Toon posts:

Videokaart stuk, ik wil een andere met dezelfde specs.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag! Ik heb een Acer Aspire desktop M3710 met als videokaart een Sapphire ATi Radeon HD 3850 AGP 512MB 256Bit.

Die heeft het jaren prima gedaan maar het zat eraan te komen. Hij begon te rammelen, en is uiteindelijk stuk gegaan.

Mijn vraag is welke soort gelijke videokaart ik nu kan gebruiken om Counter Strike Source te spelen (ja het blijft voor mij een leuke spel haha). Ik verwacht serieuse reacties!

Thanks alvast! _/-\o_

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-02 12:11
Kijk anders even in vraag en aanbod. Misschien een 4800 serie van AMD of een nvidia gtx 650? Die zijn voor een paar tientjes al te krijgen! Wel even kijken of je voeding zo'n kaart aankan natuurlijk.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zo'n beetje alles zal even snel zijn als dat ouwe lijk.

Een tweedehands HD5770 is bijvoorbeeld al een hele leuke kaart, kost je geen drol, is vrij zuinig en ondersteunt DX11

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jullie misschien een link van de videokaarten die ik zou kunnen kopen, tweedehands of nieuw. Maakt voor mij niet zo veel uit. Ik heb namelijk geen idee, welke videokaart mijn computer/voeding ondersteund.

• TweakPino
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:10
Let op TS zoekt een AGP kaart, niet een PCIe! Er staan er nog 15 in de pricewatch, op een totaal van 1128. Jouw kaart staat er ook nog bij (Club3D Radeon HD 3450 AGP Edition), voor 40 euro heb je een nieuwe, misschien goedkoper in vraag en aanbod (EDIT: sorry, niet goed opgelet, is een andere). Maar ik zou kijken naar een nieuwe (tweedehandse) PC met een nieuwe GPU met PCIe.

[ Voor 4% gewijzigd door TweakPino op 05-08-2014 14:32 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:28
@Donool en VasZaitsev... lees de TS nog eens een keertje goed aub. Je komt het niet vaak meer tegen, maar jullie voorgestelde kaarten gaan niet passen omdat het geen pci-e betreft maar het oude AGP. De kaart die de TS heeft is ook zo ongeveer de laatste kaart die AMD heeft uitgebracht met AGP, alle snellere modellen daarna waren pci-e

@TS... AGP kaarten nieuw ga je niet meer vinden, het handjevol wat er nog wordt verkocht is niet geschikt. Als je een andere kaart wil kopen zal je naar tweedehands moeten gaan kijken... kijk eens hier op vraag&aanbod, maar ook op marktplaats zal je zeker wel wat vinden.

Maar je hebt het over gerammel, dat betekent dat de ventilator erop stuk is... andere dingen kunnen nl. niet rammelen aan de kaart. Je zou dus ook een andere koeler kunnen installeren.

• MicGlou
TweakPino schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:13:
Let op TS zoekt een AGP kaart, niet een PCIe! Er staan er nog 15 in de pricewatch, op een totaal van 1128. Jouw kaart staat er ook nog bij (Club3D Radeon HD 3450 AGP Edition), voor 40 euro heb je een nieuwe, misschien goedkoper in vraag en aanbod. Maar ik zou kijken naar een nieuwe (tweedehandse) PC met een nieuwe GPU met PCIe.
@Tweakpino... een HD3450 is niet hetzelfde als een HD3850, daar zit een flink prestatie verschil tussen. Maar aan de andere kant betwijfel ik of het een HD3850 is omdat AGP dacht ik niet hoger is gegaan dan HD3650... maar dat weet ik niet zeker eerlijk gezegd. Dat was geklets van mij :)

(he shit... dubbel gepost 8)7 )

[ Voor 14% gewijzigd door MicGlou op 05-08-2014 14:23 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-02 22:47

M2M

medicijnman

Bovendien heeft AGP zijn EOL bereikt. Er is niets meer voor te krijgen wat nog enigszins in de buurt komt van de prestaties van die 3850. Dus plaats een advertentie op V&A en hoop dat nog iemand een leuk kaartje voor je heeft, maar ik acht de kans vrij klein.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jullie een link voor een soortgelijke geschikte videokaart die ik kan aanschaffen. Ik heb geen idee welke ik nou kan kopen! @MicGlou @Tweakpino @VasZaitsev

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik het goed begrijp, kan ik geen andere videokaart meer in mijn computer plaatsen die het correct zal doen?

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-01 11:35

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verplaatst naar Componenten Aankoopadvies.

Adamharv, probeer niet te dubbelposten. Je kan je oude reactie wijzigen.

Daarnaast, weet je zeker dat je videokaart een AGP-interface heeft? De Acer Aspire M3710 heeft volgens mij al PCI-e.

[ Voor 11% gewijzigd door Bolletje op 05-08-2014 14:23 ]

• MicGlou
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:20:
Zoals ik het goed begrijp, kan ik geen andere videokaart meer in mijn computer plaatsen die het correct zal doen?
Geen nieuwe, dan zal je opzoek moeten gaan naar tweedehands.

http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

Hier zou je nog wat mee kunnen... is wel minder snel maar voor counterstrike zou het nog voldoende moeten zijn.

Edit: ik moet je zeggen dat ik vrij weinig bruikbaar kan vinden op het moment bij Nederlandse sites.

Als ik jou was zou ik dan toch proberen om te zien of je de ventilator van de kaart kan repareren/vervangen.

