Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

keuzes, keuzes oh ja en nog wat keuzes

Pagina: 1
Acties:

• Co_2J
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-07 19:29
Ik hou al even de LBBG's in de gaten als indicatie maar vindt daar toch elke keer weer een groot gat zitten tussen de onderkant/ midden en top van de markt... Er zit zoveel tussenin dat het oerwoud qua bomen zelf er volgens mij niks bij is...
Daar helpen de eigen producenten sites ook niet al te best mee want niet alles is te kiezen of te vinden op hun website .. Lenovo/ Acer/ Asus allemaal niet te vergelijken of uberhaubt niet te vinden.. Vele, zelfs binnen in een serie, zijn niet beschikbaar qua informatie oid en moet je echt van derde sites afhalen. Enkel Toshiba heeft dit wel voor elkaar wat mij betreft

Ik wil nl. voor mijn vrouw een nieuwe vervanging voor haar 6 jaar oude Toshiba Satellite, die kuren begint te krijgen dit is nog een AMD TurionX2 :

Nu is het budget voor deze rond 5 á 600,- Enige wens is 15,6 scherm (wil niet zo groot) en mooi beeld en hoeft niet al te zwaar belast te worden met foto/video bewerking software etc. Ook geen zware games..Enkel wel één die er weer voor jaren er tegen aan kan. Logisch is dan ook de keus voor een nieuw OS bijv. Win 8 en verder zal er alle voorkomende office programma's opkomen/ internetten mailen en wat licht streamen op z'n tijd. Nu had ik daar als alternatief voor bedacht:

Toshiba L50-B14L met een AMD R7M260 + 8Gb ram & 750Gb HD
pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-14L
of
Acer E1-572G met een AMD HD 8670M + 4Gb ram & 500Gb HD
pricewatch: Acer Aspire E1-572G-74504G50Mnkk

Beide zijn een 1366x768 scherm met een i5-4200U in de L50 en een i7-4500 in de E1

Ikzelf heb een bijna 8 jaar oude Clevo M570U T5600 Dual Core met een G.F Go 7950 GTX welke ook allerlei kuren begon te krijgen zowel softwarematig icm. Win 7 en ook het linker scherm schaniertje is gebroken en kan de klep daardoor niet meer dicht.
Aangezien ik wel veel videobewerk en soms wat game en veeleisend ben had ik onderstaand op de wens lijst staan als alternatief...budget rond 800,- Ik heb voor deze dan op de korrel:

Asus R751LB-T4021H met een GT740m + 8Gb ram & 750Gb HD
pricewatch: Asus R751LB-T4021H
of
Acer V3-772G-747a8G50Mamm met een GT750M + 8Gb & 500Gb
pricewatch: Acer Aspire V3-772G-747a8G50Mamm

Hebben jullie nog mooie alternatieve opties die ik over het hoofd heb gezien?

• Stefanto
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 16:11
Ik zie dat je al wat huiswerk heb gedaan. Probeer ander de 'Best Buy Guide' over laptops als je iets van advies wil.

• Co_2J
Stefanto schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 08:42:
Ik zie dat je al wat huiswerk heb gedaan. Probeer ander de 'Best Buy Guide' over laptops als je iets van advies wil.
Haha ja dat kan je wel zeggen inderdaad... was een latertje.. :O
maar die BBG voor laptop's heb ik ook al doorgenomen maar ik vindt daar zoveel verschil inzitten in advies en toch wel erg beknopt overkomen.... er zijn na mijn zoektocht nav deze LBBG wel meerdere keuzes...
en er zit nog zoveel tussen en omheen dat ik ook wel begrijp dat ze niet alles kunnen vermelden of testen.

Bijv. bij de basis LBBG van augustus voor 579,- komt deze uit op de Asus K56 Series K56CB
reviews: Laptop Best Buy Guide: augustus 2013
Enkel deze heeft een i5-3317U ipv 4200U & GF GT740M ipv AMD R7 & 320 HD ipv 750 Gb
De Toshiba L50-B14L zit op 594,- op dit moment. ( mijn vrouw heeft nu ook Toshiba)

De "betaalbare" middenklassers komt uit op een Dell Thinbook van 14" voor wat minder geld... maar ook veel minder spec's Alternatief is een Asus 13"...
ik wil voor mezelf echt wel een 17" formaat hebben met wat meer onder de motorkap voor dat geld.
Of je gaat vlgs de BBG naar de game variant voor zo'n 1499,- ... dat is weer 633,- méér dan de evt. te kiezen Acer V3-772G-74

Ben benieuwd of mensen specifieke ervaringen hebben met de genoemde merken Toshiba/ Acer/ Asus
en welk zij uit deze opties zouden kiezen kijkende naar spec cq merk ervaring.

(btw Lenovo ook wel overwogen maar daar val ik al van in slaap bij het zien van het uiterlijk... maar dat is natuurlijk zeer objectief en een gevoel/smaak kwestie)

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11 22:14
Als je opzoek bent naar een standaard 15" laptop voor je vrouw en ik lees een lichte voorkeur naar AMD hardware zou je bijvoorbeeld kunnen kijken naar HP, deze hebben beide AMD CPU/GPU en een Full HD scherm. Dat is denk echt echt wel een paar 10,- meer waard en dat kijkt echt veel lekkerder.
pricewatch: HP Pavilion 15-p032nd
of
pricewatch: HP Pavilion 15-p052nd

Voor een wat betere 17" laptop tot ongeveer 999,- staan er in de BBG van een paar maanden geleden wel een paar. Mijn tip zou wel zijn, neem geen U variant van intel en als het kan koop een kleine SSD bij om windows op te zetten, dat is een wereld van verschil en je wilt waarschijnlijk nooit meer anders.

