Toon posts:

PW & Amazon.de

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom steeds vaker tegen dat bij producten een vermelding staat met een extreem laagste prijs. Maar al te vaak blijkt dit dan van Amazon.de te zijn welke in de complete PW helemaal grijs onderaan staat omdat "De onderstaande aanbiedingen voldoen niet aan de filters ('iDeal' en 'Opsturen'):". In de meeste gevallen heeft de bovenste (dus echt goedkoopste) een prijsvermelding die tot 20% hoger ligt.

Dit geeft (vooral bij gebruikte artikelen) een volledig misplaatste indruk.

Kan of Amazon.de niet worden weggelaten (wie koopt daar iets?) of niet gebruikt worden als "laagste prijs". Zou veel verwarring voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Er is al vaker over Amazon in de PW geklaagd, niet alleen over dit overigens, maar een oplossing is er bij mijn weten niet.

"Wie koopt daar iets?"
* Raven steekt hand op, al gaat het dan meestal om boeken en muziek.

[ Voor 21% gewijzigd door Raven op 05-08-2014 11:13 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sluit mij bij TS aan. Erg irritant dat als je een overzicht heb van producten dat vaak de laagste prijzen van Amazon.de zijn. Daar ben ik komende tijd niet van plan om te bestellen. Hierdoor is de Prijsalert ook niet boeiend meer. Vaak is de prijs van Amazon.de wel mijn gewenste prijs. Er zou gewoon een globale filter moeten komen, die de prijs van Amazon.de totaal negeert. En dus ook bij Prijsalerts, productenoverzicht etc. etc.

Sorry voor mij geklaag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Neeee, amazon.de niet weglaten.
Is juist een goed referentiepunt. Koop daar regelmatig wat en er komen regelmatig interessante aanbiedingen voorbij!
Zo was er afgelopen week nog een (met 3 jr. garantie) 256GB Transcend SSD340 voor 88 euro. :9
Terwijl de nederlandse prijzen veel hoger liggen. (ca. 100 stuks waren binnen enkele dagen uitverkocht)

En uit ervaring weet ik dat EN amazon.de vrijwel alles gratis verstuurd EN hun retourbeleid veel klantvriendelijker is dan vrijwel alle NL winkels. Dus amazon.de is een waardevolle vermelding.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Alleen heeft niet iedereen een creditcard, dus aan de andere kant is het wel te begrijpen waarom ie voor veel GoTters niet nuttig is.

Semi-offtopic: Is het trouwens nog steeds zo dat retouren naar DE moeten? Zie ze wel eens vanuit Zwolle bestellingen versturen, maar geen idee of ze daar (in NL) ook retouren accepteren.

[ Voor 41% gewijzigd door Raven op 06-08-2014 10:35 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een algemene filter die Amazon.de weglaat lijkt mij vreemd. Helemaal omdat je ook personen hebt die het helemaal prima vinden om met CC of Paypal te betalen. Het zou logischer zijn op de laagste prijs te baseren op de persoonlijke filters die je als ingelogde gebruiker hebt.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind dat Amazon enkele grote bezwaren heeft. Produkten komen i.h.a. van verschillende leveranciers wat het moeilijk maakt om tevoren te weten wie het levert en hoe de service zal zijn. Verder is betalen lastiger.

Voor boeken en muziek (althans vroeger, nu kan alles geDLed worden, ook legaal) maakt service weinig uit maar voor electronica ligt dat duidelijk anders.

Dat alles lost van het feit dat je Amazon.de eigenlijk alleen maar ziet als er een enkel artikel is waar ze mee stunten maar wat meestal niet of zeer beperkt op voorraad is. Zelfde waar Pixmania en Foka ook vaak last van hebben. Lekker de goedkoopste zijn maar niet kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Volgens mij staat de prijs van amazon.de er alleen als het echt door Amazon zelf geleverd wordt. Anders niet.

En ik vind het bijvoorbeeld heel fijn dat ze er tussen staan en zou ze dan ook echt missen. (naast het feit dat ze er gewoon voor betalen om er in te staan).

Laagste prijs op basis van persoonlijke filters is niet te doen wat betreft caching helaas, het item is al vaker aan bod gekomen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Raven schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 10:34:

Semi-offtopic: Is het trouwens nog steeds zo dat retouren naar DE moeten?
Waar de retouren heen gaan/moeten is toch helemaal niet van belang?
Je geeft online op dat je iets wilt retourneren, je krijgt een zelf uit te printen adreslabel (gratis terugsturen!), je plakt het op de doos en brengt het naar een postnl servicepunt. That's all.
Vervolgens kun je online keurig volgen waar je pakket heen gaat c.q. wat er mee gebeurt.

Zo heb ik al eens een duur objectief op deze manier omgeruild (vond dat er teveel stofjes inzaten). En het vervangende exemplaar sturen ze al op vóórdat je het 1ste exemplaar hebt teruggestuurd (m.a.w. op een bepaald moment heb je er twee in huis), vervolgens krijg je 30 dagen de tijd (na uitgifte van het RMA label) om het 'foute' ding terug te sturen. Dat is een service die ik hier in NL niet zo gauw zie... ;w

Of als iets beschadigt is tijdens transport (postnl heeft weer eens te hard met de dozen gegooid). ff online chatten en je hebt no-questions-asked, zo weer een vervangende zending in huis. Ideaal. _/-\o_

