Digital Signagesoftwareaankoopsadvies

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Ik ben al een paar maanden op zoek naar goede digital signagesoftware.

Wat is digital signage? Digital signagesoftware is een stuk software dat op een een infodisplay/scherm dat bij receptionisten/s aan de muur hangt en bijvoorbeeld nieuws-tickers, het weer, bedrijfsinformatie en een afbeelding/powerpoint van iets van dat bedrijf, tesamen met een vaak overbemeten welkomswoord in teveel nutteloze talen weergeeft.

Nu zijn er bedrijven die kant-en-klare oplossingen bieden met zware televisies met Windows XP-computertjes ingebouwd voor een veel te hoge prijs 8)7, maar ik heb gekozen voor alle hardware in eigen beheer aan te kopen, met als resultaat dat ik in plaats van 9000 Euro nog maar 3600 Euro heb uitgegeven, en toch 3 grote 60"TV's heb met voor elke TV een mini-itx-systeempje met HDMI out, IR-receiver, 4GB RAM en Windows 8.1, Wifi en LAN. Qua OS zit ik ook goed, onze VL is ruim bemeten en kunnen de PC'tjes dus elke gewenste versie van Windows en Office draaien.

Nu ben ik echter op zoek naar software dat vanop afstand te beheren is, toegankelijk is (receptioniste moet ook makkelijk een Powerpointje of meeting kunnen laten zien), en qua prijs nog wel acceptabel is, al is dat minder belangrijk. Ik ben begonnen met Googlen, en via ik dacht Spiceworks ben ik uitgekomen op DisplayOP. Dat werkt hoogstens acceptabel, al was het maar dat alle documentatie en forumthreads daar auf Deutsch zijn, plus de software kan nog veel beter. Verder vind ik Mirabyte, Risevision, Sitecaster, enzovoorts, maar óf ik moet eerst software kopen voordat ik kan zien of het aan mijn eisen voldoet, óf het voldoet niet.

Aangezien ik mijzelf tot 13 augustus aanstaande gegeven heb, is de vraag nu of iemand ervaringen heeft en dus mij iets aan kan raden. Het mag dus geld kosten (want is voor bedrijf/werkgever), gebruiksgemak, ondersteuning en mogelijkheden zijn essentieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammieDuDe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 10:25
Wij gebruiken voor op congressen een set-up van 50/55" TV's maar ook videowall's in combinatie met Intel NUCtjes. Hier op hebben we W7 Prof draaien met Sitekiosk/sitecaster. Beheren doen we d.m.v. Siteremote.

Gebruiken het nu ruim 3 jaar op circa 20 NUC's.

Licentiekosten zijn zowel een Sitekiosk licentie op de NUC + het aantal seats/data dat je nodig hebt voor Siteremote.

Via:
http://www.siteremote.com/SiteRemote/Default.aspx
kun je een 30dagen trial aanmaken, en installeer je ook een demo client op het mini-itx systeempje en kun je er mee testen/spelen, af en toe heb je dan een ad er op staan met "koop sitekiosk" maar dat mag de pret niet bederven.

Tip: in siteremote onder Administration > Settings de volgende optie aanvinken:
Transfer files via secure HTTP (HTTPS) to the machines
Anders duurt het ( vind ik ) te lang voordat een nieuwe campagne gepubliceerd is op het scherm. Anders doet hij dit d.m.v. torrent, niet wenselijk in de meeste situaties.

[ Voor 45% gewijzigd door HammieDuDe op 05-08-2014 16:20 ]

Achterhoek | Loxone | PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | 12.200wp PV | Zehnder Q600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
De software lijkt me interessant. Zou zelf de voorkeur geven aan zelf een server te draaien, maar 5000€ euro voor 3 infodisplays is me wat duur, zeker als je daar (exclusief displaylicenties) tot 10000 displays kunt aansturen. Zijn er nog alternatieven die wat kleinschaliger zijn, of moet ik dan maar de cloudvariant afnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Al eens naar Scala gekeken? Bij een vorige werkgever mee gewerkt en was op zich best prettig als je eenmaal wist hoe het in elkaar stak.

EU HQ op Maastricht Airport langs de A2.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammieDuDe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 10:25
Waarom zou je de server afnemen? Ik gebruik zelfs in onstabiele omgevingen als congressen etc. de cloudoplossing waarbij je alles doet in de "remote" omgeving van siteremote.net, werkt best prima. onlangs nog een kennis gesproken en die hebben ruimweg 500 schermen op deze manier draaien.

Achterhoek | Loxone | PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | 12.200wp PV | Zehnder Q600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Ik ken dit als narrowcasting, misschien dat je met die term nog wat meer kunt vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik heb wel eens wat gedaan met Xibo, dat is misschien ook wel wat voor je.
Pagina: 1