• Dmitrov
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-08-2025
Beste mede-tweakers,

Ik heb ben me onlangs beginnen verdiepen in films en series omzetten naar mijn HD’s om het makkelijker te maken en mijn huis op te schonen van DVD’s en Blu-ray’s . Die DVD’s heb ik nu in mijn film-kamer gezet, want beneden wil de vriendin geen rommelige kast met DVD’/BR’s, wat ik wel versta ivm stof. Daarom dat ik mij ook een NAS gekocht heb (de 413J van Synology). Deze werkt perfect in combinatie met een goedkoop media-bakje gekocht met een bon in de FNAC. De LaCie - LaCinema Mini HD Connect werkt op mijn oude (niet-smart) plasma tv boven in de filmkamer en mijn nieuwe tv (E6800 van samsung) beneden in de woonkamer.

Het grote nadeel aan deze samenwerking is natuurlijk dat ik in een mappenstructuur zit te scrollen zonder enige afbeeldingen, trailers, samenvattingen,... wat het vrij saai en onaantrekkelijk maakt.
Mijn vraag is dan ook, wat zijn mijn opties om dit op te smukken?

Ik heb zelf al een aantal dingen gelezen in verband met:
- Plex
- XBMC

Plex heb ik gezien dat transcoding niet ondersteund wordt voor mijn 413J doordat dit een ARM processor is, betekend dit dat ik Plex niet kan gebruiken? Of dat ik vanaf mijn 413J niet kan streamen naar mijn iPad/Samsung S4? Met dat laatste zou ik kunnen leven, want dat doe ik toch niet. Als ik daardoor niet kan streamen naar mijn tv zou dit natuurlijk nutteloos zijn.

De apparaten die ik staan heb momenteel:

1) Een eigen windows computer met W8.1
2) Een iMac 27 inch
3) Samsung E6800 als tv
4) LaCie - LaCinema Mini HD Connect
5) Raspberry Pi (waar ik aan het prutsen was met XBMC)
6) Playstation 3
7) Synology Disk Station DS212J
8 ) Synology Disk Station DS413J

Extra info:
- Al deze apparaten zijn aangesloten op mijn netwerk thuis en op het internet.
- DS212J
=> omgezette films van Blu-ray/DVD in MKV of .avi
=> +back-up van iMac en Windows PC
=> + foto’s
- DS413J
=> omgezette series van Blu-ray/DVD in MKV of .avi
=> + muziek voor naar mijn iTunes library

Ik ben een hardware freak qua (game-)pc’s/smartphones/tablets,... Maar op vlak van netwerken en software is het vaak nog wat bijscholen.

Wie kan me helpen?

Met vriendelijke groeten en alvast bedankt,

Dmitrov

Veni, vidi, velcro ~ ik kwam, ik zag en ik bleef plakken

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:21
Je kan plex wel gebruiken, alleen kan hij niet transcoden, dus moeten je apparaten de formaten wel aan kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 05-08-2014 17:19 ]

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-10-2025
Ik gebruik Media Center Master, http://www.mediacentermaster.com/. Een uitgebreid programma dat automatisch ondertitels downloadt, informatie van IMDB toevoegt, foto's erbij zet en de mappenstructuur opschoont. Het draait niet automatisch, dat is het nadeel. Maar de maker is snel in het reageren op problemen, de prijs is redelijk en de resultaten prima.

Dit is geen oplossing voor transcoden, dit programma zorgt voor meer aankleding en precies zoals jij het wilt.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:21
Wat jij opnoemt doet plex ook; automatisch :)

• Dmitrov
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-08-2025
418O2 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 17:19:
Je kan plex wel gebruiken, alleen kan hij niet transcoden, dus moeten je apparaten de formaten wel aan kunnen.
Beste Catch 22: wat bedoel je juist met 'aan kunnen'?

Meeste van mijn recentere films staan in 1080p .mkv files. Transcoding is dus eigenlijk dit bestand live laten omzetten naar bv 720p DOOR mijn nas?

Dus als ik gewoon 1080p met plex naar mijn S4 stuur moet de nas niet transcoderen en ik denk dat een iPad en S4 toch wel een 1080p stream aankunnen of ben ik hier fout in?

Extra vragen: de LaCinema Mini HD Connect, zou deze hier dan mee kunnen samenwerken? Weet niet of deze zwaar genoeg is en kan niet direct de processor vinden:
Hardware.info pagina over de HD connect
Lacie website info

Zelfde vraag omtrent mijn ES6800 samsung tv, zou deze het aankunnen zonder transcoding?
De ES6800 op tweakers
De ES6800 op hardware.info

Ik vrees dat de Raspberry PI hier niet zal mee omkunnen of toch? Normaal ga ik dit weekend eens testen.

Veni, vidi, velcro ~ ik kwam, ik zag en ik bleef plakken