Ik heb op het moment een contract van een jaar bij mijn huidige werkgever met een vast salaris. Het komt wel eens voor dat ik een in de vakantie periodes ontwikkel spurten heb (ben php developer) waar ik dan veel meer uren werk dan contractueel verwacht. Nou had mijn baas voorgesteld om ZZP'er te worden zodat ik hem kan factureren voor de extra uren die ik wel eens werk. Dan zou ik mijn contract ontbinden dus ben ik er ook niet meer in dienst. Hij zei dat het voordelen voor ons beiden mee brengt.
Nou is mijn vraag of het het waard is? Wat ik nu doe is een programmeer bijbaantje voor 12 uur in de week en dan verdien ik bruto EUR700 (ja daar ben ik lekker open over
). Maar ik heb bijvoorbeeld afgelopen 3 weken fulltime gewerkt.
ZZP'er zijn is allemaal leuk en aardig, maar ik heb totaal geen overzicht van wat er allemaal bij komt kijken wat betreft belastingen. Een boekhouder inhuren zit ik ook niet op te wachten.
Wat zijn jullie meningen? Is het makkelijker dan het lijkt? Of zal ik er maar niet aan beginnen?
Nou is mijn vraag of het het waard is? Wat ik nu doe is een programmeer bijbaantje voor 12 uur in de week en dan verdien ik bruto EUR700 (ja daar ben ik lekker open over

ZZP'er zijn is allemaal leuk en aardig, maar ik heb totaal geen overzicht van wat er allemaal bij komt kijken wat betreft belastingen. Een boekhouder inhuren zit ik ook niet op te wachten.
Wat zijn jullie meningen? Is het makkelijker dan het lijkt? Of zal ik er maar niet aan beginnen?
[ Voor 4% gewijzigd door Ortixx op 05-08-2014 13:23 ]