Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor school

Pagina: 1
Acties:

• TheDutchMrLQ
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-11 19:10
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
De laptop is voornamelijk voor school en misschien een beetje on low settings gamen als dat mogelijk is

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
ongeveer rond de 500 euro zodat ik er nog een ssd kan inbouwen

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
graag een 14 inch of 15.6 inch maar niet groter en een lange accuduur zou wel fijn zijn aangezien hij mee moet naar school elke dag
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik zag de laptop van lenovo in het buy advies van augustus maar ik weet niet of deze dan precies geschikt is voor wat ik wil

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-11 20:02
Die lenovo laptop zal waarschijnlijk geschikt zijn voor je studie. Je zal hier alleen geen games zoals cod of bf mee spelen. Hooguit eens een keer een potje Unreal tournament(de oude).

Ook programma's die grafisch zwaar zijn zullen moeilijk draaien.

• TheDutchMrLQ
lordprimoz schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 23:36:
Die lenovo laptop zal waarschijnlijk geschikt zijn voor je studie. Je zal hier alleen geen games zoals cod of bf mee spelen. Hooguit eens een keer een potje Unreal tournament(de oude).

Ook programma's die grafisch zwaar zijn zullen moeilijk draaien.
Maar iets van LoL op low is ook niet mogelijk of wel

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-11 20:02
heb even gegoogled voor je, want ik heb league of legends zelf nooit gespeeld. (heb ook een hd4000 integrated videocard in mijn laptop)

Het is blijkbaar wel mogelijk om LoL op low met genoeg frames(40+ minimaal) te spelen. Maar het beste kan je zelf ook even op google ofzo kijken

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 16:16
Zowel een vriendin van mij en m'n zus kunnen LoL op 60 FPS spelen met een low-end i3 eerste generatie met intel HD3000 op 1366x768 resolutie met alles denk ik op medium settings. Die lenovo zal het ook kunnen draaien zonder problemen.

• TheDutchMrLQ
Uhm ik heb nog een kleine aanpassing ik kan hem nergens anders vinden dan bij de media markt maar is dit ook een goede want dan ga ik deze halen http://www.mediamarkt.nl/...0,1403543.html?langId=-11 alvast bedankt

• Leanderable
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-11 15:56
League of Legends krijgt volgens mij trouwens ook een aanpassing zodat het beter draait op low-end systemen. Ik geloof dat vooral summoners rift onder handen wordt genomen doordat er veel minder polygons worden gebruikt. Ik las dit volgens mij ergens in de release notes van een patch een aantal weken terug.

Het is ik, Leander, altijd in staat dingen helder en duidelijk te krijgen (ook als dit enigszings bot overkomt)

• Death1ord
TheDutchMrLQ schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 19:54:
Uhm ik heb nog een kleine aanpassing ik kan hem nergens anders vinden dan bij de media markt maar is dit ook een goede want dan ga ik deze halen http://www.mediamarkt.nl/...0,1403543.html?langId=-11 alvast bedankt
Wat is het grote verschil tussen de 2:

Deze asus heeft een iets groter scherm (14" tov 15.6") met een iets lagere resolutie (1600x900 tov 1366x768) maar heeft dan weer 4 GB RAM meer (8 GB in totaal).

Tevens heeft deze Asus geen SSD wat toch een behoorlijk minpunt is. Een pluspunt is dan weer de GT720M grafische kaart die toch net iets beter zal zijn dan de integrated graphics.

De CPU is een i5 3e generatie tov de i3 4e generatie in de Lenovo maar zoveel verschil zal er niet opzitten aangezien de i5 wel een turbo boost functie heeft en de i3 niet.

De resolutie is lager maar ik ken genoeg mensen met deze resolutie en voor normaal gebruik is er prima mee te leven. Voor te gamen zal deze Asus zeker wat beter zijn maar de laadtijden kunnen langer zijn door de langzame HDD die erin zit.

Batterijduur is moeilijk te vergelijken maar ik vermoed dat je wel binnen de 2 uur ergens bij een stopcontact kan komen op school?

De lenovo zou je overigens gewoon via de website http://lenovo.nl moeten kunnen bestellen in de configuratie aangegeven zoals in de LBBG. Als je dat liever niet doet en gewoon naar de mediamarkt gaat zal deze Asus ook gewoon aan je vereisten voldoen.