pricewatch: Asus N750JK-T4157H
pricewatch: MSI Gaming Series GP70 2PE-022NL

of de Toshiba Satellite S70-B-10N met een AMD Radeon HD M265X 2GB

Succes met de keuzes

*edit*
De pricewatch is nog niet helemaal up te date, afgelopen week/dagen zijn er veel nieuwe/refresh laptops uitgekomen met 4de generatie intel en de 8xx serie van Nvidia. Kijk dus ook op de site van Acer/HP/Asus voor de nieuwste modellen (bijvoorbeeld de nieuwe V3 van acer)

[ Voor 10% gewijzigd door duk3n op 05-08-2014 10:57 ]

• Co_2J
Tnx duk3n, .. bedankt voor tips

die lichte voorkeur voor AMD is toentertijd bij die Toshiba een prijslevel keuze geweest... deze zijn altijd al wat goedkoper geweest... maar heb altijd wel het gevoel gehad dat ze achterbleven enkel dat is nooit echt een groot issue geweest.

Als ik die HP's in overweging neem, en dus net even gedaan, denk ik dat die meer tekort gaan komen t.o.v. de huidige op de korrel genomen types..
De AMD A8-6410 voor 589,- staat op plek 665 met CPU mark 2432 en dat i.c.m. dan een iets snellere R7 M265 ipv 260 GPU...
http://www.cpubenchmark.n...u=AMD+A8-6410+APU&id=2266
De Gpu Radeon R5 M230 van de HP p032 is zelfs een klasse 3.

Gaat dat dan niet erg tekort schieten naar een Full HD scherm?
In die 15,6 " optie daar zitten die Intel i5 en i7 U varianten in...
wat is daar het gemis in dan omdat je dit zou afraden?

De Toshiba S70...
55%: Zulke slechte cijfers zijn zeldzaam. Er zijn bijna geen notebooks die slechtere cijfers hebben gekregen.
http://www.notebookcheck....e-S70-B-10N.121404.0.html

Vwb die 17" varianten... die Asus N750 had ik ook gezien inderdaad maar die is echt wel te duur... die is nog eens zo'n 165,- duurder.
Die MSi gp70 daar zit een i5 4200H in met 840M die wel wat sneller zou zijn dan 740M maar iets minder dan dan GT750M ..
Volgens de HWI zou deze dan toch wel weer wat achter blijven in de testen... http://nl.hardware.info/p...-022nl#tab:testresultaten

mooi hé die titel...keuzes keuzes en nog eens keuzes... :-)

PS ik ga zeker nog even kijken bij die nieuw uitgekomen... maar die sites van Acer etc zijn echt ruk hoor... je kan niet goed vergelijken en is niet overzichtelijk welke type nu welk is.
Jij noemt de nieuwe V3... ik ga kijken...bedankt voor alle tips,

• Co_2J
Mijn tip zou wel zijn, neem geen U variant van intel en als het kan koop een kleine SSD bij om windows op te zetten, dat is een wereld van verschil en je wilt waarschijnlijk nooit meer anders.

*edit*
De pricewatch is nog niet helemaal up te date, afgelopen week/dagen zijn er veel nieuwe/refresh laptops uitgekomen met 4de generatie intel en de 8xx serie van Nvidia. Kijk dus ook op de site van Acer/HP/Asus voor de nieuwste modellen (bijvoorbeeld de nieuwe V3 van acer)
Ben er wel achter wat de U versie is... Ultra low power en dus een soort geknepen variant om te besparen op allerlei vlakken. http://ark.intel.com/compare/75459,75119,75460

Dan valt voor mij de Asus R751 toch zeker wel af met een i5-4500U tov de Acer V3772G met een i7-4702MQ

Enkel voor de standaard 15" maakt deze geknepen variant voor prestatie niet veel uit toch en is niet zo doorslaggevend...enkel ik kom er nu net achter dat in de L50-B 14L geen optische drive zit.
mmmm dan wordt het waarschijnlijk toch de 15 p052nd

damn wordt gek van mezelf en al die opties'.... |:( 8)7

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 16:16
Hoeveel maak je echt gebruik van je optische drive? Sporadisch eens?

Zo ja, kan je gerust een externe optische drive kopen. Ik denk dat je er gemakkelijk een kan vinden voor onder de €30 deze tijd.

• Co_2J
Nou heb toch goed geluisterd en overwogen, n.a.v. duk3n zijn advies, de 15 p032nd met een HD scherm en liever geen " U " variant... en ook misterdoom voor het advies voor een evt. extern optische drive...idd voor rond de 30,- wel te krijgen... waarvoor beide dank _/-\o_

pricewatch: HP Pavilion 15-p032nd
tov L50-B-14L
pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-180

http://nl.hardware.info/v...l/producten/221340-214442

Mede om dat hier dus inderdaad een Full HD (ipv 1366x768) inzit met dezelfde losse GPU chip AMD Radeon R7 M260 maar dan wel met een AMD A8-6410 Cpu ipv i5 4200U.
Het verschil voor een standaard te gebruiken 15" laptop is dan idd wel te verwaarlozen
http://www.cpubenchmark.n...php?cmp[]=2266&cmp[]=1947
Ook heeft deze een een 1Tb schijf ( ipv 750Gb) en een optische drive....

Kortom een lang verhaal om alle plusjes neer te zetten maar we kunnen weer op tijd naar bed... :O d:)b
Pagina: 1