back-up opslag settings aanpassen bij ASUS pc???

Pagina: 1
Acties:

• Lisanne2402
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-12-2025
Beste Tweakers.

Hier even een technische vraag. Ik zit met meer back-up materiaal dan me lief is.

De persoon bij wie ik de pc gekocht heb en die ook alle software heeft geregeld, heeft (denk ik) bij installatie van mijn pc, mijn partitie D-schijf als opslagpunt voor de wekelijkse back-up ingesteld (i.p.v. de ASUS cloud). Dat was in 't begin niet zo'n probleem, alleen mijn partitie is nu dus bijna vol. Ik ben het even na gaan checken waar dat nou door komt en het blijkt dat ik nu 60gb aan spul van "mijzelf" er op heb staan en de overige 490 GB dus backup is........ :?

Hoe kan ik de opslagplaats veranderen? (en mogelijk de back-up frequentie / overschrijven van oude back-ups o.i.d.). Ik kom er zelf met de gebruikersmanual niet uit. Het hoeft niet perse op de cloud, mag ook op een andere externe schijf die ik heb (2 TB), maar zoals 't nu is, is het niet zo handig 8)7

Ik hoop dat iemand hier wat kaas van heeft gegeten en mij hierbij kan helpen! _/-\o_

Het apparaat is een ASUS Desktop -> CM6870 WW7010

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je zal je wat moeten verdiepen in je backup instellingen.

Weet je wel welke bestanden gebackupped worden, met andere woorden, als je computer nu crashed, weet je dan hoe je aan je bestanden kan komen? Als al je vakantiefotos (ik noem maar wat) nu op magische wijze verdwijnen, terwijl de computer het verder nog wel doet, weet je dan hoe je de fotos uit de backup kan halen?
Als je dat niet weet, is de hele backup overbodig.

Wat je nu zou kunnen doen. Maak een backup van al je bestanden (fotos, documenten, weet ik veel wat je allemaal hebt. Dat past misschien wel op 1 enkel usb stickie. Dan heb je een backup en kan je alle backups op je D verwijderen.

Kijk dan in het programma dat de backup regeld hoe deze is ingesteld, en probeer andere instellingen.

• Lisanne2402
Hoi Reepje,

Dank voor je reactie! Mogelijk ben ik onvolledig geweest. Ik weet namelijk niet hoe ik überhaupt bij de back-up settings moet komen. Ik weet niet wat er wordt gebackupt en met welke regelmaat, en de opslagplaats kan ik dus ook niet wijzigen, want ik weet niet hoe :(

En de manual biedt hier voor mij i.i.g. geen handvatten...

[ Voor 9% gewijzigd door Lisanne2402 op 05-08-2014 09:05 ]

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Belangrijk is dan dus om te weten te komen hoe de backup is ingericht en met welke software. Al over nagedacht de installateur te contacteren?

https://discord.com/invite/tweakers

• Lisanne2402
Hoi Redfoxert,

Dat is inderdaad juist. Het enige wat ik weet is dat het bestaande software van ASUS zelf is, aangezien ik weet dat er de mogelijkheid was om het of op hardware op te slaan of te uploaden naar de ASUS cloud. Ik heb zelf al bij verschillende software-tools van asus (die op mijn pc staan) gekeken, maar ik kan nergens settings vinden voor wát er wordt gebackupt, wáár en hoe vaak.
De installateur is mijn broer (heeft een bedrijfje) maar hij kan zich niets herinneren van wat hij heeft ingesteld en hij kan 't ook niet van een afstand bekijken omdat de manual hem ook niets zegt. Dan moet hij de pc zelf zien (andere kant van 't land).

Ik hoopte gewoon dat er hier iemand was die toevallig kennis heeft van dit ASUS mechanisme....

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zoek eens op ASUS Webstorage, dat is blijkbaar de naam van de software.

Als je broer mee wil kijken dan kan je het beste even met Teamviewer aan de gang :)

Zelf ken ik de software helaas niet.

https://discord.com/invite/tweakers

Pagina: 1