Leuk zo'n link maar dat is wanneer jij iets ONTVANGT vanuit het buitenland terwijl jij in Nederland zit. TS is van plan om een PS4 te importeren vanuit US, via zijn ouders. Hij hoeft dus geen cent extra te betalen voor zijn PS4.
Je moet rekening houden met 3 dingen.
1) Regiolock films, games regiovrij!
De PS4 heeft een regiolock op films via DVD/Bluray. Dat wil zeggen dat je geen films erop kan afspelen die je in Nederland kan kopen/huren. Games zijn wél regiovrij. Je kan dus gewoon je Nederlandse games spelen op je US PS4. Je kan ook gewoon een EU account instellen, dat maakt allemaal niet uit. Ik heb een NL PS4 en heb een EU account én een US account. Ik koop al mijn games via de US Store. Alle games kan ik gewoon op EU servers spelen tegen Europeanen behalve Injustice. Dus bij bijna alles games heb je helemaal geen problemen mee als je zelfs besluit om je games ook via USA te kopen (digitaal/disk). Ben je van plan om gewoon games op disk in NL te kopen dan heb je al helemaal geen problemen dus. Indien je toch al geen films koopt op schijf dan is dit dus geen dealbreaker.
2) Stroomvoorziening
Je krijgt een US stekkertje mee. Nou is dit wel het minste probleem eigenlijk. Het is gewoon een simpele C7 kabel die een paar euro kost. De kans is zelfs groot dat je gewoon ergens in huis zo'n kabelt hebt liggen. Absoluut geen dealbreaker dus.
3)Garantie
Dit is naar mijn mening de enige mogelijke dealbreaker. Koop je een PS4 vanuit Amerika, dan heb je in Nederland officieel geen garantie hierop. Je bent beschermt via het Europees Consumenten recht. Koop je iets vanuit Amerika, dan hoeft de fabrikant in Nederland hier geen garantie te bieden. Dan moet je dus dat regelen via Amerika. Een PS4 terug sturen en ontvangen gaat je een hoop kosten in dat geval, dus je garantie ben je zo goed als kwijt.
Dus: de enige echte dealbreaker is garantie. De andere zaken zijn naar mijn mening geen dealbreaker. Wie kijkt er tegenwoordig nog films op bluray wanneer alles digitaal is. Games zijn gewoon regiovrij en je kan vrij accounts van alle regio's gebruiken. De stroomkabel kan je zelf kopen voor een paar euro of je hebt er al een thuis liggen.