Toon posts:

software om brakke cd toch te lezen?

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er ook een proggie waarmee gewoon automatisch voor mijn part een keer of 100 geprobeert word om een file van cd-rom met kras toch te lezen?

Ik heb namelijk een originele Unreal cd (enigste spel wat ik ooit gekocht heb), maar er zit een heel klein lullig krasje op en nou loopt hij telkes vast bij de installatie. Maar aangezien hij elke keer bij andere files vastloopt heb ik nog de hoop dat mijn cd-romspeler 'm soms wel en soms niet goed kan lezen.

Ik heb nu dus alle files naar mijn hd gekopieerd op de files na die niet willen. Door die nu maar flink vaak te proberen kan ik telkes weer een file recoveren, maar het duurt mij wel wat te lang. Telkes cd deruit omdat hij anders de inhoud van zijn cache leest, en der weer in...

Weet iemand dus of zo'n proggie bestaat. Of heeft iemand anders misschien nog het bestand Unreali.u nog voor mij? Dat bestand wil telkes maar niet :'(

Dit is mijn enige hoop, want er is namelijk niemand in mijn omgeving die nog een goede kopie van Unreal heeft en 'm ff kan kopieren voor mij :'( En op ISO's zoeken op internet heeft ook geen zin, want zodra je unreal intypt krijg je alleen maar honderd keer Unreal Tournament te zien...

Verwijderd

Is Blindread niet iets voor je? Kreeg het bij een tijdschrift paar maanden terug, het claimt in iedergeval dergelijke gevallen te kunnen oplossen. Heb het nog niet geprobeerd alleen... Sorry.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Als het niet met Blindread lukt, vergeet 't dan maar.

Verwijderd

probeer anders in een ouwe 1x of 2x speed cd-rom speler.. (als je die nog ergens kan krijgen zonder zo'n leuke ADD-ON kaart die er meestal bij zit (bij die trage dingen dus)

vriend van me had een ouwe windows 95 cd half naar de klote... hebben we em ff in de 1x speed gedaan.. en lezen maar met die hap :) meteen kopie gemaakt. :9

Verwijderd

Probeer het eens in een cd brander .. die lezen iets beter...
Djeedub

Verwijderd

Topicstarter
okay, ik zal blindread eens proberen. Hopelijk is het shareware, want tot zover heb ik alleen demoprogramma's kunnen vinden waarbij je de files niet werkelijk kunt recoveren zonder het product te kopen. Nouja, anders moet ik maar ff zoeken naar een serial of een crack :)
Isobuster is er nu in elk geval al mee bezig, maar ik ben bang dat die de bitjes die hij niet kan lezen gewoon overslaat...

Ik heb hier trouwes niet ff een oude 1x of 2x cd-romspeler bij de hand. Die Aopen40x is de enigste die ik heb. Maar je hoort wel al dat hij heel langzaam gaat draaien op de moeilijke stukken. Zeker met ISObuster hoor ik 'm nu niet eens draaien! Lijkt wel alsof hij al op 1x speed draait. Maar inderdaad: een 24x speed cd-romspeler van een vriend van mij kan de meest beroerde cd's al veel beter aan dan mijn 40x....

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:45

E-Vix

Nu met sneeuw!

Probeer eens autopoets. Werkt perfect. (om die kras dus weg te halen)

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

CD-R diagnostic. Van CD-ROM Productions
http://www.cdrom-prod.com.
Leest alles. Je kan onleesbare cd's, wat er tenminste nog goed aan is kopieren naar je hd. Ook bv cd-r waarvan de sessie niet gesloten is e.d.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 17:33 schreef DJEEDUB.com het volgende:
Probeer het eens in een cd brander .. die lezen iets beter...
Dat lees ik toevallig ook net op internet, nu ik aan het zoeken ben voor proggie's. Als het zelf niet wil, dan vraag ik inderdaad ff iemand met een brander om een kopietje van de schijf te maken.
Op maandag 11 juni 2001 17:39 schreef E-Vix het volgende:
heeft weinig zin in dit geval. De kras zit aan de bovenkant, en de reflecterende laag is een heel klein beetje beschadigd. Je ziet gelukkig geen lichtpuntje op de plaats van beschadiging als je 'm tegen het licht houdt, dus de reflecterende laag is niet doorboord.

Verwijderd

Topicstarter
Argh.. het wil nog niet echt :'(
Ik heb met blindreader een ISO gemaakt, die uitgepakt met winimage en het spel geinstalleerd. Maar als ik het nu probeer te starten krijg ik allemaal vage errors...
Misschien helpt het om nog ff de laatste patch eroverheen te gooien zodat misschien een aantal beschadigde bestanden toch weer overschreven worden met goede bestanden.

edit: argh, dat wil ook niet... bij het installeren van de patch wil hij de cd weer hebben, en gaat hij UnrealI.u weer kopieren :? waarbij hij weer vastloopt :'(

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb nog wel wat programma's voor ongewillige cd's :7 Neem morgen die CD maar ff mee naar school, dan zal ik kijken of ik er nog wat van kan maken. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha, 'kay!
Waarschijnlijk kan jouw brander der ook wat meer mee als mijn kieskeurige Aopen 40x :)

• CyBoB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-11 16:29

CyBoB

.::BURB::.

