Een vriend van mij zijn systeem is enkele dagen terug helaas gesneuveld en hij is op zoek naar een nieuw systeem. Bij het bedrijf waar hij met zijn PC is geweest om deze te laten nakijken adviseerden ze om een kant en klare PC aan te schaffen, maar daar was ik 't dan eerlijk gezegd niet mee eens. Zeker niet omdat hij nogal wat componenten over kan nemen van zijn huidige systeem naar het nieuwe.
Wat wil hij doen met je nieuwe systeem?
Hij gebruikt 'm eigenlijk puur zakelijk. Hij doet veel met photoshop en indesign. Nu hebben we zitten kijken en een i7 heeft biedt hem toch wel meer prestaties dan een i5. Naast fotobewerking doet hij niet zoveel met zijn PC dat veel eist.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Nog niet echt een max. aan gesteld, rond de 700€ zou een mooie prijs zijn. Meer mag ook, als het ook echt een meerwaarde heeft voor het systeem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kast - Coolermaster Centurion, uit 2009/2010, dus niet de recentere modellen.
Voeding - OCZ 500Watt. Hier twijfel ik nog over, voor niet zoveel geld kan hij een betere voeding kopen, deze is ook alweer 4 jaar oud intussen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, geheugen, videokaart, moederbord. Wellicht een SSD, maar dat is geen must, tenzij je hier bij photoshop verschil mee gaat merken, dan wellicht toch wel.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zijn voorkeur gaat uit naar een i7 met minstens 8GB geheugen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille grafische kaart die niet na een paar minuten lomp hard gaat blazen.
Ga je overklokken?
Nope.
Dit is wat ik al bij elkaar heb gezocht voor hem.
Met dit eventueel als extra, mochten we besluiten de voeding te vervangen en een SSD te nemen.
Wat wil hij doen met je nieuwe systeem?
Hij gebruikt 'm eigenlijk puur zakelijk. Hij doet veel met photoshop en indesign. Nu hebben we zitten kijken en een i7 heeft biedt hem toch wel meer prestaties dan een i5. Naast fotobewerking doet hij niet zoveel met zijn PC dat veel eist.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Nog niet echt een max. aan gesteld, rond de 700€ zou een mooie prijs zijn. Meer mag ook, als het ook echt een meerwaarde heeft voor het systeem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kast - Coolermaster Centurion, uit 2009/2010, dus niet de recentere modellen.
Voeding - OCZ 500Watt. Hier twijfel ik nog over, voor niet zoveel geld kan hij een betere voeding kopen, deze is ook alweer 4 jaar oud intussen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, geheugen, videokaart, moederbord. Wellicht een SSD, maar dat is geen must, tenzij je hier bij photoshop verschil mee gaat merken, dan wellicht toch wel.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zijn voorkeur gaat uit naar een i7 met minstens 8GB geheugen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille grafische kaart die niet na een paar minuten lomp hard gaat blazen.
Ga je overklokken?
Nope.
Dit is wat ik al bij elkaar heb gezocht voor hem.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4771 Boxed | € 212,50 | € 212,50 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,45 | € 66,45 |
| 1 | MSI Radeon R9 270 2GB GAMING | € 149,60 | € 149,60 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 66,05 | € 66,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 494,60 | |
Met dit eventueel als extra, mochten we besluiten de voeding te vervangen en een SSD te nemen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 61,50 | € 61,50 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 89,79 | € 89,79 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 151,29 | |