Toon posts:

[Excel 2010] Stoppen doorlopen text in naastgelegen lege cel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-11 17:07
Hey tweakers,

Weet iemand een optie om te voorkomen dat text in een te volle cel doorloopt in de lege cel ernaast?

Wat nog het dichtst in de buurt zit van wat ik zoek is wordwrap met een vaste rijhoogte waardoor cellen niet hoger worden (dit wil ik namelijk niet). Het enige nadeel hiervan is dat als een cel lange woorden bevat het lijkt alsof hij niet overloopt.

De botte-bijl methode is om gewoon een spatie te zetten in de cel ernaast, maar dan kloppen een paar van mijn formule's die naar lege cellen kijken niet meer...

Ik heb al redelijk wat zitten googelen, maar wat ik daar tegen kom is vooral de wordwrap, wat ik dus geen ideale oplossing vind.

Steam

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Weet iemand een optie om te voorkomen dat text in een te volle cel doorloopt in de lege cel ernaast?
??
Volgens mij is dit 'gewoon' een basis-functionaliteit van Excel, en dan alleen nog maar on-screen. De tekst is hoe dan ook gevangen in de cel waar je deze hebt in getypt. Excel zal dat (zolang deze cel de actieve is) de complete tekst weergeven, en deze daarbij (eventueel) over de naastgelegen cel(len) heen tonen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Polbeer91
Klopt, maar ik vind daardoor de kolom daarnaast rommelig ogen. Het is nu niet meer in een oogoplsag te zien welke cellen daar leeg zijn, omdat sommige lege cellen gevuld lijken. Ik zou dus graag deze 'basis-functionliteit' ergens uit kunnen zetten.

Steam

• bagpiper001
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-11-2021
Uhm ik heb geen idee of je hem ergens uit kunt zetten, maar de dummy-methode werkt: tekst wrappen en daarna de cel weer met de hand naar boven schuiven ;-)

• HammieDuDe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-12 11:49
Functionaliteit kun je naar mijn weten niet uitzetten, je kan het alleen wel voorkomen door de cellen een fixed breedte en hoogte te geven en een wrap text uit te voeren. Nieuwe data loopt automatisch niet door.

Achterhoek | Loxone | PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | 12.200wp PV | Zehnder Q600

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

'k Liep hier ook wel eens tegenaan en vond uiteindelijk de volgende oplossing die in mijn geval werkt (Excel 2010):
To stop content from overlaying the blank cells to it's right, all you have to do is....

- Select the Cell that contains the content
- Right Click (Crtl-1) and select "Format Cells"
- Click on the "Alignment" tab
- Look in the Text Alignment area specifically at the Horizontal Drop Down Menu
- Under Horizontal you want to select "Fill" - Now click OK
- That's it... Problem Solved! -

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:36

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Alleen kun je dit alleen bij de cel(len) waar het om gaat toepassen. Wanneer je dit op alle cellen doet, en de cellen rechts van je tekst leeg zijn, wordt de tekst herhaald zolang er lege cellen zijn.

Zoals je hieronder ziet, de tekst in B3 staat er echt maar 1x in, maar blijft herhaald worden.

Dan blijft het alsnog een handmatig werkje om de cellen op te maken in plaats van dat je met een stukje VBA je hele sheet of workbook opmaakt.

Coding in the cold; <brrrrr />

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-11 09:10

garriej

Ik las ondertieten.

Gewoon een spatie in de cell ernaast zetten.

• AGee
  • Niet online

AGee

Belindo schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 09:48:
Alleen kun je dit alleen bij de cel(len) waar het om gaat toepassen. Wanneer je dit op alle cellen doet, en de cellen rechts van je tekst leeg zijn, wordt de tekst herhaald zolang er lege cellen zijn.

Zoals je hieronder ziet, de tekst in B3 staat er echt maar 1x in, maar blijft herhaald worden.
[afbeelding]

Dan blijft het alsnog een handmatig werkje om de cellen op te maken in plaats van dat je met een stukje VBA je hele sheet of workbook opmaakt.
Dit gedrag krijg ik niet als ik de "fill"-alignment op niet-naast-elkaar gelegen kolommen toepas. Zou voldoende kunnen zijn voor TS :)
garriej schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 09:52:
In sommige gevallen een oplossing, maar vaak niet altijd even wenselijk.

• Polbeer91
Belindo schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 09:48:

[afbeelding]
Dit krijg ik inderdaad ook.
naitsoezn schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 09:57:
[...]

Dit gedrag krijg ik niet als ik de "fill"-alignment op niet-naast-elkaar gelegen kolommen toepas. Zou voldoende kunnen zijn voor TS :)
Wat bedoel je precies met niet-naast-elkaar gelegen kolommen? Als ik dit op één enkele kolom toepas krijg ik al dat. O nee, hij herhaald het gewoon binnen de cel steeds opnieuw. Dit zal vast wel de bedoeling zijn van 'fill' maar is voor mij nu ongewenst.
garriej schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 09:52:
Dit werkt inderdaad, maar moet handmatig gebeuren en is daarom veel werk. Ook werken functies die op lege cellen testen nu verkeerd...

In ieder geval bedankt voor jullie suggesties, hoop dat nog iemand iets weet of dat ik zelf wat kan vinden

Steam

• AGee
  • Niet online

AGee

Polbeer91 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:54:
Wat bedoel je precies met niet-naast-elkaar gelegen kolommen? Als ik dit op één enkele kolom toepas krijg ik al dat. O nee, hij herhaald het gewoon binnen de cel steeds opnieuw. Dit zal vast wel de bedoeling zijn van 'fill' maar is voor mij nu ongewenst.
Als ik één kolom selecteer door op de bijbehorende letter te klikken, en vervolgens voor die hele kolom de alignment op "fill" zet, dan gaat alles goed bij mij.

• Polbeer91
naitsoezn schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:18:
[...]

Als ik één kolom selecteer door op de bijbehorende letter te klikken, en vervolgens voor die hele kolom de alignment op "fill" zet, dan gaat alles goed bij mij.
Ook als sommige cellen zo breed zijn dat de tekst er meer malen in past? Bij mij herhaalt ie dan de tekst binnen de cel opnieuw?

Steam

• AGee
  • Niet online

AGee

Polbeer91 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 18:07:
[...]

Ook als sommige cellen zo breed zijn dat de tekst er meer malen in past? Bij mij herhaalt ie dan de tekst binnen de cel opnieuw?
Yep. De kolom ernaast moet dan wel 'normale' horizontale alignment hebben :)

Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee