Toon posts:

zuinige pc met genoeg power om films te kunnen kijken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
ik zoek een zeer zuinige computer die sterk genoeg is voor films af te spelen en films te converteren
sterke zuinige proc
minimaal HDMI + VGA of DVI

Wat is je budget?
geld speelt geen rol maar uiteraard wil ik het prijs kwaliteit prijs kaartje

voorkeur gaat uit naar amd en Windows 7

pc is voor opslag en streamen naar de tv en staat boven en daar is het zomers warm 34+ en er worden online games op gespeeld van familie farm en ogame en dergelijke office taken
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2014 13:16 ]

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-02 21:17
Converteren is, voor zover ik weet, wel een behoorlijk intensieve taak. Films afspelen moet tegenwoordig gewoon prima met een iGPU kunnen denk ik, of misschien zelfs puur op de CPU. Hier heb ik niet veel verstand van helaas. Een processor van 50-60W zou het trucje moeten kunnen (bijvoorbeeld Intel Pentium G3258 of Intel Core i3-4150). Deze processoren zijn natuurlijk geen snelheidsmonsters, maar ze zijn standaard wel vrij zuinig. Wil je toch voor kracht gaan, dan zie je vaak al bijna een verdubbeling van het wattage.

Verder loont het misschien ook om wat meer geld uit te geven aan een efficiënte voeding met een 80 Plus Gold certificering.

Probeer aan de hand van deze tips zelf eens een lijstje samen te stellen in de Pricewatch. Aan de hand daarvan kunnen we dan helpen om eventuele verbeteringen door te voeren. Dat staat overigens ook in de regels van dit forum.

[ Voor 9% gewijzigd door JoepD op 05-08-2014 13:33 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:56

br00ky

Moderator Harde Waren
JoepD schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:29:
Converteren is, voor zover ik weet, wel een behoorlijk intensieve taak. Films afspelen moet tegenwoordig gewoon prima met een iGPU kunnen denk ik, of misschien zelfs puur op de CPU. Hier heb ik niet veel verstand van helaas.
Dat blijkt want de iGPU zit in een CPU ;). Maar verder heb je gelijk. Elke huidige processor kan een film prima afspelen, vanaf een pentium af. Wil je 3D dan is een i3 wat lekkerder. Maar gezien je eisen hoef je eigenlijk niet meer dan 300 euro ofzo te uit te geven.
Probeer aan de hand van deze tips zelf eens een lijstje samen te stellen in de Pricewatch. Aan de hand daarvan kunnen we dan helpen om eventuele verbeteringen door te voeren. Dat staat overigens ook in de regels van dit forum.
Helemaal gelijk, we missen nog een lijstje. Zoek in soortgelijke topics naar wat andere mensen hebben gevonden en post dat hier. Met het budget wat ik schetste, alles wat boven de 300 euro kost is dus te veel.

[ Voor 8% gewijzigd door br00ky op 05-08-2014 13:37 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:20
Wat bedoel je eigenlijk met films converteren? Als je dat echt snel wilt doen, kun je bij wijze van spreken een Core i7 nemen. Als de pc grotendeels gebruikt wordt om films te kijken/downloaden, zijn de hierboven genoemde Pentiums en Core i3's al overkill.

Ik mis nog veel informatie, welke programma's wil je eigenlijk gebruiken? Dat ik me toch een iets beter beeld van dat converteren kan vormen. Hoeveel opslag heb je nodig?

Anders raad ik dit super goedkope zuinige ding aan, zeker voldoende voor 1080p films kijken.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 5350 Boxed€ 49,-€ 49,-
1ASRock AM1H-ITX€ 48,-€ 48,-
1Cooler Master Elite 110€ 36,-€ 36,-
1Crucial CT51264BA160BJ€ 31,-€ 31,-
1Crucial MX100 256GB€ 90,75€ 90,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 254,75

Zuiniger vind je bij AMD niet. De SSD is mogelijk te groot, maarja je zegt ook niet vanwaar die films afgespeeld moeten worden.

Hier moet nog wel een voeding bij gekocht worden, dat moederbord kan een losse 19V DC voeding zoals die van een laptop gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry ik was iets te snel met posten ik wil iedereen ff bedanken voor hun reactie macpoedel jouw lijstje komt aardig overeen met die van mij die was ik vergeten te posten sorry

greets from flappie

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:14
Er was toch een processorfamilie met een bepaalde extensie waardoor converteren ineens enorm snel ging? Met normale benchmarks was die cpu dan weer wat minder.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:20
jeroen3 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:33:
Er was toch een processorfamilie met een bepaalde extensie waardoor converteren ineens enorm snel ging? Met normale benchmarks was die cpu dan weer wat minder.
Bedoel je Quick Sync? Wikipedia: Intel Quick Sync Video

Dat zit op de meeste Intel processoren, ik denk dat ongeveer elke Haswell wel Quick Sync heeft, dus ook bv een pricewatch: Intel Celeron G1840 Boxed.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1840 Boxed€ 31,91€ 31,91
1ASRock H81M-ITX€ 54,99€ 54,99
1Cooler Master Elite 110€ 36,-€ 36,-
1Crucial CT51264BA160BJ€ 31,-€ 31,-
1be quiet! System Power 7 300W€ 31,-€ 31,-
1Crucial MX100 256GB€ 90,75€ 90,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 275,65

Dit is nog wat sneller dan voorgaand systeem, het verbruik ligt wat hoger maar het blijft een zuinig systeempje. De voeding deze keer wel meegerekend.

Dit doet me zin krijgen zelf zoiets te bouwen :).
Pagina: 1