Overigens of het AGP of PCI-e is moet je wel heel zeker weten, dat maakt een enorm verschil in beschikbare kaarten... de HD3xxx serie kaarten zaten precies in die overgangsfase. Dit kan je zelf controleren door de sleuf van de videokaart in de kast te bekijken...

Afbeeldingslocatie: http://www.qcomp.sk/uploads/gk_1.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door MicGlou op 05-08-2014 14:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Bolletje Ik weet het niet zeker. Ik heb hem namelijk al een tijd terug weggegooid. En zo net afgevraagd wat voor videokaart dat was. Ik heb vervolgens het model no. opgezocht van mijn computer Aspire m3710 en vond op een forum dat Sapphire ATi Radeon HD 3850 AGP 512MB 256Bit een standaard videokaart is die erbij hoort. Heb deze videokaart vervolgens gegoogled en op de afbeeldingen te zien lijkt het op mijn oude videokaart. Dus ik ga er van uit dat het de hd3850 agp is. Er staat ook op een label van mijn computer, ATI Radeon HD 3850.

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-01 22:56
En dat draai je op windows xp?

Verwijderd

Topicstarter
@anessie windows 7

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gegeven info is blijkbaar overbodig dus weg....

[ Voor 123% gewijzigd door hardware-lover op 05-08-2014 19:21 ]

Testing, one, two ...

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Neem de tip van MicGlou ter harte en kijk even in je pc. Zo blijft het onduidelijk.

Verwijderd

Topicstarter
@br00ky @MicGlou ik heb in mijn pc gekeken en toch wel een pci denk ik >> Hierbij even een foto wat denken jullie ? Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/1zqghlg.jpg

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Je had toch je GPU weggegooid? Dit is een PCIe slot.

Verwijderd

Topicstarter
Heb idd mijn oude videokaart weggegooid. Dit is een hele oude asus videokaart die ik erin heb gedaan. Helaas kan ik hier niet fatsoenlijk css mee spelen vandaar dat ik opzoek ben naar een nieuwe/tweedehandse videokaart. Misschien nou wel makkelijker voor mij om aan een nieuwe videokaart te komen met een PCIe Slot? Zo ja welke kunnen jullie mij aanraden. Budget is onder de 60 euro.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:35
Dat lijkt mij een PCIe slot, wat jouw zoektocht naar een nieuwe GPU een heel stuk makkelijk maakt.

Ik zou even in het V&A gedeelte rondkijken. Kijk van tevoren wel even naar de voeding in jouw pc; het wattage, aantal ampère op de 12V lijn(en) en het wel/niet aanwezig zijn van 6/8pins PCIe power connectors. Ik zie daar b.v. een HD5770 staan met een defecte HDMI poort, maar hij kost maar 20 euro. Het is geen racemonster, maar dat was jouw HD3850 nog minder.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Kyle98
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-11-2025

Kyle98

Kyle

op de 5770 zou je nog prima een spelletje kunnen spelen, ik zelf heb een 5570 gehad in combinatie met een c2d op 2,1ghz en mw3 op de hoogste instellingen gespeeld zelf nog bf3 op low to medium.

I7-10700F / KFA2 GALAX GeForce GTX 1080 EXOC

Verwijderd

Topicstarter
Top heb er 1 in de buurt gevonden! kijken als ik die kan kopen voor 1 a 2 tientjes.

• MicGlou
Een HD5770 is een goede kaart, zit nog best wat gamingpower in voor een wat ouder systeem... als je die kan krijgen dan kan je voorlopig weer vooruit.

Verwijderd

Topicstarter
@MicGlou, de hd5770 die werd aangeraden is net verkocht!!! Iemand nog een andere videokaart? 20 euro was namelijk een hele mooie prijs

• MicGlou
Even zoeken in vraag&aanbod... anders even op marktplaats, kan je zelf toch ook? ;)

Maar vooruit:

V&A aangeboden: Zolder opruiming! DDR3, HDD's, HD5770, CPU's etc

Deze gebruiker biedt meerdere stukken hardware aan o.a. een HD5770 en zit volgens mij ook bij jou in de buurt, stuur die eens een een berichtje met een schappelijk bod. Daarbij moet ik wel zeggen dat die 20 euro voordelig was, een reële prijs zou tussen de 25 en de 50 euro zijn.

Als je niet veel succes hebt met het vinden van een HD5770... dan zijn een HD5750 of een HD4850 ook leuke aankopen voor je... geeft je wat meer opties als je het in de buurt wil vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door MicGlou op 05-08-2014 17:52 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 15:57

Thomg

Aww yiss

Je kan ook nog een 5850 proberen.
V&A aangeboden: HD5850 1GB Sapphire Vapor-X

€50,- is al een erg nette prijs, als je dat kan verlagen naar €40,- heb je een kaart die veel sneller is.
Wel een beetje overkill misschien...

V&A aangeboden: Sapphire Toxic HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E

Ook een redelijke kaart, alleen geen DX11 support ( dat heeft de 3870 echter ook niet ).

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de reacties! het was voor mij zeer nuttig. Uiteindelijk heb ik een MSI R5770-PMD1 gekocht voor €25,- 12KM van mijn huis. Ik ben zeer tevreden en heb 2 oude videokaarten verkocht voor 2 tientjes.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 15:57

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 23:56:
Iedereen bedankt voor de reacties! het was voor mij zeer nuttig. Uiteindelijk heb ik een MSI R5770-PMD1 gekocht voor €25,- 12KM van mijn huis. Ik ben zeer tevreden en heb 2 oude videokaarten verkocht voor 2 tientjes.
Nette prijs d:)b
Pagina: 1