS geupdate? Onder normale omstandigheden is dit niet iets wat je zomaar even doet. De kans van falen is aanwezig en dan zit je vaak ook direct met een niet werkend systeem. Pas wanneer je wilt gaan overklokken, er specifieke patches zijn die je nodig hebt of je processor niet word ondersteunt ga je je BIOS updaten.

Als 2e: Vanuit de BIOS zelf of vanuit Windows geupdate? Doe dit altijd vanuit de BIOS zelf, kan er veel minder mis gaan.

Hoe ver buiten de garantie zit je? Ook na 2 jaar behoort een (web)winkel je te helpen, natuurlijk mogen ze hier een vergoeding voor vragen maar ze mogen je ook niet prompt weigeren. Een laptop van 2 jaar en een paar maanden is dan natuurlijk wel wat anders als een laptop van zegwat 3+ jaar :+ .

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 06-08-2014 22:33 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
1e: Ik had net mijn hdd geformateerd en had dus de laatste nieuwe drivers nodig. Ik heb via de dell website alle aanbevolen downloads in de downloadlijst gezet en laten installeren. De biosupdate zat daar dus tussen.
Ik heb de installatie van die update ook gevolgd en ze was ook succesvol (was trouwens niet in de windowsomgeving). Normaal moest de computer terug opstarten maar deze is afgesloten en doet dus nu niks meer.

2e: zit in bovenstaand antwoord.

Laptop is van mei - juni 2011. Volgens Dell geen recht meer op garantie.

Bedankt al voor de reactie!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 22:41:
1e: Ik had net mijn hdd geformateerd en had dus de laatste nieuwe drivers nodig. Ik heb via de dell website alle aanbevolen downloads in de downloadlijst gezet en laten installeren. De biosupdate zat daar dus tussen.
Ik heb de installatie van die update ook gevolgd en ze was ook succesvol (was trouwens niet in de windowsomgeving). Normaal moest de computer terug opstarten maar deze is afgesloten en doet dus nu niks meer.
BIOS updates zijn wat anders als reguliere updates :+ . Niet nodig = niet doen.
Laptop is van mei - juni 2011. Volgens Dell geen recht meer op garantie.
Je hebt in NL naast het Europees bepaalde 2 jaar garantie ook recht op een degelijk product / economische levensduur.
Gaat een product kapot buiten de garantietermijn en u wilt dat de verkoper (een deel van) de reparatiekosten betaalt, dan moet u aan kunnen tonen dat er sprake is van vroegtijdige slijtage. Dus dat de slijtage tijdens de economische levensduur van het product plaats heeft gevonden.
http://www.conformiteit.nl/

Zeker zo kort na het verlopen van de garantie mag de verkopende partij niet klagen. Ook Dell heeft zich hier aan te houden als je de laptop direct daar hebt gekocht, anders moet je naar de (web) winkel stappen.

Is dit gratis? Nee, zijn ze hier verplicht toe? Ja.
Recht hebben? Ja, recht krijgen? lastig..

Verwijderd

Waarom zou Dell het niet gewoon op user abuse gooien? Verkeerde bios geflashed, tijdens flashen batterij leeg etc. Afhankelijk van het service niveau kan het een lastige discussie worden. Er is overigens ook geen bewijs dat het geen user abuse is.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 22:53:
Waarom zou Dell het niet gewoon op user abuse gooien? Verkeerde bios geflashed, tijdens flashen batterij leeg etc. Afhankelijk van het service niveau kan het een lastige discussie worden. Er is overigens ook geen bewijs dat het geen user abuse is.
Omdat je er van uit mag gaan dat hier enige beveiliging voor gemaakt is? Als het goed is krijg je direct de melding dat je BIOS incompatible is wanneer je hem probeert te updaten.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:25

Speedmaster

Make my day...

Enige wat ik nog kan bedenken is om de bios batterij eruit te halen en een cmos reset uit te voeren, mogelijk dat dat nog helpt.

Bios batterij verwijderen en terug plaatsen is lastig maar het kan wel:

http://www.insidemylaptop...dell-xps-17-l701x-laptop/

[ Voor 37% gewijzigd door Speedmaster op 06-08-2014 22:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Speedmaster. Dit ga ik zo snel mogelijk proberen. Heb de laptop toch al half uit elkaar gehaald.
Hopelijk met enig resultaat!

Edit: CMOS reset heeft niks uitgehaald. Blijft zo dood als een pier. Ik begin te vrezen dat mijn moederbord stuk is.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2014 16:43 ]

Pagina: 1