Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ultrabook voor werk

Pagina: 1
Acties:

• figment
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-11 21:16
Hallo allen,

Ik zoek een nieuwe ultrabook voor mijn werk. Het is de bedoeling dat hij op kantoor mijn gewone desktop PC vervangt maar dan met toegevoegde mobiliteit.

Wat ga je met je laptop doen?
Dagelijks gebruik is voornamelijk office en internet maar ook af en toe klusjes met veel rekenwerk (o.a. matlab).
Mijn eisen:
-Een goed toetsenbord.
-Beschikbaarheid van een dual screen docking station en slot voor op het buro.
-SSD voor snel starten van windows en zware programma's.
-Een goed full HD scherm van 13-14 inch.
-OS moet Windows zijn.
-Vanzelfspreken een solide bouwkwaliteit en duurzaamheid.
-VGA aansluiting voor snelle koppeling aan beamers. - verwijderd, ik neem wel een convertertje.
Een touchscreen is voor mij niet een absolute must. Lijkt me leuk, maar ik denk dat ik het in de praktijk niet heel vaak zal gebruiken. Verder is een beetje gamen in de vrije tijd is niet verkeerd, maar het hoeft geen grafische krachtpatser te zijn.

Wat is je budget?
Ik wil graag onder de 1300 euro blijven, maar als het moet kan het wat hoger.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja. Ik reis redelijk veel en wil graag een compacte en lichte ultrabook die gemakkelijk mee te nemen is in o.a. handbagage. Liefst onder de 1.5 kg en ±1.5 cm dik.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Na enig speurwerk zijn dit op het moment de kandidaten (maar ik sta open voor alles):
-Dell xps 13 met i7 processor en 256 GB SSD. Uit de reviews komt een goed toetsenbord, lange accuduur en goed scherm. Ook vind ik het omklappen van het scherm een aardige feature. Nadeel is het wat kleinere scherm, en ook wel jammer dat ik 'm nergens kan gaan bekijken...
-De lenovo thinkpad x1 carbon met i5 4200U processor en 128GB SSD. Groot voordeel lijkt mij het 14 inch low gloss WQHD scherm en algmeen goede 'business' reputatie, maar ik moet wel inleveren op de specs om 'm binnen budget te krijgen en hij is wat dikker dan ik eigenlijk zou willen... (Trouwens erg vreemd dat bij lenovo voor de X1 ik in de webshop 'windows 8.1 pro' moet aanvinken i.p.v. 'windows 8.1' voor 140 euro korting! Verder zijn op de amerikaanse webshop de prijzen veel lager!)
-Sommige Sony Vaio modellen spreken me ook wel aan, maar ik ben een beetje terughoudend aangezien sony gestopt is met productie.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Ik ben niet echt hier...

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Ultrabook en VGA aansluiting gaat vaak niet samen omdat een VGA aansluiting gewoon erg dik is.. maar je hebt zat convertors als oplossing hiervoor.

Yoga 2 ( Pro) zou ik aanraden. Met i7 varieren deze van 1049 tot 1349,-. Allemaal met 256GB SSD en een IPS scherm ( fullHD bij de Yoga 2 en QHD+ bij de Yoga 2 Pro)

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 17:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

HP Elitebook 840 G1 een optie? Heeft 3 jaar garantie. VGA. Cpu, HD, scherm in meerdere smaken. En je lijkt er zelfs een NGFF SSD in te kunnen stoppen naast de HD.

This footer is intentionally left blank

• figment
De prijs/kwaliteit verhouding bij die HP ultrabooks is niet fantastisch. Ze hebben weliswaar VGA aansluiting maar daar staat met mijn budget een slechter scherm, geen ssd en meer gewicht/dikte tegenover.

Van de Yoga 2 pro kwam in de review van tweakers het toetsenbord niet zo goed uit de verf... Goed punt van de converters, zal VGA uit het eisenpakket halen.

Ik ben niet echt hier...

