Ivm aanschaf van een Spaanse woning, krijg ik onderstaand antwoord terug, omdat ik gemeld heb dat de bank in Nederland niet op commando een fax met betalingsbevestiging kunnen sturen naar de notaris.
Het verschil met aanschaf in NL is dat het niet om een hypotheek gaat, maar een betaling tussen 2 Nederlandse personen (met beide een Nederlandse rekening) maar het vind plaats in Spanje bij een Spaanse notaris
Het verschil met aanschaf in NL is dat het niet om een hypotheek gaat, maar een betaling tussen 2 Nederlandse personen (met beide een Nederlandse rekening) maar het vind plaats in Spanje bij een Spaanse notaris
Mijn vraag, wat is nou eigenlijk een overschrijvingsbewijs? Is dat een printscreen van internetbanking> ik denk het niet. En aangezien ik dus op het moment van tekenen in spanje zit, kan ik niet ff langs onze eigen bank om iets te regelen.In tegenstelling tot Nederland worden betalingen hier veelal bevestigd met een fax. Als jullie bank dat niet wil is er slechts een mogelijkheid om een betalingsbewijs te hebben nl. je betaald voorafgaand aan je vertrek naar Spanje het bedrag van €xxxxxx,- aan MR X en brengt hiervan een overschrijvingsbewijs mee. De notaris moet dit bewijs zien en kunnen toevoegen aan de akte. (belangrijk zijn de data van betaler en ontvanger, de betreffende bankrekeningnummers) en de omschrijving dat dit is voor de aankoop in xxxxx, conform mijn vorige mail)
www.casarodriguillo.com