Corsair 350D Be quiet Dark Rock 3

Pagina: 1
Acties:

• jehu_831
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik zoek een?
Corsair 350 D
Be Quiet Dark Rock 3

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil voor aircooling gaan, heel misschien watercooling (corsair h100i) maar zou van budget afhangen die ik nog niet weet.

Mijn hoofd vraag is gewoon of deze zou passen of iemand het ook met zekerheid kan zeggen. de case zelf geeft aan tot maximale hoogte 160mm en de koeler zelf (niet de pro versie) zou 160mm zijn. nu dit is de maximum waarde, en komt deze dan juist tegen de zijkant of niet.

alvast bedankt :)

[ Voor 21% gewijzigd door jehu_831 op 04-08-2014 20:46 ]

• Stefanto
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09-2025
Als het een MINI-ETX is en een MINI-ETX moederbord (als dat de hardware is)
Als je toch bevestiging wil zou ik een film kijken en of het bij hun past.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:20
Stefanto schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 08:57:
Als het een MINI-ETX is en een MINI-ETX moederbord (als dat de hardware is)
Als je toch bevestiging wil zou ik een film kijken en of het bij hun past.
Nog niet goed wakker? De kast is µATX en het moederbord zal dat ook wel zijn, de vraag is of de koeler tegen de zijkant van de behuizing komt en dat heeft niet echt met het formaat van het moederbord te maken en meer met de breedte (of hoogte in bepaalde gevallen) van de kast. Die koeler kan passen in sommige mITX behuizingen terwijl sommige ATX behuizingen er te smal voor zijn.

Het gaat kantje boordje zijn dat die koeler past. De 350D is eigenlijk vooral bedoeld voor waterkoeling, ze hebben nu net aan de bovenkant die plaats gelaten voor een 280mm radiator. Ik zou de waterkoeler nemen of een andere kast.

Is de pricewatch: BitFenix Phenom Micro-ATX Zwart niets voor jou? De specificaties op Tweakers zeggen ook max 160 mm hoogte cpu koeler maar die kast is breder dan de 350D en op andere website lees ik max 175mm, het hangt volgens mij er van af of je die plaat voor extra opslag zet (zie ook de review van Foritain op Tweakers, die gebruikt een 157mm koeler en heeft makkelijk meer dan 3mm over).