Hallo allemaal!
Ik heb ongeveer 3 jaar terug een Budget-Basisgamesysteem gekocht waarvan de prestaties nu niet meer aan mijn eisen voldoen. Vandaar dat ik de afgelopen tijd veel op Tweakers heb gekeken om zo een idee op te doen voor mogelijke upgrades. Bij mijn build ligt de prioriteit op het spel Word of Warcraft. Ik ben zelf redelijk tevreden met de door mij gekozen upgrade. Toch zou ik graag jullie mening/advies willen over het systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
~600 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige systeem is als volgt:
CPU: AMD Phenom II X4 965 BE
MoBo: Asus M5A78L-M/USB3
GPU: Sapphire Radeon HD 6770
RAM: 2x2GB Kingston ValueRAM
PSU: Corsair Builder CX430
CPU-Fan: CM Hyper 212 EVO
HDD: Samsung Spinpoint, 1TB
SSD: Samsung 840 EVO, 120GB
Behuizing: Thermaltake V3
Hierbij was ik van plan om de CPU-Fan, HDD, SSD en de behuizing mee te nemen naar mijn nieuwe systeem. Echter vraag ik mij af of de CPU-Fan goed genoeg is als ik ga overklokken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU: Beter/Sneller, met de mogelijkheid om te overklokken.
MoBo 1150 Socket, Z97 Chipset, SATA Express, M.2.
GPU: Mooie tussenstap voor iets beters over ~2 jaar.
RAM: 8GB
PSU: Net iets meer power, wat nodig is voor toekomstige overklok? (Ik kan nog altijd maar moeilijk inschatten hoeveel Watt je nodig hebt voor een systeem en hoeveel Watt er bij komt met overklokken)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt een voorkeur, al lijkt mij een intel CPU beter voor een MMO als WoW.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Omdat WoW sterk afhangt van de prestaties van je CPU, ben ik wel van plan om te overklokken in de toekomst.
Alvast bedankt!
Ik heb ongeveer 3 jaar terug een Budget-Basisgamesysteem gekocht waarvan de prestaties nu niet meer aan mijn eisen voldoen. Vandaar dat ik de afgelopen tijd veel op Tweakers heb gekeken om zo een idee op te doen voor mogelijke upgrades. Bij mijn build ligt de prioriteit op het spel Word of Warcraft. Ik ben zelf redelijk tevreden met de door mij gekozen upgrade. Toch zou ik graag jullie mening/advies willen over het systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
~600 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige systeem is als volgt:
CPU: AMD Phenom II X4 965 BE
MoBo: Asus M5A78L-M/USB3
GPU: Sapphire Radeon HD 6770
RAM: 2x2GB Kingston ValueRAM
PSU: Corsair Builder CX430
CPU-Fan: CM Hyper 212 EVO
HDD: Samsung Spinpoint, 1TB
SSD: Samsung 840 EVO, 120GB
Behuizing: Thermaltake V3
Hierbij was ik van plan om de CPU-Fan, HDD, SSD en de behuizing mee te nemen naar mijn nieuwe systeem. Echter vraag ik mij af of de CPU-Fan goed genoeg is als ik ga overklokken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 203,50 | € 203,50 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97-D3H | € 99,80 | € 99,80 |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 159,90 | € 159,90 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 65,48 | € 65,48 |
| 1 | XFX 550W Pro | € 52,- | € 52,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 580,68 | |
CPU: Beter/Sneller, met de mogelijkheid om te overklokken.
MoBo 1150 Socket, Z97 Chipset, SATA Express, M.2.
GPU: Mooie tussenstap voor iets beters over ~2 jaar.
RAM: 8GB
PSU: Net iets meer power, wat nodig is voor toekomstige overklok? (Ik kan nog altijd maar moeilijk inschatten hoeveel Watt je nodig hebt voor een systeem en hoeveel Watt er bij komt met overklokken)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt een voorkeur, al lijkt mij een intel CPU beter voor een MMO als WoW.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Omdat WoW sterk afhangt van de prestaties van je CPU, ben ik wel van plan om te overklokken in de toekomst.
Alvast bedankt!