Het wil soms ook wel lukken met CloneCD.
en lees hem dan met je brander, die lezen wat beter dan met een normale cdspeler.

• Stacium
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Op maandag 11 juni 2001 17:39 schreef E-Vix het volgende:
jep, ik gebruik zilverpoets en een schijfje met een soort stof er op wat je op de boormachine kan zetten

krassen verdwijnen en je kan de cd weer lezen

werkt perfect :)

It seemed like a good idea at the time

Verwijderd

Als de kras aan de bovenkant zit lak je dat toch iig FF dicht.

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:21
gebruik het freeware programma cd-bremse en zit hiermee je cd-rom speler op 1 speed.
Misschien dat dit lukt
CDBremse

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 juni 2001 21:55 schreef CyBoB het volgende:
Het wil soms ook wel lukken met CloneCD.
en lees hem dan met je brander, die lezen wat beter dan met een normale cdspeler.
had ik maar een fikkah :)
misschien binnekort toch es 1tje op de kop tikken trouwes...
Op dinsdag 12 juni 2001 00:54 schreef HlpDsK het volgende:
En dat helpt? De cd word toch van onderen gelezen, dus ik zie er niet echt het nut van in. Bovendien is het echt een superklein krasje. Ik moet echt moeite doen om het te vinden. Echt bijzonder lullig dat hij het niet meer doet, want ik heb cd's die er veel erger aan toe zijn maar die het nog prima doen. En waarmee moet je het dan dichtlakken? Met van dat spul uit cd-repair kitjes?

• oVRoM
  • Niet online
Als je mij je adres ff mailt (dodger@introweb.nl), dan stuur ik je mijn Unreal cd wel op... Ik kreeg 'm gratis bij m'n videokaart lang geleden, en ik heb 'm geloof ik 5 minuten gespeeld, daarna nooit meer :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 juni 2001 01:06 schreef oVRoM het volgende:
Als je mij je adres ff mailt (dodger@introweb.nl), dan stuur ik je mijn Unreal cd wel op... Ik kreeg 'm gratis bij m'n videokaart lang geleden, en ik heb 'm geloof ik 5 minuten gespeeld, daarna nooit meer :)
wow, das vriendelijk!
Hardstikke bedankt alvast!!!
Check ya mail maar, als het goed hebbie mijn adres al...

Heh, sommige mensen snap ik trouwes niet he, dat je zo'n briljante game nauwelijks gespeeld hebt en zomaar weggeeft :)

• oVRoM
  • Niet online
Op dinsdag 12 juni 2001 01:17 schreef PsyFlux het volgende:
Heh, sommige mensen snap ik trouwes niet he, dat je zo'n briljante game nauwelijks gespeeld hebt en zomaar weggeeft :)
Komt omdat ik een mietje ben :o
Ik heb er een bloedhekel aan als ik schrik in spellen, dus toen ik ff de sfeer geproefd had wist ik al genoeg: "Dit spel is niet goed voor mijn hart" :)
Nee laat mij maar een potje Transport Tycoon spelen, dan ben ik blij :)

Verwijderd

Topicstarter
whehehe, zonde... maar soms schrik je inderdaad flink. Zoals dat tweede level waar je net uit het ruimteschip komt en de grotten gaat verkennen. Gaan opeens al die lichten uit, slaan de deuren dicht en staat er zo'n alien achter je >:)
De eerste keer heb ik ook wel een clip xtra afgevuurd nadat het monster al dood was :P
Of een brug over lava heen die net instort als jij vluchtend voor een skaarj warrior der overheen rent...

ahhh, sweet memories... als ik weer een goede cd in m'n gelukkige bezit heb leen ik die ook NEVER de NEVER meer uit :+

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-10 11:15
IsoBuster werkt ook goed. Geen idee waar het precies staat.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

A-Open 40x :r
* dreeke heeft niet bepaald het beste voor met A-Open cdrom spelers, omdat ze inderdaad bij het allerkleinste vuiltje op je CD al niks meer kunnen lezen

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Als de kras aan de bovenkant zit dan kan je het vergeten. Daaronder zit de reflecterende laag met info. Je mist dus een streep met data nu, dat is niet meer goed te maken of te corrigeren. Als de kras aan de onderkant zit dan is er nog wel wat mee te doen. Autopoets b.v. waardoor je een polariserend effect krijgt en de lichtval anders is.

• Stacium
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Op dinsdag 12 juni 2001 07:28 schreef ge0rgi0 het volgende:
Als de kras aan de bovenkant zit dan kan je het vergeten. Daaronder zit de reflecterende laag met info. Je mist dus een streep met data nu, dat is niet meer goed te maken of te corrigeren. Als de kras aan de onderkant zit dan is er nog wel wat mee te doen. Autopoets b.v. waardoor je een polariserend effect krijgt en de lichtval anders is.
Jep, je hebt helemaal gelijk

wat Hlpdsk nou zei met het dichtlakken van een kras aan de bovenkant :? :? dat kan ntrlk nooit werken

It seemed like a good idea at the time

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Proberen kan toch geen kwaad?

Verwijderd

Je kan ook IsoBuster een keer proberen, die leest hem gewoon RAW uit (als het goed is :) )

• D-Devil
  • Laatst online: 05-12-2022
Probeer dit als laatste oplossing...

CD-Repair.nl

Freelance tweaker

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Moet ik dat bestand nog sturen???
zoja geef je email ff!

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• D-Devil
Op dinsdag 12 juni 2001 09:34 schreef KixAss456 het volgende:
Je kan ook IsoBuster een keer proberen, die leest hem gewoon RAW uit (als het goed is :) )
Lezen is een kunst.....
Geplaatst door PsyFlux - maandag 11 juni 2001 17:37

--------------------------------------------------------------------------------
okay, ik zal blindread eens proberen. Hopelijk is het shareware, want tot zover heb ik alleen demoprogramma's kunnen vinden waarbij je de files niet werkelijk kunt recoveren zonder het product te kopen. Nouja, anders moet ik maar ff zoeken naar een serial of een crack
Isobuster is er nu in elk geval al mee bezig, maar ik ben bang dat die de bitjes die hij niet kan lezen gewoon overslaat...

Freelance tweaker

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op dinsdag 12 juni 2001 00:54 schreef HlpDsK het volgende:
Logisch toch: als je de kras dichtlakt, lopen de bits er niet uit en heb je geen dataverlies ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 juni 2001 01:35 schreef VlasBaard het volgende:
IsoBuster werkt ook goed. Geen idee waar het precies staat.
Al geprobeert... geen geweldig resultaat.
Als de kras aan de bovenkant zit dan kan je het vergeten. Daaronder zit de reflecterende laag met info. Je mist dus een streep met data nu, dat is niet meer goed te maken of te corrigeren.
Zoals ik al zei lijkt het erop dat hij de reflecterende laag met data geschampt heeft. Als ik 'm tegen het licht hou zie ik namelijk niet eens een puntje licht waar de laag ontbreekt... Bovendien loopt de installatie telkes op een ander punt vast. Maar er is 1 groot bestand wat ik eigenlijk nooit helemaal goed kan krijgen :'(
Trouwes, een vriend van mij heeft een 24X onbekend merk, en dat ding leest alles! Ik heb wel es een Quake2 cd geleend van die gast, daar zaten gewoon een stuk of 20! gaatjes in de datalaag... Bij mij wou hij dus niet eens meer initialiseren, maar bij hem wou hij nog prima.
Op dinsdag 12 juni 2001 09:38 schreef D-Devil het volgende:
Probeer dit als laatste oplossing...

CD-Repair.nl
heheh, daar heeft ook iemand net flash geleerd :P
Op dinsdag 12 juni 2001 09:40 schreef Taro het volgende:
Moet ik dat bestand nog sturen???
zoja geef je email ff!
Bedankt voor het aanbod, maar ik krijg al een originele cd van oVRoM zoals eerder te lezen was!!! Ik heb dus ook eigenlijk geen tips meer nodig om die cd te lezen, want ik vind het wel best zo... Ik weet alleen maar weer dat ik erg voorzichtig met m'n cd's moet zijn.

Ik vraag me trouwes nog wel af wat Hlpdsk bedoelde met het dichtplakken van de bovenkant... ik zie er nog steeds het nut niet van in :)

• D-Devil
Op dinsdag 12 juni 2001 12:35 schreef PsyFlux het volgende:

heheh, daar heeft ook iemand net flash geleerd :P
[..]
:9 :D

Freelance tweaker

Verwijderd

Het is theoritisch mogelijk om een gaatje van 1 mm(ofzo) in een cd te maken. En dan werkt hij nog perfekt. Dit komt doordat elk bitje er meerdere keren op wordt gezet. (8>

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 01:05 schreef Mad_Manic het volgende:
gebruik het freeware programma cd-bremse en zit hiermee je cd-rom speler op 1 speed.
Misschien dat dit lukt
CDBremse
ROFLMAO :) :z

Hebben ze die ook voor processorventilators en harddisks :P
Pagina: 1