En dat producten van verschillende leveranciers komen... so what? Dat is bij bol, bij wehkamp, bij mediamarkt, bij [whatever elektronika warenhuis] ook het geval.
Als je er op let dat je de spullen bestelt 'Verkauf und Versand durch Amazon' dan is de service optimaal en zeer klantvriendelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 06-08-2014 13:53 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wist niet eens dat dat gratis was :o Maar uhm, bij een PostNL servicepunt afleveren en dan kunnen volgen? Tot de grens ja, daarna is volgen niet meer mogelijk.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nee hoor, je kunt je retourzending van deur tot deur volgen. Ook over de grens! Ik heb het hier over trace systeem van amazon.de. Da's veel specifieker dan alleen het logistieke gedeelte van postnl.
Je ziet uiteindelijk zelfs wanneer het weer terug is in het distributiecentrum en vervolgens retour gaat naar de OEM. En ook keurig de afhandeling van je retour claim en/of er nog commentaar is op de originele reden waarom je iets retourneerde. :Y

Nogmaals, dat heb ik in NL bij welke winkel dan ook, nog nooit zo uitgebreid en zorgvuldig gezien.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Datafeest schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 10:39:
Een algemene filter die Amazon.de weglaat lijkt mij vreemd. Helemaal omdat je ook personen hebt die het helemaal prima vinden om met CC of Paypal te betalen. Het zou logischer zijn op de laagste prijs te baseren op de persoonlijke filters die je als ingelogde gebruiker hebt.
Sorry misschien was ik niet duidelijk genoeg. Ik bedoel met globale filter. Een globale filter die persoonsgebonden is. Dus dat ik als gebruiker helemaal niets meer terugzie van Amazon.de in de prijswatch en ook niet in mijn wenslijsten. Uiteraard realiseerde ik mij heel goed dat er veel mensen juist wel gebruik van maken.

Maar goed het is maar een wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan.timmer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 13:19
Dit topic is al weer een tijdje oud maar volgens mij nog steeds erg actueel.

Ik vandaag wezen kijken voor een USB stick voor mijn vader, krijg je een mooie vanaf prijs van €35 euro voor een 128GB USB stick. En op de vervolg pagina zie je ze voor €65+. Met uiteraard amazon.de grayedout en dus niet meegenomen.

Zou het mogelijk zijn om dit zelfde filter ook toe te passen in de "vanaf" prijs op de zoek pagina zelf van pricewatch? Dat zou een helehoop verwarring schelen!. Want op deze manier is het zoeken naar een (goed)koop product nogal verneukeratief als de prijzen niet overeenkomen met de daadwerkelijk "mogelijke" prijzen.

[ Voor 14% gewijzigd door daan.timmer op 28-04-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Maar de laagste prijs klopt sowieso vaak niet... Krijg je een lijstje prijzen, klik je op de winkel(s) met de laagste prijs, is de prijs toch in misschien wel de helft van de gevallen hoger dan in de pw aangegeven staat :'(

Amazon.de ben ik trouwens helemaal voor, dat terzijde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:19

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Als de prijzen inderdaad verkeerd blijken te zijn, horen we het graag. Dat kan via dit topic of via het meldpunt (zie http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/31964476 waar je het meldpunt kan vinden). Als je een melding maakt in dit topic, graag ook de Pricewatch-url erbij vermelden ;) Mocht blijken dat Amazon.de structureel een potje ervan maakt, moeten we natuurlijk maatregelen treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan.timmer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 13:19
Ansich klopt de prijs op amazon.de wel, maar het is nogal misleidend als je hebt aangefinkt geen webshops te willen zien die geen iDeal/opsturen ondersteunen maar deze wel in het overzicht van producten voorkomen.

Het gaat in dit geval over: pricewatch: Sandisk Cruzer Blade 128GB Rood

Het zou de pricewatch sieren als de filter opties gewoon worden meegenomen: http://tweakers.net/categ...ZGBgYAI3MTawAcQ3AQKm2thYA

De eerste twee hits voldoen al niet aan de criteria iDeal/opsturen. En dan is de eerste hit €30 duurder en de 2e hit €15 euro duurder. Je kan dus niet uitgaan/vertrouwen op de prijzen die je ziet op de zoek pagina. Het voelt bijna het zelfde als wanneer je (vroeger?) ging vliegen en je eerst ziet prijs €150 retour londen en dan komt er dit, dit dit dit dit en dit nog bij voila, €300 retourtje londen "eigenlijk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Ben er ook niet voor om Amazon.de te verwijderen alleen omdat sommigen een aversie hebben tegen creditcards. Het kan natuurlijk ook zijn dat je geen creditcard kunt aanschaffen vanwege leeftijd of omdat je geen baan hebt. Dit weegt echter niet op tegen het feit dat je soms grote prijsverschillen hebt. Ik zou zelfs willen voorstellen om http://rakuten.de ook op te nemen.

In het zoek- of categorie-overzicht heb je trouwens helemaal geen mogelijkheid om op betaalwijze te filteren. http://tweakers.net/categorie/306/usb-sticks/producten/ Die optie zit een niveau daaronder. Op zich dus logisch dat de Amazon prijs daar wel getoond wordt.

Misschien een idee dit filter een niveau hoger ook weer te geven?

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 14:01

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Voor dat laatste, zie ook ACM in "Pricewatch is "vervuild" met aanbiedingen die niet voldoen" en verder voor een aantal technische overwegingen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik was in elk geval heel blij dat Amazon in het lijstje stond toen ik een maand geleden een homecinemaset bestelde. De goedkoopste winkel in Nederland was exclusief verzondkosten 80 euro duurder dan ik nu bij Amazon inclusief verzenden kwijt was. Daar doe ik het wel voor. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1