Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john milton
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-08 23:53
Beste tweakers,

Vraag: hulp bang for buck beslissing bij afsluiten goedkoop iPhone abbo voor vriendin zonder (veel) voor toestel te betalen.

Ze is geen high end user die moeilijke dingen doet, maar het moet lekker werken en iig 2 jaar goed meekunnen. Ze wil wel graag een nieuw toestel en komt van Adroid 4.0 af op HTC sense, was niets voor haar. ze geeft de voorkeur aan iOS. Het niet kunnen doen van iOS updates is geen ramp vermoed ik (ze zou niet eens weten dat er een nieuwe is) maar het niet kunnen installeren van apps omdat haar iOS te oud is zou ze natuurlijk wel merken

Twijfelpunt:
- nu abbo afsluiten met 4s (goedkoper abbo, toestel gratis bij 2 jaar abo)
- of na release iphone 6 abbo met 5s afsluiten, de 4S is bijna 3 jaar oud en met oog op toekomstige updates en snelheid is de 5S wel een veiliger aankoop met oog op de toekomst.
- of zelfs na release iphone 6 een (nog goedkoper?) 4S abbo afsluiten?

Ik heb zelf vanaf de iPhone 3G, Iphone 4, iPhone 5 gehad, dus nooit zo gelet op prijsdalingen e.d. van de oudere modellen. Googlen leert dat het oudere iPhone model vaak bij de release van een nieuwer type tot ongeveer 100 euro kan dalen.

de 'maars':
- de 4S kan ik nu gratis krijgen bij een abo van 27,50 bij HI (HI vanwege 10 euro familievoordeel korting en KPN compleet icm met ons alles-in-een), Ik weet niet zeker of de 5S na de iphone 6 introductie gratis zal zijn bij een betaalbaar abo e/of hij uberhaupt met een betalbaar abo geleverd zal worden zonder hoge toestelprijs. is hier iets over te zeggen?
- het is niet zeker of de 4S nog (lang) geleverd zal worden na release iPhone 6, de iPhone 5 werd ook snel uitgefaseerd, zal deze uberhaupt dan nog goedkoper worden? of wordt gewoon de voorraad voor de huidige prijzen opgemaakt?

KORTOM: ik wil graag een onder de 30 euro abo met een zo goed mogelijke iPhone bij Hi of KPN, maar twijfel tusssen nu 4S en 2 maanden wachten en 5S, als dat qua prijs niet al teveel uitmaakt.

enig advies?

MvG John Milton

[ Voor 11% gewijzigd door john milton op 05-08-2014 17:22 . Reden: aanpassing toestelwensen ]

No(ob) one lives forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:10
hele korte vraag maar waarom geen 5c? grote kans dat die nu wel gewoon kan met een redelijk goedkoop abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john milton
Wognummer schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:59:
hele korte vraag maar waarom geen 5c? grote kans dat die nu wel gewoon kan met een redelijk goedkoop abonnement
Een 5C is een optie, maar ik vermoed dat ze die niet mooi vindt. Maar ik heb hem haar eigenlijk niet laten zien. Ik kan het eens voorstellen... Maar daarvoor gelden eigenlijk dezelfde vragen als boven :-)

No(ob) one lives forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 5s word niet gratis bij een abbo en is wel je beste keuze. De 4s is nu gewoon ronduit traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Als je vanwege budget perse een iPhone 4S wil dan moet je die niet meer nieuw willen kopen, betaal je veel te veel voor. Tweedehands is hij voor <200 euro te koop (16GB model). Sim only erbij en klaar

4 en 4s zijn ook laatste modellen die nog iOS 7 hebben gekregen, als er straks een nieuwe komt is de kans groot dat de 4 en 4s daarvan worden uitgesloten. En daar zit jij dan met je nieuwe 4s waar je nog 2 jaar aan vast zit....

Zou minstens iets uit de 5 serie pakken (5, 5s, 5c). 5s kost je tweedehands ~450 euro. Goedkope sim-only van Simyo erbij (11 euro de maand voor 100min/500MB) en klaar.

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 05-08-2014 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens, is Android of WP geen optie? ( Voordat iedereen begint te flippen: je krijgt gewoon meer telefoon voor je geld. Als je de goede kiest worden ze ook niet meer traag over tijd.) Zoals hierboven staat, met de juiste keus krijg je meer waar voor je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john milton
is de 4S echt zoveel trager dan de iPhone 5 die ik nu heb? daar zat toch dezelfde processor in?

