pc crashed met verticale strepen op mijn beeld

Pagina: 1
Acties:

• derone23
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-10-2024
Hallo Tweakerganger,

Mijn pc crashed vaak na enige tijd gamen, waarna ik alleen maar verticale strepen op mijn beeld zie.
Zelf heb ik ook al onderzoek hierna gedaan en ook al een keer mijn drivers geherinstaleerd. Wat ik begrijp kan het aan mijn Grafische kaart liggen, maar de mijne is pas nieuw(en al een keer teruggestuurd naar de winkel) het gaat hier om een Radeon R 9280x Asus DirectCU II Top. Kortom ik ben ten einde raad.

alvast bedankt,

Edit: Inderdaad best handig als ik mijn onderdelen even opnoem:

AMD FX-Series FX-6100 / 3.3 GHz - Socket AM3+
Scythe Mugen 3 PCGH Edition CPU Cooler
ASUS M5A97 - Moederbord - ATX - Socket AM3+
Corsair XMS3 - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM
WD Caviar Black WD1002FAEX - Vaste schijf - 1 TB.
SeaSonic M12II EVO 620 Bronze - Voeding (nieuwe voeding, oude was CoolerMaster Silent Pro M500)

.

[ Voor 31% gewijzigd door derone23 op 05-08-2014 20:17 ]

• Stefanto
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09-2025
Dag dag,

Als je oplossing wil dan zou ik adviseren om de video kaart ergens anders in zetten en on-broad aansluiting te gebruiken om moederbord uit-te-sluiten.

Voor de rest als je de videokaart al terug gestuurd heb. Dan zou ik zeggen je hebt gewoon pech gehad.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Voeding niet goed? Probeer zwaardere of andere.

http://www.tomshardware.c...cal-gray-lines-games.html
http://www.overclock.net/...-vaporx-gray-screen-issue

Met google hier mee zoeken,
Radeon R9280x Asus+stripes

[ Voor 80% gewijzigd door jan99999 op 05-08-2014 09:04 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:36

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Probeer in ieder geval eerst te onderzoeken aan welk onderdeel het ligt. Eerste verdachten zijn inderdaad videokaart zelf en voeding. Stress-test je videokaart en hou daarbij de temperaturen en voltages in de gaten.

Post ook de volledige lijst van onderdelen in je computer, dat maakt troubleshooten ook een stuk makkelijker.

En met ^^, zoek uiteraard ook of er vergelijkbare problemen bekend zijn met je specifieke model videokaart.

[ Voor 14% gewijzigd door Mad Marty op 05-08-2014 09:02 ]

Rail Away!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-01 09:09
Heb je de zoekfunctie al gebruikt hier op Tweakers? Dit probleem is denk ik wel 500x voorbij gekomen de afgelopen 3 maanden. Het gaat hier in veel gevallen om een productiefout waardoor de VRMs van je 280x te heet worden en dus die strepen gaan vertonen.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je inderdaad een brakke voeding hebt die geen stabiele voltages levert aan je kaart, maar dat kan niemand weten als je je specs niet post.

• lolhoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-01 11:36

lolhoo

Just reboot and relax

pryth schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 09:15:
Heb je de zoekfunctie al gebruikt hier op Tweakers? Dit probleem is denk ik wel 500x voorbij gekomen de afgelopen 3 maanden. Het gaat hier in veel gevallen om een productiefout waardoor de VRMs van je 280x te heet worden en dus die strepen gaan vertonen.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je inderdaad een brakke voeding hebt die geen stabiele voltages levert aan je kaart, maar dat kan niemand weten als je je specs niet post.
Dit klopt helaas ja dat de r9 280x van asus een brakke kaart is.
Ik heb hier zelf ook een topic voor gestart.
Ik heb de kaart geruild voor een andere r9 280x van asus en die werkt wel.
Ik denk dat je het op een doa moet gaan gooien.
De kaart terug sturen heeft geen nut, je moet echt een andere hebben.

Did you try to put it off and on again?

• derone23
Ik heb recent nog de voeding vervangen naar een "Seasonic M12II evo Bronze". Volgens mij lijkt me het beste om de kaart gewoon naar Asus te sturen. Ik heb mijn werkgeheugen getest..niks mis mee en tja aangezien de voeding nieuw is..zal het daar ook niet aan liggen.

[ Voor 28% gewijzigd door derone23 op 05-08-2014 20:22 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:21

Nemesizz

Untouchable

aangezien de voeding nieuw is..zal het daar ook niet aan liggen.
Zeer gevaarlijke uitspraak ;)

Nu zal het ook hoogst waarschijnlijk niet aan de voeding liggen, maar dat ie nieuw is zegt helaas niks over of die goed is. Vaak zat dat dingen gewoon DOA zijn, ook bij voedingen en ook bij a-merken.

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-01 09:09
Yup, nooit zomaar ergens vanuit gaan. Maar, je kaart werkt niet naar behoren. Gewoon terugsturen en een ANDERE vragen (liefst uit een nieuwe batch); vrij zeker dat dit je probleem oplost! :)

• derone23
ja dat klopt..Ik werd bij Asus vriendelijk verzocht om het met mijn verkoper te regelen..waar ik vandaag een mailtje naar heb gestuurd, hopen dat ze het de 2e keer kunnen fixen.
Pagina: 1