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11 17:33
hoe zit dat met die korting?
in duitsland zijn de prijzen volgens mij ook lager.

ik zag ook een 4k scherm op de lenovo y50 bij de configuraties staan btw...

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Iets te klein maar wel sexy

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• figment
Ik werk in Duitsland en heb bij Dell nagevraagd. Daar is de XPS 13 alleen verkrijgbaar met Duits toetsenbord. Echt geen pretje om continu de y en z fout te typen...
Voor die korting kan je makkelijk info vinden hier: [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2

Ik ben niet echt hier...

• engelbertus
ik bedoelde de duitse site van lenovo, en de korting van 140 euro bij lenovo...

• figment
Dit zijn de nederlandse en duitse webshops naast elkaar. Onder "operating system" zie ik niet echt een groot verschil behalve dat degene die NIET standaard is aangevinkt 140 euro duurder is...
http://i61.tinypic.com/au83g1.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door figment op 05-08-2014 17:52 ]

Ik ben niet echt hier...

Verwijderd

http://www.dx.com/p/1080p...male-adapter-black-193337

El Cheapo HDMI-VGA verloopstuk, dan is dat ook geen probleem meer. Hij werkt ook nog.

• Cinemaskoop
figment schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:18:
De prijs/kwaliteit verhouding bij die HP ultrabooks is niet fantastisch. Ze hebben weliswaar VGA aansluiting maar daar staat met mijn budget een slechter scherm, geen ssd en meer gewicht/dikte tegenover.

Van de Yoga 2 pro kwam in de review van tweakers het toetsenbord niet zo goed uit de verf... Goed punt van de converters, zal VGA uit het eisenpakket halen.
Ik heb zelf de Yoga 2 pro en ik vind het keyboard heerlijk typen.

• engelbertus
dat is wel erg vreemd inderdaad, dat win 8.1 pro 141 euro goedkoper is.

ik meende dat laatst iemand zei dat in duitsland oedkoper was dan in NL, maar dat is dan niet algemeen zo.

misschien heeft het te maken met wele machines waar op voorraad zijn, en in welk land de volgende ladingen naartoe gaan...

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 18:00
Yoga 2 Pro heeft wel 2 issues

1. Hoge resolutie, en de wereld lijkt daar nog niet klaar voor, maar ik heb daar specifiek voor gekozen
2. Wifi driver issues. Look it up.

Ben wel tevreden met mijn 2pro

• Cinemaskoop
TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 20:33:

1. Hoge resolutie, en de wereld lijkt daar nog niet klaar voor, maar ik heb daar specifiek voor gekozen

Je kan ook de gewone Yoga 2 nemen, die kost 1049 voor een i7, 256GB SSD en een FullHD IPS Scherm

pricewatch: Lenovo Yoga 2 13-0088NL

• engelbertus
hoe goed is die intel grapics in die yoga 2 / yoga 2 pro?
kun je daar met geruct hart een full hd externe monitor op aansluiten ?

mijn nvidia go 7300 die trekt dat niet.. kan ook komen doordat ie het in mijn laptop wat warm heeft.
ik weet niet of die het geheugen ook deelt met de intern geheugen, maar ik dacht dat ie zelf ook geheugen had?

[ Voor 45% gewijzigd door engelbertus op 06-08-2014 01:14 ]

• figment
TWeaKLeGeND schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 20:33:

Hmm, die Yoga 2 pro lijkt dan toch wel interessant maar zo'n driver issue is geen pretje. Als je een apparaat van die prijs koopt zou je toch mogen verwachten dat het gewoon werkt! Hoe zit dat in de praktijk, heeft iedereen er last van of maar een klein deel van de gebruikers? Heeft het zin om dan een maandje of 3 te wachten op een nieuwe versie/fix?

[ Voor 7% gewijzigd door figment op 06-08-2014 16:13 ]

Ik ben niet echt hier...

Pagina: 1