Upgrade advies voor fotobewerking ~700€

Pagina: 1
Acties:

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:47
Een vriend van mij zijn systeem is enkele dagen terug helaas gesneuveld en hij is op zoek naar een nieuw systeem. Bij het bedrijf waar hij met zijn PC is geweest om deze te laten nakijken adviseerden ze om een kant en klare PC aan te schaffen, maar daar was ik 't dan eerlijk gezegd niet mee eens. Zeker niet omdat hij nogal wat componenten over kan nemen van zijn huidige systeem naar het nieuwe.

Wat wil hij doen met je nieuwe systeem?
Hij gebruikt 'm eigenlijk puur zakelijk. Hij doet veel met photoshop en indesign. Nu hebben we zitten kijken en een i7 heeft biedt hem toch wel meer prestaties dan een i5. Naast fotobewerking doet hij niet zoveel met zijn PC dat veel eist.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Nog niet echt een max. aan gesteld, rond de 700€ zou een mooie prijs zijn. Meer mag ook, als het ook echt een meerwaarde heeft voor het systeem.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kast - Coolermaster Centurion, uit 2009/2010, dus niet de recentere modellen.
Voeding - OCZ 500Watt. Hier twijfel ik nog over, voor niet zoveel geld kan hij een betere voeding kopen, deze is ook alweer 4 jaar oud intussen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, geheugen, videokaart, moederbord. Wellicht een SSD, maar dat is geen must, tenzij je hier bij photoshop verschil mee gaat merken, dan wellicht toch wel.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zijn voorkeur gaat uit naar een i7 met minstens 8GB geheugen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille grafische kaart die niet na een paar minuten lomp hard gaat blazen.

Ga je overklokken?
Nope.

Dit is wat ik al bij elkaar heb gezocht voor hem.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4771 Boxed€ 212,50€ 212,50
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,45€ 66,45
1MSI Radeon R9 270 2GB GAMING€ 149,60€ 149,60
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,05€ 66,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 494,60

Met dit eventueel als extra, mochten we besluiten de voeding te vervangen en een SSD te nemen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Seasonic M12II 520W€ 61,50€ 61,50
1Crucial MX100 256GB€ 89,79€ 89,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 151,29

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Aangezien ik niet het preciese model van de PSU heb kan ik er niks over zeggen.

Verder prima, al is de GPU misschien wat overkill. Een SSD is sowieso een must!

Verder nog een losse koeler? Ik neem aan dat die case niet de stilste is:
pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Eric70
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-03 18:51
Flink wat meer geheugen als Photoshop en Indesign zo belangrijk zijn:

How much RAM can Photoshop access?
Photoshop versionOS versionMaximum amount of RAM that Photoshop can use
CS4, CS5 and later, 32 bitWindows 32 bit1.7 GB
CS4, CS5 and later, 32 bitWindows 64 bit3.2 GB
CS4, CS5 and later, 64 bit*Windows 64 bitAs much RAM as you can fit in your computer
CS4, 32 bit Mac OS3 GB
CS5, 32 bitMac OS2.1 GB
CS5 and later, 64 bitMac OSAs much RAM as you can fit in your computer

Dus om bij hetzelfde soort geheugen te blijven als wat je zelf dacht, pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT4C4G3D1608ET3LX0BEU of zelfs pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT4C8G3D1608ET3LX0B.

Als het budget het toelaat misschien een extra ssd als scratch disk voor Photoshop?
Zie: Optimize performance | Photoshop
Installing Photoshop on a solid-state disk (SSD) allows Photoshop to launch fast, probably in less than a second. But that speedier startup is the only time savings you experience. That’s the only time when much data is read from the SSD.

To gain the greatest benefit from an SSD, use it as the scratch disk. Using it as a scratch disk gives you significant performance improvements if you have images that don’t fit entirely in RAM. For example, swapping tiles between RAM and an SSD is much faster than swapping between RAM and a hard disk.

If your SSD doesn’t have much free space (the scratch file grows bigger than can fit on the SSD), add a secondary or tertiary hard disk. (Add it after the SSD.) Make sure that these disks are selected as scratch disks in the Performance pane of Preferences.

Also, SSDs vary widely in performance, much more so than hard disks. Using an earlier, slower drive results in little improvement over a hard disk.

Note: Adding RAM to improve performance is more cost effective than purchasing an SSD. If money is no object, you're maxed out on installed RAM for your computer, you run Photoshop CS5 as a 64-bit application, and you still want to improve performance, consider using a solid-state disk as your scratch disk.

As noted above, an SSD doesn't improve performance if the efficiency indicator is already high. The lower the efficiency indicator, the greater the improvement an SSD offers.

[ Voor 145% gewijzigd door Eric70 op 06-08-2014 04:47 . Reden: info van Adobe ]