[Synology DS411j + NZBGet] Zeer trage downloadsnelheid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSellis
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-07 10:34
Sinds kort heb ik een probleem met mijn Synology DS411j i.c.m. NZBGet, namelijk een zeer trage downloadsnelheid.

De situatie: recentelijk ben ik van KPN Glasvezelpakket geswitcht waardoor de snelheid is verhoogd naar 100 Mb/s, zowel up- als download. Daarvoor was het 50 Mb/s, en downloadde ik met NZBGet op mijn NAS stabiel met ongeveer 4 tot 4,5 MB/s.
Toen ik toevallig echter bij NZBGet keek zag ik een downloadsnelheid van rond de 2 Mb/s en een gemiddelde over langere duur van nog minder. Ik heb het toen een tijdje in de gaten gehouden en de downloadsnelheid schommelt ongeveer tussen de 800 KB/s en 3,5 MB/s. Niet wat je zou verwachten bij een 100/100-verbinding, tevens omdat de downloadsnelheid eerder bij de 50/50-verbinding hoger lag.

Met mijn bedrade desktop haal ik echter wel (bijna) de 10 Mb/s via Spotnet met dezelfde payserver en daarbij behorende instellingen.
De NAS hangt overigens direct aan de Experia Box, terwijl de desktop via een switch verbonden is en ook nog een stuk verder weg staat. Tijdens het downloaden wordt de CPU van de NAS ook niet echt extreem belast, ongeveer 20-30%.

Ik heb daarom het volgende geprobeerd:
- Switchen van payserver (gebruik Astraweb, proefabo van Tweaknews en SnelNL geprobeerd)
- SSL-verbinding in-/uitschakelen voor Astraweb en cipher aanpassen
- Instellingen in NZBGet geoptimaliseerd voor systemen met minder krachtige CPU (voor zover ik dat al niet had)
- Andere netwerkkabel geprobeerd
- Herstarten van de NAS
- Resetten van de Experia box

Tot dusver helaas zonder resultaat. Waar zou het nog meer aan kunnen liggen en wat zou ik nog kunnen controleren?

Overigens zag ik wel dat het NZBGet package op mijn NAS recentelijk geupdate was naar versie 13.0, zou daar iets in kunnen zitten dat de snelheid (onbedoeld) knijpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-07 18:32

lier

MikroTik nerd

Heb je download station aan staan?
Deze ging spontaan bij mij "mee" downloaden wat voor een vergelijkbaar resultaat zorgde.

Uiteindelijk heb ik (door een slechte perfomance, los van bovenstaand verhaal) NZBGet eraf gegooid en gebruik ik weer SABNzb.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSellis
Nee, Download Station had ik niet eens geinstalleerd. Vanwege dit probleem toch even gekeken of het met Download Station net zo was, en dat was zo. Daarna er gelijk weer afgehaald. Alleen NZBGet draait nu nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik ervaar sinds elke dagen zeer langzame snelheiden met NZBGet icm SunnyUseNet.
Veel error meldingen in NZBGet:
Could not read from TLS-Socket: Connection closed by remote host

@JSellis Wat staat er bij jou in de meldingen?

Ik heb een kabel verbinding van UPC (150)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSellis
Ik heb geen error-meldingen wat betreft de connectie of andere provider-gerelateerde zaken. Wel af en toe dat een download niet goed is of dat er een bepaald stuk niet gevonden kan worden, maar dat had ik eerder ook wel. Voor de zekerheid heb ik het ook nog geprobeerd met 2 andere providers maar daar ervaar ik de lage downloadsnelheid ook, tenzij ik download via m'n desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
OK, ik zal in de komende dagen nzbget op m'n pc installeren en kijken wat de download snelheden dan zijn..
Miss is t bij mij een issue met sunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSellis
Ik heb het inmiddels een tijdje aangekeken, en nu download de NAS redelijk stabiel rond de 4 tot 4,5 MB/s. Misschien dat de NAS zelf toch gewoon de bottleneck is en qua CPU/RAM, en gewoon niet harder kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 15:28

stuffer

Ondertietel

Zelf heb ik mijn ds411j een jaar geleden vervangen voor een ds412+. Ik weer niet meer wat de snelheden waren die ik destijds haalde op een ziggo verbinding maar ik weet wel dat die behoorlijk opliep na de upgrade. De 411j is een prima NAS maar geen snelheidswonder.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSellis
Daar was ik al bang voor inderdaad, ga dan zelf ook maar eens op zoek naar een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 15:28

stuffer

Ondertietel

Btw net gekeken en nu op een 60/10 verbinding trek ik de lijn dicht.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57963

Zelf bemerk ik sinds een week ongeveer dat mijn resultaten bij Sunny ook erg tegenvallen. Welliswaar niet via de NAS, maar op de laptop client, maar toch stukken trager.
Pagina: 1