Hou er overigens rekening mee dat deze laptops geen optische drive aan boord hebben.

• TheDutchMrLQ
misterdoom schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:44:
[...]

Wat is het grote verschil tussen de 2:

Deze asus heeft een iets groter scherm (14" tov 15.6") met een iets lagere resolutie (1600x900 tov 1366x768) maar heeft dan weer 4 GB RAM meer (8 GB in totaal).

Tevens heeft deze Asus geen SSD wat toch een behoorlijk minpunt is. Een pluspunt is dan weer de GT720M grafische kaart die toch net iets beter zal zijn dan de integrated graphics.

De CPU is een i5 3e generatie tov de i3 4e generatie in de Lenovo maar zoveel verschil zal er niet opzitten aangezien de i5 wel een turbo boost functie heeft en de i3 niet.

De resolutie is lager maar ik ken genoeg mensen met deze resolutie en voor normaal gebruik is er prima mee te leven. Voor te gamen zal deze Asus zeker wat beter zijn maar de laadtijden kunnen langer zijn door de langzame HDD die erin zit.

Batterijduur is moeilijk te vergelijken maar ik vermoed dat je wel binnen de 2 uur ergens bij een stopcontact kan komen op school?

De lenovo zou je overigens gewoon via de website http://lenovo.nl moeten kunnen bestellen in de configuratie aangegeven zoals in de LBBG. Als je dat liever niet doet en gewoon naar de mediamarkt gaat zal deze Asus ook gewoon aan je vereisten voldoen.

Hou er overigens rekening mee dat deze laptops geen optische drive aan boord hebben.
Er is nog een laptop in de strijd ik kan er alleen nergens reviews van vinden of iets :/ hp Pavilion 15-p042nd

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-11 09:24
misterdoom schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:44:
Ja, dat zie je meer tegenwoordig merk ik.
Zelf ben ik sinds een week ofzo, ook op zoek naar een laptop.
En dan zie je laptops met op zich mooie specs, maar zonder optische drive.
Ik heb nog een stokoude desktop (2006 geloof ik) maar als ik die met pensioen stuur, dan kan ik nergens meer een cd of dvd instoppen. :/

• Leanderable
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-11 15:56
Vanaf €22,- (http://tweakers.net/price...samsung-se-208db-wit.html) heb je een externe optische drive, dus laat hier alsjeblieft niet de keuze van je laptop vanaf hangen. Het zou zonde zijn om bij de aanschaf van een product van honderden euro's op bij wijze van spreke twee weken zakgeld een product te schrappen dat verder perfect is. Je hebt zo'n drive ook veel minder vaak nodig dan je verwacht - dat ervoer ik in elk geval.

Het is ik, Leander, altijd in staat dingen helder en duidelijk te krijgen (ook als dit enigszings bot overkomt)

• TheDutchMrLQ
Uhm ik had nog een laptop toegevoegd aan de mix maar het ging uiteindelijk allemaal over een optische drive zou 1 van jullie deze hp pavilion kunnen checken pricewatch: HP Pavilion 15-p042nd

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-10 12:07
TheDutchMrLQ schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:41:
Uhm ik had nog een laptop toegevoegd aan de mix maar het ging uiteindelijk allemaal over een optische drive zou 1 van jullie deze hp pavilion kunnen checken pricewatch: HP Pavilion 15-p042nd
De HP heeft een iets betere GPU (videokaart), de Asus heeft een betere CPU (processor). Verder heeft de HP 12GB werkgeheugen tegenover de 8GB van de Asus.

• Death1ord
Die HP heeft een full HD scherm en een betere GPU maar de CPU is inderdaad iets minder hoewel dat voor normaal gebruik wel meevalt.

Hij is ook iets duurder en inderdaad 12 GB RAM hoewel dat voor normaal gebruik overkill is. Er is wel een optische drive aanwezig dus als je dit een must is dan is die HP zeker ook een goede keuze. Ik denk dat het zelfs een van de goedkoopste laptops is die je kan kopen met een full HD scherm en persoonlijk zou ik daar gerust de iets mindere CPU bijnemen aangezien je toch niet van plan bent om zeer CPU intensieve zaken uit te voeren.
Pagina: 1