Mijn vriendin wil een nieuw toestel (smetvrees :) ) dus tweedehands zit er niet in. Het niet kunnen doen van iOS updates is geen ramp vermoed ik (ze zou niet eens weten dat er een nieuwe is) maar het niet kunnen installeren van apps omdat haar iOS te oud is zou ze natuurlijk wel merken. let op, ze komt van budget HTC toestellen van onder het 200 euro segment (HTC Sense zo uit mijn hoofd), dus ze is minder veeleisen dan de gemiddelde user zou ik zeggen)

No(ob) one lives forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

john milton schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 17:21:
is de 4S echt zoveel trager dan de iPhone 5 die ik nu heb? daar zat toch dezelfde processor in?

Mijn vriendin wil een nieuw toestel (smetvrees :) ) dus tweedehands zit er niet in. Het niet kunnen doen van iOS updates is geen ramp vermoed ik (ze zou niet eens weten dat er een nieuwe is) maar het niet kunnen installeren van apps omdat haar iOS te oud is zou ze natuurlijk wel merken. let op, ze komt van budget HTC toestellen van onder het 200 euro segment (HTC Sense zo uit mijn hoofd), dus ze is minder veeleisen dan de gemiddelde user zou ik zeggen)
Zit niet hetzelfde in, verre van zelfs. Nu zou ze met een 4s misschien blij zijn, maar binnen een half jaar is dat ding waarschijnlijk te traag voor leuk dagelijks gebruik. Hij is nu naar moderne maatstaven al traag, dat word er niet beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPI
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:21

VPI

Ze is minder veeleisend dan de gemiddelde user zou ik zeggen....en dan wil ze een IPhone...jaja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 18:09
Een 4s is gewoon not done in combinatie met een abonnement, sim-only in dat geval met een leuke 4s erbij kopen voor <200 euro kan, maar gaat je niet tevreden houden op langer termijn (1 jaar)

Een 5c is leuk, beste is 5 of 5s. (ik geloof dat 5 sneller is als 5c? ) correct me if im wrong, ;)

Maar koop die los, of met abonnement do the maths, en bereken wat het voordeligst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit topic past beter in het Mobile Aankoopadviesforum, dus een move die kant op :)

3i > MAA

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supayoshi schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 17:25:
Een 4s is gewoon not done in combinatie met een abonnement, sim-only in dat geval met een leuke 4s erbij kopen voor <200 euro kan, maar gaat je niet tevreden houden op langer termijn (1 jaar)

Een 5c is leuk, beste is 5 of 5s. (ik geloof dat 5 sneller is als 5c? ) correct me if im wrong, ;)

Maar koop die los, of met abonnement do the maths, en bereken wat het voordeligst is.
De 5 en 5c zijn identiek, behalve de behuizing en wat extra LTE banden op de 5c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nighthawk12
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-02 09:55
En een simonly met een 5 / 5s als losse aankoop ? In de V&A staan er genoeg, goedkoper kun je denk ik niet zitten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nighthawk12 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 17:43:
En een simonly met een 5 / 5s als losse aankoop ? In de V&A staan er genoeg, goedkoper kun je denk ik niet zitten,
Zijn vriendin had smetvrees. Misschien in een badje alcohol gooien en uit laten drogen, dan is hij schoon en electronica kan er tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john milton
De iphone 5 is niet echt te koop los, bovendien denk ik dat ze niet zit te wachten op een bedrag van enkele honderden euro's nu aftikken.

Samenvattend: consensus dat we er met de 4S niet op mogen rekenen dat hij fatsoenlijk nog 2 jaar mee kan, zelfs niet voor een voornamelijk append, surfend en foto's makende dame?

zou de 5C of 5S ook bij abbo's gelijk dalen in prijs bij de intro? en is het te verwachten dat dat in de buurt komt van aanschafprijs onder 100 euro en abbo onder de 30?

No(ob) one lives forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:02
Zonder te weten hoeveel minuten/MB ze nodig heeft wordt het lastig meekijken.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het is een beetje kort door de bocht dat men roepts dat de 4s echt te traag is, vooral omdat herhadelijk door TS is aangegeven dat zijn vriendin niet veel eisend is.

Wel hebben de meeste gelijk wanneer het neer komt op 'bang for buck', want een 4s met een abbo van rond de 30€ is dat niet.

Mijn advies zou dan ook zijn, haar over te halen een tweede hands 4s te kopen. Kwestie van goed zoeken en je zal zeker wel een 'zgan' iphone vinden en heb je 'bang for buck'. Dit icm met een sim-only voor bijv. 14€ bij Ben wat je maandelijks kunt opzeggen.

Bevalt het haar toch niet? Easy, verkoop de 4s weer door en haal een 5(c of s) met eventueel een nieuwe abbo :)

ps. ik gebruik nog altijd mijn iphone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik zou niet meer voor de 4S gaan. Volgende maand wordt waarschjnlijk de iPhone 6 aangekondigd. Wat er dan waarschijnlijk gebeurt is het volgende:

- iPhone 5C wordt prijs van huidige iPhone 4S
- iPhone 5S wordt prijs van huidige iPhone 5C
- iPhone 6 wordt prijs van huidige iPhone 5S

Een maandje wachten en je kunt dus, zeer waarschijnlijk, de iPhone 5C voor een vergelijkbare prijs halen als de iPhone 4S. Of, als je bereid bent voor een meer toekomstvast toestel te gaan, de iPhone 5S.

