Ik heb m'n kamer anders ingericht zodat ik nu een monitorkabel van 5 meter nodig heb. Daarvoor heb ik een DVI naar HDMI-kabel gekozen, want dat leek toen handig (eerst gebruikte ik DVI-DVI). Met die kabel slaag ik er echter niet in om Catalyst Control Center zo in te stellen dat m'n Radeon HD6770 netjes precies alle 1920x1080 pixels gebruikt voor het hele beeld. Zoals bij velen bekend, doet de driver standaard een underscan, zodat het beeld het scherm niet vult (zwarte randen). Als ik underscan richting de 0% instel, is er echter geen optie die klopt. Ik moet kiezen tussen een beeld dat het scherm bijna vult en een beeld dat een stukje buiten het scherm valt. Als gevolg is de boel een blurry mess.
Ik heb ook een tv aangesloten met hdmi en dat werkte ook niet zomaar. Alleen als ik hem op 'just scan' instel en underscan in CCC op een of ander arbitrair percentage is het beeld perfect. Maar een 'just scan'-optie of iets soortgelijks heb ik op m'n monitor (Viewsonic vx2433wm) niet.
Ik heb de AMD-drivers gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd en flink gegoogled. Er wordt wel enkele keren melding gemaakt van mijn probleem maar daar zie ik nooit antwoord op. Zodra ik de oude (te korte) DVI-kabel aansluit, is het beeld weer goed. Moet ik nou per se weer een andere kabel (of videokaart) kopen?
Ik heb ook een tv aangesloten met hdmi en dat werkte ook niet zomaar. Alleen als ik hem op 'just scan' instel en underscan in CCC op een of ander arbitrair percentage is het beeld perfect. Maar een 'just scan'-optie of iets soortgelijks heb ik op m'n monitor (Viewsonic vx2433wm) niet.
Ik heb de AMD-drivers gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd en flink gegoogled. Er wordt wel enkele keren melding gemaakt van mijn probleem maar daar zie ik nooit antwoord op. Zodra ik de oude (te korte) DVI-kabel aansluit, is het beeld weer goed. Moet ik nou per se weer een andere kabel (of videokaart) kopen?