Ik snap dat de 4S nu aantrekkelijk is, maar ik zou echt even een maandje wachten want de prijzen van de andere iPhone modellen zullen gegarandeerd omlaag gaan.

EDIT
Ik heb even gezocht en je hebt ook al een gratis iPhone 5C (8 GB) vanaf €35,- p/m bij Hi. Daar gaat, als ik me niet vergis, die familievoordeel nog vanaf want daarvoor moet je je apart aanmelden, toch? Dat is €5 of €10 dacht ik, dus dan kom je op €25 of €30 p/m uit met een nieuwer model. ;)

http://www.belsimpel.nl/a...onnement#aanb_16090_16212 (100 belminuten, onbeperkt SMS, 2000 MB [4G], gratis iPhone 5C 8 GB)

[ Voor 26% gewijzigd door Uniciteit op 15-08-2014 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
gratis,... je zult toch zeker zo'n 10-15 euro voor het toestel betalen, als je de aanbieding met sim-only vergelijkt.

Ik denk ook dat een 4s nog prima is qua snelheid. Merk alleen met grote (echt grote ) games dat ie traag is, maar dat is ook het enige! Ik vind, persoonlijk, dan ook erg overdreven om iets als traag of oud te bestempelen. Met name als je 90% van de tijd aan met social media of internetten bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
5 serie is ook voorzien van groter scherm en wat lichter. Plus de veel snellere hardware maakt het eigenlijk een nobrainer.

De wijzen komen uit het Oosten!

• tummeke393
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 11:32
De 6 is aangekondigd! Zou de 5s nu binnenkort goedkoper worden? Lijkt mij namelijk ook een goede deal :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
De 5S gaat los €599 kosten in plaats van €699. Zal in combinatie met abonnement dan ook wel iets goedkoper worden, maar heel veel zal het niet zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 10-09-2014 22:20 ]

The devil is in the details.

• Jeroen10
  • Niet online
Bij Typhone is de 5s nu in de (aanbieding) 5S 64 gig voor de prijs van een 5S 16 gig
tummeke393 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:16:
De 6 is aangekondigd! Zou de 5s nu binnenkort goedkoper worden? Lijkt mij namelijk ook een goede deal :)

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Opmerkelijke uitspraak. Naar mijn mening en gevoel is hij wat langzamer dan bij introductie, maar traag zeker niet. En zeker niet met iOS 8, ik heb nu de GM-versie daarvan en die maakt de 4S vergeleken met iOS 7 iets sneller.

De 4S wordt nu trouwens niet meer door Apple verkocht, maar is via diverse kanalen nog wel los te bestellen. Maar voor de zekerheid zou ik wel voor de 5S gaan, die wordt de aankomende weken zeker een stuk goedkoper.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• tummeke393
Jeroen10 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:21:
Bij Typhone is de 5s nu in de (aanbieding) 5S 64 gig voor de prijs van een 5S 16 gig

[...]
Is dat die vodafone deal die je bedoelt? 64GB voor €44 p/m?

• Jeroen10
  • Niet online
Ja dat is die, meen trouwens gelezen te hebben dat de 4S geen ios 8 meer krijgt.
tummeke393 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:30:
[...]

Is dat die vodafone deal die je bedoelt? 64GB voor €44 p/m?

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik draai nu iOS 8 op de 4s dus die krijgt dat zeker weten wel ;)

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gaat je vriendin ook de belminuten/smsjes/data opmaken die ze bij zo'n 2 jarig abonnement krijgt? Of is de keuze voor zo'n variant ipv los kopen puur omdat er nu geen geld is om het toestel los te kopen? In het tweede geval zou ik me over de smetvrees heen zetten en het toestel tweedehands kopen want het s zonde van zo'n abonnement.

• tummeke393
Jeroen10 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:42:
Ja dat is die, meen trouwens gelezen te hebben dat de 4S geen ios 8 meer krijgt.

[...]
Hmm.. Ik vind 'm gematigd interessant... Liever geen vodafone en €44 p/m vind ik vrij fors. Denk dat er nog wel betere aanbiedingen met de 5S komen! Of... Misschien toch maar voor een mooie androidphone gaan? Zo vernieuwend is apple immers niet meer :'(

• Jeroen10
  • Niet online
Het is het het topmodel van de 5S, maar tegenwoordig betaal je je blauw aan telefoons, los kopen met een sim-only is misschien een beter alternatief, echter 700 voor een telefoon vind ik behoorlijk fors.
Pagina: 1